Forumindex › Forums › Modellen › Senator, Monza en Commodore, Rekord, KAD › turbo voor C30NE
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
6 januari 2011 om 09:37 #17230543
Hallo opel liefhebbers,
Zijn er bedrijven die Turbo kits te koop hebben voor een C30NE blok?Of eventueel op maat iets kunnen maken.
Zo ja wat zullen hiervan de kosten zijn?
Is gewoon uit nieuwschierigheid :Pgroeten,
Mario (charlois187)
6 januari 2011 om 09:42 #17790053Voor zover bekend is er geen turbo kit verkrijgbaar. maar je zou hiervoor wel zelf een spruitstuk knnen maken en een van de Garret trubo’s gebruiken. Hiervoor zou je ook nog moeten kijken wat voor zuigers je zou kunnen gebruiken en eventuel welke nokassen beter geschikt zouden zijn voor turbogebruik.
6 januari 2011 om 09:49 #17790054[rquote=1833835&tid=139848&author=Haasje17]Voor zover bekend is er geen turbo kit verkrijgbaar. maar je zou hiervoor wel zelf een spruitstuk knnen maken en een van de Garret trubo’s gebruiken. Hiervoor zou je ook nog moeten kijken wat voor zuigers je zou kunnen gebruiken en eventuel welke nokassen beter geschikt zouden zijn voor turbogebruik. [/rquote]
Het is dus niet enkel een turbo erop schroeven en klaar?
Sorry ben onbekend op dit terrein.Het is dus :
Nieuw spruitstuk laten maken
Garret turbo
andere zuigers
andere nokkenasdit zou het dan zo ongeveer zijn?
6 januari 2011 om 10:29 #17790055wel leuke topic dit.
me broertje gaat een turbo op zijn 3.6 irmscher blok bouwen. dan zouden eventuele winkels wel van pas komen waar ze zuigers, en dergelijke verkopen.
6 januari 2011 om 12:40 #17790056Is het een NE met lage compressie?, anders lijkt me een C30LE beter.
@Mr-Turbo kan je hier het beste over inlichten6 januari 2011 om 12:48 #17790057[rquote=1833843&tid=139848&author=charlois187][rquote=1833835&tid=139848&author=Haasje17]Voor zover bekend is er geen turbo kit verkrijgbaar. maar je zou hiervoor wel zelf een spruitstuk knnen maken en een van de Garret trubo’s gebruiken. Hiervoor zou je ook nog moeten kijken wat voor zuigers je zou kunnen gebruiken en eventuel welke nokassen beter geschikt zouden zijn voor turbogebruik. [/rquote]
Het is dus niet enkel een turbo erop schroeven en klaar?
Sorry ben onbekend op dit terrein.Het is dus :
Nieuw spruitstuk laten maken
Garret turbo
andere zuigers
andere nokkenasdit zou het dan zo ongeveer zijn?[/rquote]
spruistuk maken,
zijn genoeg goede turbo`s naast garret turbo`s
andere zuigers (niet nodig als je de vonk aan kan passen?
een standaard nokkenas is meesal het beste.ik zeg, turbo,
spruitstuk
olie aanvoer leiding
olie retour
intercooler
dump valve
ic buisen systeem
grotere injectoren
wide band lamdasonde sensor
instelbare brandstofdruk regelaar
grotere diameter uitlaat?
vrij instelbaar motor managment?
turbo druk metertje.enz
6 januari 2011 om 15:10 #17790058[rquote=1834001&tid=139848&author=sebastiaankadettcabriogsi][rquote=1833843&tid=139848&author=charlois187][rquote=1833835&tid=139848&author=Haasje17]Voor zover bekend is er geen turbo kit verkrijgbaar. maar je zou hiervoor wel zelf een spruitstuk knnen maken en een van de Garret trubo’s gebruiken. Hiervoor zou je ook nog moeten kijken wat voor zuigers je zou kunnen gebruiken en eventuel welke nokassen beter geschikt zouden zijn voor turbogebruik. [/rquote]
Het is dus niet enkel een turbo erop schroeven en klaar?
Sorry ben onbekend op dit terrein.Het is dus :
Nieuw spruitstuk laten maken
Garret turbo
andere zuigers
andere nokkenasdit zou het dan zo ongeveer zijn?[/rquote]
spruistuk maken,
zijn genoeg goede turbo`s naast garret turbo`s
andere zuigers (niet nodig als je de vonk aan kan passen?
een standaard nokkenas is meesal het beste.ik zeg, turbo,
spruitstuk
olie aanvoer leiding
olie retour
intercooler
dump valve
ic buisen systeem
grotere injectoren
wide band lamdasonde sensor
instelbare brandstofdruk regelaar
grotere diameter uitlaat?
vrij instelbaar motor managment?
turbo druk metertje.enz[/rquote]
thanks voor de heldere uitleg.
