Turbo vervangen ? van OPC ZLET

Forumindex Forums Techniek C20let / z20let(2.0 16v turbo) Turbo vervangen ? van OPC ZLET

• Dit onderwerp is leeg.
18 berichten aan het bekijken - 1 tot 18 (van in totaal 18)
  • Auteur
    opc-adrijver

Mijn zafira verbruikt redelijk wat olie. 1 ltr op de 2000 km.
      Het blok is vorig jaar al gereviseerd. Nieuwe zuigers veren, klepseals vervangen en zo. Druk in de 4 cylinders ligt allemaal rond de 11,5.

In zowel de slang naar de intercooler als de slang uit de turbo zie ik een plasje olie liggen ?
      ook ruik ik met name bij het starte een verbrande olie lucht. Geen blauwe of witte wolken.

Betekend dit dat de turbo zijn beste tijd heeft gehad?

Graag jullie advies (EDS?)

dion87

viewtopic.php?f=84&t=176264

lees hier anders even. anders blijf ik typen :P

opc-adrijver

Thanks.
          weet je ook een goed bedrijf in de buurt van delft waar ik terecht kan voor de leh turbo lader en chiptuning.

Als ik dan toch geld moet uitgeven dan is de voorkeur meer pk’s.

Lees veel over eds maar dat is niet echt in de buurt.

opc-adrijver

Zo ziet de onderzijde bij de cooler eruit……
            De slang bovenin is wel vet maar een stuk minder dan van onderen.

Lijkt mij als ik het zo zie een turbo probleem….. of is dit olie euvel op te lossen met zo een restrictor banjo?

Ghostleader1NL

Ik heb hetzelfde zowel de slang naar de intercooler ( bovenste ) en de onderste slang.. Contact gehad met Turbo Hoed, die geven aan dat waarschijnlijk de pakkingen eruit liggen. Turbo wordt nu opgestuurd, gerepareerd of in het ergste geval een ruil turbo.

Controleer eerst eens of de olie retour leiding van de turbo niet verstopt zit, dat kan er ook voor zorgen dat je olie in de slangen krijgt.

16VCalibra
              Deelnemer

Iedereen rijd voor een goeie (op maat) chip 200+ km naar EDS, Vmax of Klasen. Je weet dan wel dat het goed is ;)

@opc-adrijver wrote:

Thanks.
                weet je ook een goed bedrijf in de buurt van delft waar ik terecht kan voor de leh turbo lader en chiptuning.

Als ik dan toch geld moet uitgeven dan is de voorkeur meer pk’s.

Lees veel over eds maar dat is niet echt in de buurt.

Haasje17
                Moderator

Turbo afdichtingen stuk. Ik zou gewoon een Z20LEH turbo monteren. Zijn da fdichtingen beter en kun je met chippen ook in de toekomst wat meer.

opc-adrijver

@Haasje17 wrote:

Turbo afdichtingen stuk. Ik zou gewoon een Z20LEH turbo monteren. Zijn da fdichtingen beter en kun je met chippen ook in de toekomst wat meer.

Is dat nog te repareren tegen een redelijk tarief of is dat onmogelijk cq prijstechnisch totaal niet interessant ?

opc-adrijver

gisteren de slangen schoon gemaakt en wat gereden. Vandaag weer de zelfde hoeveelheid olie voor de intercooler. Vandaag een afspraak gemaakt bij EDS voor de 21ste.
                      Turbo wordt vervangen voor een LEH type
                      Montage kit groot
                      tuning phase 1
                      Totaal 1400 euro. Voor dat bedrag had ik in nederland alleen maar de turbo.
                      Een hoop geld maar dan toch eindelijk ook de 40 pk extra ;-)

suikerbuikje

Weet niet wat EDS je voor rekend voor de phase 1…………Maar ik kan je eventueel ook voorzien van deze software……..Heb de software van EDS…….phase 1, phase 2, phase 3, phase 3.5 en phase 4………..Phase 1 en 2 kunnen gewoon zo erop gezet worden zonder dat je dingen aan je blok moet aanpassen zoals injectoren intercooler enz enz enz,……..eventueel is phase 2 erook voor grotere intercooler en LEH injectoren……..bij Interesse pm me maar……
                        Dit zijn gewoon de standaard mappen van EDS (deze zetten hun erook op, mits je natuurlijk op de bank gaat voor 1 op maat).
                        phase 1 is idd ongeveer 40pk meer, phase 2 kleine 60pk meer……alles boven phase 2 moet je wel gaan investeren in je blok…..

opc-adrijver

Vandaag om 7 uur vertrokken richting EDS in Marl. Om half 10 waren we op locatie. Stipt op 10 uur gingen ze open. Na wat overleg afgesproken dat….

De turbo vervangen voor een LEH type
                            De pretkat vervangen
                            EDS Tuning Phase 1
                            benodigde pakkingen en montage materiaal
                            olie en oliefilter

Om half 11 zijn ze begonnen aan de auto. Om 14:00 stond hij weer buiten te wachten op de tuning.

Er stond helaas voor mij echter een Vauxhal Special Edition uit Engeland (Regal uk) op de Dyno met 385 PK’s.

Om 15:30 werd mijn Zafira onderhanden genomen op de Dyno. Na was gedoe met de ABS zekering, kwam na het flashen van de phase 1 tuning het ZLET blok maar liefst met 250 PK van de Dyno.

Helemaal tevreden….. ;) Wat een vermogen zeg… geweldig. Moet alleen wel wennen aan het geluid van de dumpvalve. Bij de oude turbo was deze volgens mij nooit hoorbaar….. Uitleg van de mensen van EDS was dat deze vermoedelijk al niet optimaal werkte.

Verder zijn nog de bougies vervangen en een aantal tapeinden uitgeboord. Koste wel wat extra maar ja das logisch.

Mijn complimenten voor de vriendelijkheid van de monteurs

NoFear1696
                          Deelnemer

Hele mooi waardes voor fase 1 king: en zijn idd toffe gasten daar :thumb

D0m1nat0r1
                            Deelnemer

Nice! :thumb

Precies het zelfde als bij mij!

Alleen zijn het hitteschild vergeten of had je die zoiezo niet?

EriC OPC

inderdaad ja, zag het ook al, weer EDS, turbo vervangen en géén hitteschild

D0m1nat0r1
                                Deelnemer

@EriC OPC wrote:

inderdaad ja, zag het ook al, weer EDS, turbo vervangen en géén hitteschild

Tja wat is de rede daarvan, zoals je kunt zien wordt het spruitstuk gloeiend heet!…

opc-adrijver

Dat viel mij ook gelijk op. Op mijn vraag of het hitteschild niet terug moest waren ze heel snel met antwoorden.
                                    Nee dat is niet nodig. Betere rijwind koeling zo…..

belgium turbo
                                    Deelnemer

vind het wel mooier zonder :D

opc-adrijver

Net even de auto aan de 4gas test laten onderwerpen door de vervanging van de pre kat door de EDS versie (129euro).
                                        Waren hele nette waardes.
                                        Komt de auto zo mee door de apk.

18 berichten aan het bekijken - 1 tot 18 (van in totaal 18)
                                      • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.