Forumindex › Forums › Techniek › C20let / z20let(2.0 16v turbo) › Turbo vervangen
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
27 januari 2010 om 16:36 #17596042
zie hieronder de standaard fase 1 met 394 nm en een geknepen versie van 360 nm. slippende koppeling heb ik geen verstand van.
– Leistungssteigerung auf ca. 175 kW / 237 PS
Optional: Umschaltung der Leistungssteigerung
Eine UMSCHALTUNG von ca. 192/200 PS im normalen Fahrmodus auf den Power-Modus, ist auf Kundenwunsch möglich– Maximales Drehmoment ca. 394 Nm, bis Mj.2004 möglich
Optional: Drehmomentreduzierte Version (ca.360 Nm) um ein Durchrutschen der Serienkupplung für Fahrzeuge ab Mj.2004 zu vermeiden (Die Montage einer SPORTKUPPLUNG wird von uns ab Mj.2004 empfohlen!)
Heb zelf een programma van een leh erop en fijn getuned op de rijksweg. ook voorkatvervanger en green luchtfilter en nkg bougies en de sportknop.
Heb geen grafiek maar wel uren met ronnie vorpahl ( de expert!!!) bezig geweest om de auto top te laten draaien. best leuk om te planken daar op de rijksweg en heeeeeeeeeeeeel dik 200 te rijden langs een polizei!!!!:o:o
mijn z20let loop echt als een raket en ben zeer tevreden over EDS!!!!!!!
martijn
27 januari 2010 om 19:03 #17596043Een programma van een LEH met LET turbo of?
Met een LEH turbo kan je makkelijk zo 260pk halen zonder moeite!
27 januari 2010 om 19:08 #17596044origineel gepost door astracoupeturbo
Maandag was de grote dag, we gaan naar EDS in Duitsland!Door het slechte weer in Duitsland (sneeuw) waren we iets later op de bestemming dan gepland. We moesten de autopapieren laten zien en de autosleutel inleveren. Na 1,5-2 uur zou de voorkat vervanger en de grotere aanzuigmond erop zitten en kon hij op de testbank :D….Echter na mijn verbazing hadden ze de grotere aanzuigmond vergeten te monteren :(…Dit heeft Sebastiaan (die ons zou helpen bij de testbank) alsnog gemonteerd. Super! Auto goed vastzetten met spanbonden en het testen kon beginnen. Na het warmdraaien kon de echte test beginnen….Zie hieronder het resultaat!!
278,2PK en 349,8Nm :thumbupEchter vind ik de grafiek zelf tegenvallen omdat hij maar doorloopt tot 5500 1/min en daarna afzakt. en mijn koppelkromme loopt ook niet constant of is dit normaal?
na 15min onderweg naar Nederland konden we weer terug omdat ze vergeten waren mijn cruise control weer in te schakelen :( Sebastiaan had vergeten de nieuwe software eroverheen te zetten zodat mijn cruise control weer ingeschakeld was.
Maar ik moet je zeggen het is een wereld van verschil, standaard of fase 1 chip!!
Al met al goeie ervaring hier gehad….Had je zelf de LEH turbo er al opgezet of?
Mag ik vragen wat je kwijt was?Ik ga er van de zomer heen… met dikke inlaat, dikke katloze uitlaat, FMIC, Z20LEH turbo + injectors… en ben heel erg benieuwd!!:afro
27 januari 2010 om 19:08 #17596045yep een nieuwe let turbo met een bijgeschaaft leh turbo programma. Auto deed bij vol vermogen een beetje inhouden/optrekken zeg maar. toen met de laptop en de expert de autobahn op en testen/testen en nog eens testen. waardes bekijken en uitlezen en weer testen….
daarna met een iets wat aangepast leh prigramma en lopen als een raaaaaaaaaaaaaket!!!!!. ben denk ik de enige…hahahhahahahaha mooi toch!!:afro
fase 1 en een beetje….
27 januari 2010 om 19:10 #17596046Maar waarom in godsnaam een LET turbo erop???
27 januari 2010 om 19:53 #17596047LEH turbo zat er al op, tevens grotere aanzuigmond, sport inleg filter (originele inleg filter bleek beter te zijn omdat de olie in de sport filters het luchtmassa meter kan vervuilen/beschadigen), NGK iridium bougies en voorkat vervanger….
chippen kostte 299,- en montage van voorkat vervanger en grotere aanzuigmond kostte 75,- euro….
