turbo voor C30NE

  • Dit onderwerp is leeg.
25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 30)
  • Auteur
    Berichten
  • #17230543
    charlois187
    Deelnemer
      Lid sinds:
      24 June 2009

      Hallo opel liefhebbers,

      Zijn er bedrijven die Turbo kits te koop hebben voor een C30NE blok?Of eventueel op maat iets kunnen maken.
      Zo ja wat zullen hiervan de kosten zijn?
      Is gewoon uit nieuwschierigheid :P

      groeten,

      Mario (charlois187)

      #17790053
      Haasje17
      Moderator
        Lid sinds:
        8 September 2009

        Voor zover bekend is er geen turbo kit verkrijgbaar. maar je zou hiervoor wel zelf een spruitstuk knnen maken en een van de Garret trubo’s gebruiken. Hiervoor zou je ook nog moeten kijken wat voor zuigers je zou kunnen gebruiken en eventuel welke nokassen beter geschikt zouden zijn voor turbogebruik.

        #17790054
        charlois187
        Deelnemer
          Lid sinds:
          24 June 2009

          [rquote=1833835&tid=139848&author=Haasje17]Voor zover bekend is er geen turbo kit verkrijgbaar. maar je zou hiervoor wel zelf een spruitstuk knnen maken en een van de Garret trubo’s gebruiken. Hiervoor zou je ook nog moeten kijken wat voor zuigers je zou kunnen gebruiken en eventuel welke nokassen beter geschikt zouden zijn voor turbogebruik. [/rquote]

          Het is dus niet enkel een turbo erop schroeven en klaar?
          Sorry ben onbekend op dit terrein.

          Het is dus :

          Nieuw spruitstuk laten maken
          Garret turbo
          andere zuigers
          andere nokkenas

          dit zou het dan zo ongeveer zijn?

          #17790055
          bettus accu
          Deelnemer
            Lid sinds:
            14 March 2009

            wel leuke topic dit.

            me broertje gaat een turbo op zijn 3.6 irmscher blok bouwen. dan zouden eventuele winkels wel van pas komen waar ze zuigers, en dergelijke verkopen.

            #17790056
            Jo1
            Deelnemer
              Lid sinds:
              15 September 2004

              Is het een NE met lage compressie?, anders lijkt me een C30LE beter.

              @Mr-Turbo
              kan je hier het beste over inlichten

              #17790057
              sebastiaankadettcabriogsi
              Deelnemer
                Lid sinds:
                27 November 2005

                [rquote=1833843&tid=139848&author=charlois187][rquote=1833835&tid=139848&author=Haasje17]Voor zover bekend is er geen turbo kit verkrijgbaar. maar je zou hiervoor wel zelf een spruitstuk knnen maken en een van de Garret trubo’s gebruiken. Hiervoor zou je ook nog moeten kijken wat voor zuigers je zou kunnen gebruiken en eventuel welke nokassen beter geschikt zouden zijn voor turbogebruik. [/rquote]

                Het is dus niet enkel een turbo erop schroeven en klaar?
                Sorry ben onbekend op dit terrein.

                Het is dus :

                Nieuw spruitstuk laten maken
                Garret turbo
                andere zuigers
                andere nokkenas

                dit zou het dan zo ongeveer zijn?[/rquote]

                spruistuk maken,
                zijn genoeg goede turbo`s naast garret turbo`s
                andere zuigers (niet nodig als je de vonk aan kan passen?
                een standaard nokkenas is meesal het beste.

                ik zeg, turbo,
                spruitstuk
                olie aanvoer leiding
                olie retour
                intercooler
                dump valve
                ic buisen systeem
                grotere injectoren
                wide band lamdasonde sensor
                instelbare brandstofdruk regelaar
                grotere diameter uitlaat?
                vrij instelbaar motor managment?
                turbo druk metertje.

                enz

                #17790058
                charlois187
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  24 June 2009

                  [rquote=1834001&tid=139848&author=sebastiaankadettcabriogsi][rquote=1833843&tid=139848&author=charlois187][rquote=1833835&tid=139848&author=Haasje17]Voor zover bekend is er geen turbo kit verkrijgbaar. maar je zou hiervoor wel zelf een spruitstuk knnen maken en een van de Garret trubo’s gebruiken. Hiervoor zou je ook nog moeten kijken wat voor zuigers je zou kunnen gebruiken en eventuel welke nokassen beter geschikt zouden zijn voor turbogebruik. [/rquote]

                  Het is dus niet enkel een turbo erop schroeven en klaar?
                  Sorry ben onbekend op dit terrein.