Vrij instelbaar motormanagement? Is dat wel mogelijk/nodig met dit blok?
wat zou je hiervoor kwijt zijn +/- incl laten inbouwen?6 januari 2011 om 15:21 #17790059alles is mogenlijk,
of het nodig is weet ik niet, (in tot verhouding wat jij wilt)
wat het kost omdat te laten doen, pff veel!
maar goed, ik ben absoluut niet thuis in die motoren.
als je het echt van plan bent, zou ik zeggen verdiep je er eens in.
want uitbesteden kost belachelijk veel, en zelf doen vergt een hoop vaardigheden. lassen enz… en kennis en tijd.
6 januari 2011 om 16:50 #17790060Ik ben niet de Turbo man maar mijn maat in Australie heeft ook zoiets gedaan:
http://www.youtube.com/watch?v=Puzh1jWXUvkDer komt echt veel bij kijken dit is wat mijn maat allemaal heeft gedaan.
Andere zuigers en drijfstangen.
Uitlaat spruitstuk zelf moeten maken
intercooler moeten zoeken en plaatsen
(mijn maat heeft een grotere oliepomp gepakt ivm betere koeling olie systeem)
Zelf programmeerbaar injectie systeem met grotere injectoren.
Grotere radiateur de standaard Commodore koeler hield de zaak niet koel genoeg.
Andere koppakking
En toen de motor eindelijk goed liep kwamen de problemen als vliegwiel liep los en koppeling slipte door in de 3/4 enz der zit nu een Mitsubitie evo nog iets drukgroep in met 1200nm klamp kracht die houd het wel.
Vervolgens gingen de bakken kapot,en nu zit der als ik me niet vergis een Toyota Supra bak of zoiets achter..In ieder geval het is niet zo 1/2/3 gemakkelijk haalbaar.
Wat je zou kunnen doen is:
http://www.youtube.com/watch?v=N11ttdvPM1Y&feature=relatedIs een vooras en bak uit Australie halen en daar dan een nissan skyline RB30DET of zoiets in een Monza hangen,deze Nissan motoren zijn een jaar of 2 door Holden gebruikt in de Commodore VL omdat Holden niet aan de nieuw emissie eisen kon voldoen en deze blokken wel de normen haalden,ze zijn vrij gemakkelijk op te voeren en ze schijnen vrij sterk te zijn.
Ik denk dat zoiets goedkoper is en sterker dan zelf een turbo op een CIH zetten en dat de ombouw opzich makkelijker is,alleen of zo,n Nissan blokken goedkoop zijn weet ik niet.
6 januari 2011 om 17:17 #17790061staan komplete setjes te koop moet je niet kijken wat ze kosten
en weet dat deze laatst nog spruitstukken had voor de cih 4 en 6 cil. http://www.hg-motorsport.de/?task=category
maar kost zat inderdaad
een programmeerbare pc kan op elke motor.
kost enkel +- 1750 euro om erop te laten zetten bij een 4cil.6 januari 2011 om 17:43 #17790062[rquote=1834254&tid=139848&author=fredericki200]http://www.projekt-opel.de/
staan komplete setjes te koop moet je niet kijken wat ze kosten
en weet dat deze laatst nog spruitstukken had voor de cih 4 en 6 cil. http://www.hg-motorsport.de/?task=category
maar kost zat inderdaad
een programmeerbare pc kan op elke motor.
kost enkel +- 1750 euro om erop te laten zetten bij een 4cil.[/rquote]:O dat is een heel andere prijs dan wat een maat betaald heeft die nu rally rijdt in een commodore B. :o 1750,00 is daar niks bij.
6 januari 2011 om 20:30 #17790063http://www.bs-autotune.nl/shop/product_info.php/cPath/38/products_id/53
bij projecten staat mijn manta die kerel kan het heel mooi inbouwen, en de basis afstellen
7 januari 2011 om 18:16 #17790064Heb vroeger toen ik nog een calibra V6 reed eens geinformeerd bij een tuner maar die vroeg toen al alles bij elkaar rond de 15.000 gulden.
Moest dan wel de motor gelijk helemaal uit elkaar.
Koppen aanpassen
zuigerkoeling erop maken
gesmeede zuigers
krukas aanpassen
zwaardere drijfstang lagers of andere ?
Spruitstuk aanpassen
Intercooler plaatsen
slangen en rvs pijpen
enz enz.Maar toen kwam het probleem, mij automaat was toen te licht voor dat vermogen, dus moest ik ook nog een andere automaat laten maken en dat werd mij te veel daarom heb ik het toen afgeblaasen.
Ik zou er dan wel ongeveer 100 pk bij krijgen !!!Dat bedrijf bestaat nu niet meer kwam ik laatst achter.
maar het gaat je wel veel kosten als je er veel vermogen bij wilt hebben.7 januari 2011 om 18:38 #17790065AnoniemLid sinds:
1 January 1970vind het wel een ingreep, hoopjes onkosten voor een turbo,
tis wel een uitdaging, maar als ik hier lees wat er allemaal
bij moet komen, en dan praten we nog niet eens over de kosten :hmmzIs het geen optie om er een totaal ander blok, met Turbo,
van een ander merk in te hangen ?te denken valt bijv aan een blokkie wat in deze Opel Gt zit :D
7 januari 2011 om 18:57 #17790066een van de te verwachten problemen is de koppakking… boven de 250-280pk gaat die op een cih 6 problemen geven… (zelfs met 12.9 kopbouten en vers gevlakt onderblok en kop)
Dan moet je toen naar speciale snijringen of een mls laten maken voor een cih-6
uiteindelijk heb ik een zachtkoperen koppakking laten watersnijden ervoor.zuigers, turbo, management, intercooler , koppeling , dat zijn dingen die vrij eenvoudig te kopen zijn
Maar het is al vaker gezegd, zorg eerst dat je precies weet hoe het een en ander werkt , voordat je aan zoiets begint…..7 januari 2011 om 20:10 #17790067je betaalt wat, maar dan heb je ook wat, wat je maar op weinig CIH’s ziet.
