turbo stuk

Forumindex Forums Modellen OPC-Modellen turbo stuk

  • Dit onderwerp is leeg.
25 berichten aan het bekijken - 26 tot 50 (van in totaal 67)
  • Auteur
    Berichten
  • #18003057
    zakaro28
    Deelnemer
      Lid sinds:
      22 February 2010

      Hoe lang kan je trouwens rijden met een defecte turbo????Is het schadelijk voor de auto om er te lang mee te rijden?Ook als je er gwn rustig mee rijdt?

      #18003058
      Dikkeminne
      Deelnemer
        Lid sinds:
        8 April 2011

        volgens mij niet schadelijk maar kost wel extra olie. en hij gaat roken als een malle.
        ps heb jij er een uitlaatsysteem onder zitten met aan elk kant een einddemper alla zafira b opc. want dan heb ik je weleens gespot in franeker.

        #18003059
        Martijn1981
        Deelnemer
          Lid sinds:
          23 August 2010

          Bij een erg hoog olieverbruik zou de katalysator kunnen verbranden, en dat wil je echt niet gezien de kosten die er dan nog eens bij komen.

          Gr martijn

          #18003060
          Spacejam
          Deelnemer
            Lid sinds:
            21 November 2006

            En als er teveel olie lekt kan je auto op hol slaan, dat wil je niet….

            #18003061
            zakaro28
            Deelnemer
              Lid sinds:
              22 February 2010

              er lekt nog geen olie bij mij en gebruikt ook geen olie dus ik zit nu nog safe.EN @dikkeminne.nee heb geen einddemper aan elk kan.Ik heb er een remus uitlaat onder met 2 uitlaten aan 1 kant

              #18003062
              zakaro28
              Deelnemer
                Lid sinds:
                22 February 2010

                Hallo weer.Kom er niet uit met bestellen.Volgens mij moet ik deze hebben,maar weet het niet 100% zeker

                http://www.courtenaysport.co.uk/buy-online/shop-by-category/tuning-components/vxr-turbocharger-k04/prod_114.html” onclick=”window.open(this.href);return false;

                Er staat ergens ook een tekst en dat zette me aan het twijfelen/Gaat om deze tekst:

                Performance Upgrade for:
                Astra G, Astra H (Non VXR), Zafira A and Zafira B (Non VXR) models, when correctly remapped.

                From the extensive testing that we have carried out we can now offer the Astra H VXR turbo as a great alternative for the existing hybrid turbo units already in the marketplace, for fitment onto Z20LET Astra SRi/GSi 2.0 Turbo, Zafira GSi Turbo, Astra H SRi 2.0 Turbo (Z20LEL/Z20LER) and Zafira B SRi 2.0 Turbo (Z20LER).

                Gaat om het dikgedrukte.Zeggen ze nou dat die geschikt is voor zafira’s zonder turbo’s??

                #18003063
                Martijn1981
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  23 August 2010

                  Dit is de Goeie turbo, wat non VXR betreft denk ik dat het betekend dat het geen uprade is op deze modellen omdat deze al affabriek zijn uitgevoerd met deze Turbo…

                  Wel ff een pakkingset en een uitlaatklem erbij bestellen.. ;) ;)

                  #18003064
                  zakaro28
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    22 February 2010

                    dit heb ik in het mandje:

                    VXR Turbocharger K04
                    Astra H VXR K04 Turbocharger, as fitted to Astra H VXR/OPC and Zafira B VXR/OPC from the factory (Z20LEH engine). …
                    Option: Turbo with Actuator (VXR)
                    Option 1: Adjust Actuator to Suit Standard Z20LET (Not with Uprated Actuator)
                    Option 2: WITHOUT Oil and Filter
                    Option 3: No Gasket Set
                    Option 4: K04 Standard Bearing Pack and Seals VXRT55559850 ∞ £408.29 £408

                    Is dit goed zo,want die engelse termen ken ik niet zo goed.