Dus hij heeft er een programma opgezet met een LEH turbo….maar fijn tunen heeft hij niet gedaan alleen op de testbank gehad. Merk wel bij het optrekken in z’n 5de versnelling van 120 naar 200+ dat hij in het begin ook inhoud/optrekt….inhoud/optrekt….dus misschien toch maar een keer terug gaan om hem te fijntunen..wat kostte dat martijn b.?
maar ziet de grafiek er verder wel goed uit? want is het altijd dat hij al bij de 5500 omw/min daalt en niet TOT de toerentalbegrenzer? en waarom is het koppelkromme (Nm) niet constant maar ook wisselend?
27 januari 2010 om 20:14 #17596048Je bent dus met LEH turbo draaiende op LET programma heen gereden?
27 januari 2010 om 21:29 #17596049Een nieuwe let gekregen in de garantie…:thumbup
een nieuwe afspraak gemaakt en kosteloos werden mijn klachten opgelost door EDS:D
27 januari 2010 om 22:28 #17596050origineel gepost door Baas J.
Je bent dus met LEH turbo draaiende op LET programma heen gereden?Jup…..kan geen kwaad als je hem niet op z’n staart trapt ;)
28 januari 2010 om 15:02 #17596051OK, want dat moet ik dus ook gaan doen over een paar maanden..
28 januari 2010 om 18:27 #17596052Als het weer wat herstelt is meld ik me ook bij EDS , ik heb inmiddels m’n Friedrich’s uitlaat binnen en moet deze nog eerst monteren.:D
gr Marcel.28 januari 2010 om 23:12 #17596053We kunnen tegen de tijd misschien wel samen gaan?
Zei Baas J. oops hehe verkeerde account
29 januari 2010 om 18:28 #17596054Maar we kunnen evengoed wel gaan!!:P:cool:
Gr Marcel31 januari 2010 om 19:49 #17596055Mooi dat de nieuwe turbo het goed doet :thumbup
Ik had nog een paar vraagjes;
Viel het vervangen van de turbo mee of stiekem een beetje tegen ?
Paste alles in 1 keer, of moest je nog dingen aanpassen ?
Klopte de nummers van de onderdelen, pakking en slangen ?
Ik hoor verschilende verhalen over het aanpassen van de computer, moet deze aangepast worden, of is het beter om het doen, of alleen doen als je meer vermogen wilt.
Ik ben benieuwd ….
Gr Edwin
4 februari 2010 om 00:10 #17596056Voor de Z20LEH turbo hoef je de software NIET aan te passen.
Dat zeggen ze alleen maar om geld te verdienen!!!!!!!1 BAR lucht druk met een grote turbo is niet anders dan 1 bar lucht druk met een kleine turbo de opbouw van de druk zal iets anders zijn maar dat is echt geen probleem.
DIT WAS DE LAATSTE KEER DAT IK DIT ZEG:fy1
We lopen om de laatste euro spullen te zoeken maar laten ons wel iedere keer een oor aan naaien door ED… M.T VM…
:wtf
En die koppelkromme is echt niet goed :oDit is hoe het er uit hoort te zien:D
4 februari 2010 om 07:19 #17596057Nou weten we dat ook weer.:P
BTW: als je de site van Courtenay hebt gelezen, dan staat daar duidelijk vermeld DAT: Indien je de turbo 1 op 1 uitwisselt met eentje van een Z20LEH DAT je de software niet aan hoeft te passen.
Er rijdt er eentje rond in de kop van Noord-Holland, hier van het forum, die dit heeft en die ondervind geen problemen heb ik van hem gehoord. Het geeft wel een betere boost.
4 februari 2010 om 10:00 #17596058Andre Botter:
We lopen om de laatste euro spullen te zoeken maar laten ons wel iedere keer een oor aan naaien door ED… M.T VM…Maar:
Als je de H versie turbo bij EDS koopt is de update gratis dus heb ik er geen financieel probleem mee.
gr Marcel4 februari 2010 om 10:22 #17596059En dan moet de rest van de auto ook standaard zijn… en dat issie meestal niet..
4 februari 2010 om 11:11 #17596060edwin bar:
Ik heb de turbo laten vervangen door iemand. viel allemaal best mee hij was binnen 3 uur klaar. de pakking nr was goed….zie over het software de verhalen hieronder…andre Botter:
Mijn auto is ook niet standaard dus het leek me niet goed om dezelfde software erop te laten….Verder wilde ik toch een fase 1 chip dus hadden ze gratis de LEH software erop gegooid….en mij leek t ook al dat de koppelkromme niet goed was….waar kan dit aan liggen?