:thumbup
8 januari 2011 om 01:11 #17790068Lol….op het einde hou je een probleem motor,in veel gevallen omdat de zaak der niet voor gemaakt is en dan lekt dit weer en dan trekt weer krom enz of der is weer niks van te krijgen enz
Peroonlijk zie ik meer heil in een bestaand turbo blok wat te kietelen..
Zoals met de nissan blokken is gedaan,dit dan wel ongeveer het max was mogelijk is en houdbaar in zekere zin:http://www.youtube.com/watch?v=ZaFRiuKPON0&feature=related
Vraag maar eens aan de kwart mijl specialisten hier of dit indruk wekkend is voor een 3 liter turbo zulke getallen.
En zo,n skyline blok in een Monza hangen is zeker goedkoper als die 8k die ze tellen voor een turbo op een 24V te hangen en zoiets is veel beter houdbaar als een 24V turbo die alleen door Opel als N/A motor is verkocht en door een klein aftermarket bedrijfje word omgebouwd tot opgeladen blok,dan heb ik liever een blok dat af tekenkamer turbo geschikt is gemaakt,kwa alle,.maar dat ben ik.8 januari 2011 om 13:34 #17790069http://www.youtube.com/watch?v=bnjkvTN5U0E&feature=related
met een charger kan et wel
19 januari 2011 om 16:55 #17790070turbo op een c30e gaat prima.
ik rij er al een paar jaar mee in een manta B.
Tot 0.6 bar blijft alles heel.
ik heb nog wel een oud turbo spruitstuk voor een T3 van een saab of volvo.
als je geen programmeerbaar systeem er op wil neem dan 300cc hoog ohmige injectoren en de luchtmassameter van een bmw 635csi
printplaatje overzetten en de veerspanning aanpassen.
zo ben ik ook begonnen en mijn motor is ook nog heel.:)19 januari 2011 om 17:20 #17790071AnoniemLid sinds:
1 January 1970denk dat je goedkoper uitbent als je een
motor kan kopen uit een schade lotus omeganiet dat die zo dikgezaaid zijn
of goedkoop zijnmaar zelf ff een turbo aan je motor schroeven
is ook duur voor je alles goed klaar hebtbeetje vage reactie van sebastiaan cabriodinge,s:hmmz
“”andere zuigers niet nodig als je je vonk kan afstellen??””19 januari 2011 om 17:36 #17790072lol,
als je de tijd, ruimte kennis geld en vaardigheden hebt, zeg ik gewoon doen :)
ik vind het altijd geweldig als mensen hier aan gaan beginnen :D
19 januari 2011 om 18:03 #17790073ja louwe,
voor hoge zuigers moet je korte vonk hebben, anders krijg je kortsluiting:P
19 januari 2011 om 18:25 #17790074Hoog staand topic dit maar goed, vroeger toen Mantzel er nog was, kon je daar een turbokit betellen en natuurlijk ook laten monteren. Ze gaven er zelfs garantie op.
19 januari 2011 om 19:53 #17790075Ik weet van mijn maat,dat als het loopt het loopt als een raket,maar ik weet dat der om de haverklap wat kapot is:
Dan trekt het inlaat systeem krom????
Dan loopt het vliegwiel los??
Dan vliegt het dif weer kapot
dan ligt de cardan is onder de auto getordeerd..
Dan scheurt het uitlaatspruitstuk weer enz enzMaar mijn maat haalt der ook alles uit wat der uit te halen is,teminste wat mogelijk is met zijn gebruikte onderdelen
19 januari 2011 om 23:37 #17790076[rquote=1846384&tid=139848&author=m400]Hoog staand topic dit maar goed, vroeger toen Mantzel er nog was, kon je daar een turbokit betellen en natuurlijk ook laten monteren. Ze gaven er zelfs garantie op.[/rquote]
Dat was ook niet hun eigen kit , daarvoor moest je toen bij “project-opel” zijn in kolbermoor als m’n geheugen me niet in de steek laat , ben er toen voor die turboset ooit wel eens geweest, erg professioneel en vriendelijk bedrijf.
Voor de 24v hadden ze toen 2 uitvoeringen de hoogste t/m 350pk :thumbupMijn hoop was toen dat het 24v turbo spruitstuk beter zou passen in een B als een lotus, maar dat was niet zo… (waar een mens zich toen allemaal druk om kon maken
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.