                  Het is dus :

                  Nieuw spruitstuk laten maken
                  Garret turbo
                  andere zuigers
                  andere nokkenas

                  dit zou het dan zo ongeveer zijn?[/rquote]

                  spruistuk maken,
                  zijn genoeg goede turbo`s naast garret turbo`s
                  andere zuigers (niet nodig als je de vonk aan kan passen?
                  een standaard nokkenas is meesal het beste.

                  ik zeg, turbo,
                  spruitstuk
                  olie aanvoer leiding
                  olie retour
                  intercooler
                  dump valve
                  ic buisen systeem
                  grotere injectoren
                  wide band lamdasonde sensor
                  instelbare brandstofdruk regelaar
                  grotere diameter uitlaat?
                  vrij instelbaar motor managment?
                  turbo druk metertje.

                  enz[/rquote]
                  thanks voor de heldere uitleg.
                  Vrij instelbaar motormanagement? Is dat wel mogelijk/nodig met dit blok?
                  wat zou je hiervoor kwijt zijn +/- incl laten inbouwen?

                  #17790059
                  sebastiaankadettcabriogsi
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    27 November 2005

                    alles is mogenlijk,

                    of het nodig is weet ik niet, (in tot verhouding wat jij wilt)

                    wat het kost omdat te laten doen, pff veel!

                    maar goed, ik ben absoluut niet thuis in die motoren.

                    als je het echt van plan bent, zou ik zeggen verdiep je er eens in.

                    want uitbesteden kost belachelijk veel, en zelf doen vergt een hoop vaardigheden. lassen enz… en kennis en tijd.

                    #17790060
                    GSE
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      5 August 2006

                      Ik ben niet de Turbo man maar mijn maat in Australie heeft ook zoiets gedaan:
                      http://www.youtube.com/watch?v=Puzh1jWXUvk

                      Der komt echt veel bij kijken dit is wat mijn maat allemaal heeft gedaan.

                      Andere zuigers en drijfstangen.

                      Uitlaat spruitstuk zelf moeten maken

                      intercooler moeten zoeken en plaatsen

                      (mijn maat heeft een grotere oliepomp gepakt ivm betere koeling olie systeem)

                      Zelf programmeerbaar injectie systeem met grotere injectoren.

                      Grotere radiateur de standaard Commodore koeler hield de zaak niet koel genoeg.

                      Andere koppakking

                      En toen de motor eindelijk goed liep kwamen de problemen als vliegwiel liep los en koppeling slipte door in de 3/4 enz der zit nu een Mitsubitie evo nog iets drukgroep in met 1200nm klamp kracht die houd het wel.
                      Vervolgens gingen de bakken kapot,en nu zit der als ik me niet vergis een Toyota Supra bak of zoiets achter..

                      In ieder geval het is niet zo 1/2/3 gemakkelijk haalbaar.

                      Wat je zou kunnen doen is:
                      http://www.youtube.com/watch?v=N11ttdvPM1Y&feature=related

                      Is een vooras en bak uit Australie halen en daar dan een nissan skyline RB30DET of zoiets in een Monza hangen,deze Nissan motoren zijn een jaar of 2 door Holden gebruikt in de Commodore VL omdat Holden niet aan de nieuw emissie eisen kon voldoen en deze blokken wel de normen haalden,ze zijn vrij gemakkelijk op te voeren en ze schijnen vrij sterk te zijn.

                      http://cgi.ebay.com.au/vl-turbo-cheap-fast-and-lots-money-spent-/160527971840?pt=AU_Cars&hash=item2560367600

                      Ik denk dat zoiets goedkoper is en sterker dan zelf een turbo op een CIH zetten en dat de ombouw opzich makkelijker is,alleen of zo,n Nissan blokken goedkoop zijn weet ik niet.

                      #17790061
                      fredericki200
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        31 January 2007

                        http://www.projekt-opel.de/

                        staan komplete setjes te koop moet je niet kijken wat ze kosten

                        en weet dat deze laatst nog spruitstukken had voor de cih 4 en 6 cil. http://www.hg-motorsport.de/?task=category

                        maar kost zat inderdaad

                        een programmeerbare pc kan op elke motor.
                        kost enkel +- 1750 euro om erop te laten zetten bij een 4cil.