                    #18003065
                    zakaro28
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      22 February 2010

                      @Martijn1981 wrote:

                      Dit is de Goeie turbo, wat non VXR betreft denk ik dat het betekend dat het geen uprade is op deze modellen omdat deze al affabriek zijn uitgevoerd met deze Turbo…

                      Wel ff een pakkingset en een uitlaatklem erbij bestellen.. ;) ;)

                      Waarom moet ik die pakkingset en uitlaatklem bestellen dan?Wat hebben die dingen met een turbo te maken?
                      En hoe heten die dingen in het engels?

                      #18003066
                      Martijn1981
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        23 August 2010

                        Pakkingset is een afdichting tussen de cilinderkop en de tubro, zie link

                        http://www.courtenaysport.co.uk/buy-online/shop-by-category/parts/turbo-gasket-set-z20lex/prod_596.html” onclick=”window.open(this.href);return false;

                        Uitlaatklem dat is echt een hufter die gaan vaak stuk met demonteren zie link

                        http://www.courtenaysport.co.uk/buy-online/shop-by-category/parts/front-pipe-clamp-2-0-turbo-z20lex/prod_517.html” onclick=”window.open(this.href);return false;

                        Tevens had ik deze plaat er ook bij besteld, is voor het tegengaan van het kromtrekken van het spruitstuk

                        http://www.courtenaysport.co.uk/buy-online/shop-by-category/parts/washer-plate-for-z20lex/prod_559.html” onclick=”window.open(this.href);return false;

                        En gelijk ff olie verversen, als je de nieuwe turbo gemonteerd heb..

                        Gr Martijn.

                        #18003067
                        zakaro28
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          22 February 2010

                          ok ik heb dus die uitlaatklem besteld genaamd(Front pipe clamp)
                          En ook die pakkingset genaamd (Gasket set)
                          En die laatste is die echt nodig???

                          #18003068
                          Esox Lucius
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            6 September 2011

                            @Spacejam wrote:

                            En als er teveel olie lekt kan je auto op hol slaan, dat wil je niet….

                            Leg dat eens uit, hoe dat kan :hmmz .

                            Succes Esox

                            #18003069
                            Baas J.
                            Deelnemer
                              Lid sinds:
                              19 May 2008

                              Haha ja ik las dat ook gisteren hehe

                              Pakkingset is 100% nodig ja.

                              Die uitlaatklem hoeft niet per se… mocht je m lamdraaien kan je altijd een moertje er achter doen.

                              Wat ik echter in al jullie verhalen niet tegenkom (en dat is eigenlijk nog wel t belangrijkste) is een nieuw set voor de cilinderkop draadeindjes. Heb er ooit een moeten uitboren… dat is echt een groot drama want je komt er als ie ingebouwd zit echt niet bij!!

                              Als je een z20leh lader monteert is het aan te raden ook het gemodificeerde koelset mee te bestellen, of er voor kiezen de lader op de LET manier aan te sluiten.

                              #18003070
                              Dikkeminne
                              Deelnemer
                                Lid sinds:
                                8 April 2011

                                gemodificeerde koelset is niet nodig. handig voor als je op het circuit vaak racet. voor dagelijks gebruik is de originele afdoende.
                                wat meer aan te raden is( oftewel een must) is de oliebegrensschroef die je in je turbo schroeft. hier op het forum de wonderbolt genaamd.

                                zie linkje, maar ook elders te koop

                                http://www.eds-motorsport.de/shop/de/Oel-Begrenzer-Schraube-fuer-alle-Z20LEx-Turbolader?x14eb7=f2e0ddc840cc52eaaca85502386ab677″ onclick=”window.open(this.href);return false;

                                vergeet ook niet en nieuw setje stud en nut kit te kopen, (zijn de nieuwe bouten vanaf je blok naar je spruitstuk/turbo) en een nieuwe olieretour leiding.(revised turbo oil drain fitting.)
                                dan ben je er wel. mocht je nog vragen hebben pm me maar ff, of we spreken een keer af bij de mac in harns.