4 februari 2010 om 13:01 #17596061Het ligt aan afstelling van de software lijkt mij.
Ik stel al mijn motoren af samen met Klasen Motors.
En als er iets niet klopt aan de motor of aan de sensoren dan zien we dat en lossen het op.De vermogens banken van EDS en V Max hebben behoorlijke (ingestelde!!) afwijkingen.
Mijn Kadett had bij V max in der tijd 360PK nou dat zat er echt niet in 330pk was het eerder.
Ik heb nu 380PK en scheelt op papier 20PK maar in de praktijk voelt het als 50PK :D5 februari 2010 om 09:41 #17596062origineel gepost door Andre Botter
Het ligt aan afstelling van de software lijkt mij.Ik stel al mijn motoren af samen met Klasen Motors.
En als er iets niet klopt aan de motor of aan de sensoren dan zien we dat en lossen het op.De vermogens banken van EDS en V Max hebben behoorlijke (ingestelde!!) afwijkingen.
Mijn Kadett had bij V max in der tijd 360PK nou dat zat er echt niet in 330pk was het eerder.
Ik heb nu 380PK en scheelt op papier 20PK maar in de praktijk voelt het als 50PK :DHeeft Klasen dan ook een rollen bank en nemen die ook de tijd voor je als er “probleempjes ” opduiken?
Marcel
5 februari 2010 om 11:10 #17596063Ben ik ook benieuwd naar, anders is het het overwegen waard om gewoon in NL te chippen?!
5 februari 2010 om 16:11 #17596064Ik heb gistere EDS aan de telefoon gehad….Ik moet nu terugkomen omdat hij inhoudt/optrekt, inhoudt/optrekt….daar gaan ze naar kijken en valt gewoon in de garantie
5 februari 2010 om 16:13 #17596065had ik al gezegd!!!!!!!! neem wel de tijd! je nm moeten dik 400 zijn!
ze gaan alles testen
bougies
lmm
bobine13 februari 2010 om 18:54 #17596066inderdaad………………..
op een let met leh is het GEEN noodzaak om te chippen.
wil je echter meer vermogen hebben………?
dan is chippen een optie…..ik zelf heb leuke ervaringen met tunex.
vele hier hebben weer goede ervaringen met eds.
eds heeft een testbank en kan chippen op maat.
hier is de prijs ok naar…..MAAR!!!!!!!!!!!!dan is hij ook OPTIMAAL.martijn b. spreek en zie ik regelmatig,en heeft gelukkig onder garantie een verse let turb gekregen.
en is bij eds geweest,en net zo lang daar gebleven totdat zijn probs verdwenen waren…super…..ik zelf heb ook een keer contact opgenomen met ze,en geprobeerd om in mn edelweiss-porn duits uit te leggen wat voor problemen ik had,en hou zij dat zouden oplossen/verhelpen.
ik heb toen een telefonisch consult gehad van bijna 1 uur.
hierna waren ook mijn probs verholpen….netjes!!!!!
er zelf naar toe gaan is nog niet gelukt….ook omdat ik steeds weer tegenslag heb met de astra……ik zelf heb ook een tijdje op let software gereden met mn leh turb…..
edin van dit forum rijd er nog steeds mee……edin en ik zijn wel van plan om een keertje samen naar eds te gaan…..
misschien met een groepje een keer?ik zelf heb redelijk zitten tobben met de turb….
kreeg 2 boutjes niet los van het spruitstuk…..uit een ander verhaal las ik,dat zij hem binnen 3 uur eruithadden en weer up and running!!!!!!!
het enige wat ik hoefde te doen,is 1 plug eruit.
en die wisselen met een banjo oog.
ik heb toen ook een nieuwe spruitstuk pakking en v-clamp mee besteld vanuit de uk(courtenay)ik was ongeveer 630 euro kwijt en lag op de deurmat voor dat geld…..binnen 4 dagen.
v-max(duitsland)kan voor dat geld een aangepaste leh turb leveren.
ook hagel nieuw,maar met iets andere schoepen.
waardoor hij dus iets krachtiger is…..tijdje geleden stond hij nog op hun site,maar de site is nu veranderd…..ik kan het niet meer vinden iig.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.