                        #17790062
                        bettus accu
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          14 March 2009

                          [rquote=1834254&tid=139848&author=fredericki200]http://www.projekt-opel.de/

                          staan komplete setjes te koop moet je niet kijken wat ze kosten

                          en weet dat deze laatst nog spruitstukken had voor de cih 4 en 6 cil. http://www.hg-motorsport.de/?task=category

                          maar kost zat inderdaad

                          een programmeerbare pc kan op elke motor.
                          kost enkel +- 1750 euro om erop te laten zetten bij een 4cil.[/rquote]

                          :O dat is een heel andere prijs dan wat een maat betaald heeft die nu rally rijdt in een commodore B. :o 1750,00 is daar niks bij.

                          #17790063
                          fredericki200
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            31 January 2007

                            http://www.bs-autotune.nl/shop/product_info.php/cPath/38/products_id/53

                            bij projecten staat mijn manta die kerel kan het heel mooi inbouwen, en de basis afstellen

                            #17790064
                            noci
                            Deelnemer
                              Lid sinds:
                              26 March 2010

                              Heb vroeger toen ik nog een calibra V6 reed eens geinformeerd bij een tuner maar die vroeg toen al alles bij elkaar rond de 15.000 gulden.
                              Moest dan wel de motor gelijk helemaal uit elkaar.
                              Koppen aanpassen
                              zuigerkoeling erop maken
                              gesmeede zuigers
                              krukas aanpassen
                              zwaardere drijfstang lagers of andere ?
                              Spruitstuk aanpassen
                              Intercooler plaatsen
                              slangen en rvs pijpen
                              enz enz.

                              Maar toen kwam het probleem, mij automaat was toen te licht voor dat vermogen, dus moest ik ook nog een andere automaat laten maken en dat werd mij te veel daarom heb ik het toen afgeblaasen.
                              Ik zou er dan wel ongeveer 100 pk bij krijgen !!!

                              Dat bedrijf bestaat nu niet meer kwam ik laatst achter.
                              maar het gaat je wel veel kosten als je er veel vermogen bij wilt hebben.

                              #17790065
                              Anoniem
                                Lid sinds:
                                1 January 1970

                                vind het wel een ingreep, hoopjes onkosten voor een turbo,
                                tis wel een uitdaging, maar als ik hier lees wat er allemaal
                                bij moet komen, en dan praten we nog niet eens over de kosten :hmmz

                                Is het geen optie om er een totaal ander blok, met Turbo,
                                van een ander merk in te hangen ?

                                te denken valt bijv aan een blokkie wat in deze Opel Gt zit :D

                                >>>>> http://www.4x4offroads.com/1972-opel-gt.html

                                #17790066
                                mr-turbo
                                Deelnemer
                                  Lid sinds:
                                  1 July 2004

                                  een van de te verwachten problemen is de koppakking… boven de 250-280pk gaat die op een cih 6 problemen geven… (zelfs met 12.9 kopbouten en vers gevlakt onderblok en kop)
                                  Dan moet je toen naar speciale snijringen of een mls laten maken voor een cih-6
                                  uiteindelijk heb ik een zachtkoperen koppakking laten watersnijden ervoor.

                                  zuigers, turbo, management, intercooler , koppeling , dat zijn dingen die vrij eenvoudig te kopen zijn
                                  Maar het is al vaker gezegd, zorg eerst dat je precies weet hoe het een en ander werkt , voordat je aan zoiets begint…..

                                  #17790067
                                  bettus accu
                                  Deelnemer
                                    Lid sinds:
                                    14 March 2009

                                    je betaalt wat, maar dan heb je ook wat, wat je maar op weinig CIH’s ziet.

                                    :thumbup

                                    #17790068
                                    GSE
                                    Deelnemer
                                      Lid sinds:
                                      5 August 2006

                                      Lol….op het einde hou je een probleem motor,in veel gevallen omdat de zaak der niet voor gemaakt is en dan lekt dit weer en dan trekt weer krom enz of der is weer niks van te krijgen enz

                                      Peroonlijk zie ik meer heil in een bestaand turbo blok wat te kietelen..
                                      Zoals met de nissan blokken is gedaan,dit dan wel ongeveer het max was mogelijk is en houdbaar in zekere zin:

                                      http://www.youtube.com/watch?v=ZaFRiuKPON0&feature=related

                                      Vraag maar eens aan de kwart mijl specialisten hier of dit indruk wekkend is voor een 3 liter turbo zulke getallen.
                                      En zo,n skyline blok in een Monza hangen is zeker goedkoper als die 8k die ze tellen voor een turbo op een 24V te hangen en zoiets is veel beter houdbaar als een 24V turbo die alleen door Opel als N/A motor is verkocht en door een klein aftermarket bedrijfje word omgebouwd tot opgeladen blok,dan heb ik liever een blok dat af tekenkamer turbo geschikt is gemaakt,kwa alle,.maar dat ben ik.

                                      #17790069
                                      babyblue
                                      Deelnemer
                                        Lid sinds:
                                        11 June 2009
                                        #17790070
                                        manta turbo
                                          Lid sinds:
                                          19 January 2011

                                          turbo op een c30e gaat prima.
                                          ik rij er al een paar jaar mee in een manta B.
                                          Tot 0.6 bar blijft alles heel.
                                          ik heb nog wel een oud turbo spruitstuk voor een T3 van een saab of volvo.
                                          als je geen programmeerbaar systeem er op wil neem dan 300cc hoog ohmige injectoren en de luchtmassameter van een bmw 635csi
                                          printplaatje overzetten en de veerspanning aanpassen.
                                          zo ben ik ook begonnen en mijn motor is ook nog heel.:)

                                          #17790071
                                          Anoniem
                                            Lid sinds:
                                            1 January 1970

                                            denk dat je goedkoper uitbent als je een
                                            motor kan kopen uit een schade lotus omega

                                            niet dat die zo dikgezaaid zijn
                                            of goedkoop zijn

                                            maar zelf ff een turbo aan je motor schroeven
                                            is ook duur voor je alles goed klaar hebt

                                            beetje vage reactie van sebastiaan cabriodinge,s:hmmz
                                            “”andere zuigers niet nodig als je je vonk kan afstellen??””

                                            #17790072
                                            sebastiaankadettcabriogsi
                                            Deelnemer
                                              Lid sinds:
                                              27 November 2005

                                              lol,

                                              als je de tijd, ruimte kennis geld en vaardigheden hebt, zeg ik gewoon doen :)

                                              ik vind het altijd geweldig als mensen hier aan gaan beginnen :D

                                              #17790073
                                              CQPV6
                                              Deelnemer
                                                Lid sinds:
                                                8 October 2008

                                                ja louwe,

                                                voor hoge zuigers moet je korte vonk hebben, anders krijg je kortsluiting:P

                                                #17790074
                                                m400
                                                  Lid sinds:
                                                  22 November 2004

                                                  Hoog staand topic dit maar goed, vroeger toen Mantzel er nog was, kon je daar een turbokit betellen en natuurlijk ook laten monteren. Ze gaven er zelfs garantie op.

                                                  #17790075
                                                  GSE
                                                  Deelnemer
                                                    Lid sinds:
                                                    5 August 2006

                                                    Ik weet van mijn maat,dat als het loopt het loopt als een raket,maar ik weet dat der om de haverklap wat kapot is:

                                                    Dan trekt het inlaat systeem krom????
                                                    Dan loopt het vliegwiel los??
                                                    Dan vliegt het dif weer kapot
                                                    dan ligt de cardan is onder de auto getordeerd..
                                                    Dan scheurt het uitlaatspruitstuk weer enz enz

                                                    Maar mijn maat haalt der ook alles uit wat der uit te halen is,teminste wat mogelijk is met zijn gebruikte onderdelen

                                                    #17790076
                                                    mr-turbo
                                                    Deelnemer
                                                      Lid sinds:
                                                      1 July 2004

                                                      [rquote=1846384&tid=139848&author=m400]Hoog staand topic dit maar goed, vroeger toen Mantzel er nog was, kon je daar een turbokit betellen en natuurlijk ook laten monteren. Ze gaven er zelfs garantie op.[/rquote]

                                                      Dat was ook niet hun eigen kit , daarvoor moest je toen bij “project-opel” zijn in kolbermoor als m’n geheugen me niet in de steek laat , ben er toen voor die turboset ooit wel eens geweest, erg professioneel en vriendelijk bedrijf.
                                                      Voor de 24v hadden ze toen 2 uitvoeringen de hoogste t/m 350pk :thumbup

                                                      Mijn hoop was toen dat het 24v turbo spruitstuk beter zou passen in een B als een lotus, maar dat was niet zo… (waar een mens zich toen allemaal druk om kon maken :-)

                                                    25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 30)
                                                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.