                                #18003071
                                Spacejam
                                Deelnemer
                                  Lid sinds:
                                  21 November 2006

                                  @Esox Lucius wrote:

                                  @Spacejam wrote:

                                  En als er teveel olie lekt kan je auto op hol slaan, dat wil je niet….

                                  Leg dat eens uit, hoe dat kan :hmmz .

                                  Succes Esox

                                  Ik was aan het slapen, dat is alleen van toepassing bij diesels….

                                  #18003032
                                  zakaro28
                                  Deelnemer
                                    Lid sinds:
                                    22 February 2010

                                    Ok mensen nou ik heb toevallig vandaag een collega gesproken op werk en die heeft gezegd dat hij een familielid in duitsland heeft.En daarbij werkt die familielid ook nog eens in een Opelfabriek :jerry.Die collega zei tegen me dat ik ff de autogegevens aan hem moesten geven en dan kijkt die wat die kan doen.Mooi he.Misschien kan ik zo’n OLEH turbo voor een prikkie krijgen. en misschien bestel ik dan wel die andere dingen er ook meteen bij.

                                    Ben beniewd :vertag

                                    #18003031
                                    zakaro28
                                    Deelnemer
                                      Lid sinds:
                                      22 February 2010

                                      @Dikkeminne wrote:

                                      gemodificeerde koelset is niet nodig. handig voor als je op het circuit vaak racet. voor dagelijks gebruik is de originele afdoende.
                                      wat meer aan te raden is( oftewel een must) is de oliebegrensschroef die je in je turbo schroeft. hier op het forum de wonderbolt genaamd.

                                      zie linkje, maar ook elders te koop

                                      http://www.eds-motorsport.de/shop/de/Oel-Begrenzer-Schraube-fuer-alle-Z20LEx-Turbolader?x14eb7=f2e0ddc840cc52eaaca85502386ab677″ onclick=”window.open(this.href);return false;

                                      vergeet ook niet en nieuw setje stud en nut kit te kopen, (zijn de nieuwe bouten vanaf je blok naar je spruitstuk/turbo) en een nieuwe olieretour leiding.(revised turbo oil drain fitting.)
                                      dan ben je er wel. mocht je nog vragen hebben pm me maar ff, of we spreken een keer af bij de mac in harns.

                                      Ok is goed Minne ik hou het in het achterhoofd. ;)

                                      #18003030
                                      tijgetje57
                                      Deelnemer
                                        Lid sinds:
                                        7 July 2004

                                        ik heb nog een RVS pakkingplaat liggen voor tussen turbo en blok. Ook heb ik nog een V-clamp liggen die nog goed is.

                                        Mocht je interesse hebben, een clamp kost al gauw veel geld en de pakking ook. Stuur maar ff DM als je interesse hebt.

                                        #18003023
                                        dion87
                                          Lid sinds:
                                          22 August 2011

                                          ik zou ook de olie retourleiding erbij nemen, die versterkte van een LEH zijn veel beter..

                                          #18003029
                                          Baas J.
                                          Deelnemer
                                            Lid sinds:
                                            19 May 2008

                                            Die zijn niet sterker, omdat er een rubberen flexibel deel in zit gaan ze minder snel lekken omdat er minder spanning op staat.

                                            #18003028
                                            dion87
                                              Lid sinds:
                                              22 August 2011

                                              ooh oke, tja ik baal er beetje van dat ik die bij mij niet heb vernieuwd.. kwam er achter bij demontage dat die beetje lekte

                                              #18003027
                                              magnetron
                                                Lid sinds:
                                                11 March 2012

                                                Grotere moet je niet zo maar er opschroeven, ivm. onderdruk! & olie koeling. Origneel 2ehands sloop is wel een optie. maar rond de 800/900 ben je wel kwijt!

                                                Groet magnetron

                                                #18003025
                                                Baas J.
                                                Deelnemer
                                                  Lid sinds:
                                                  19 May 2008

                                                  Magnetron…volgens mij heb je geen idee waar het hier over gaat…

                                                  Heb je trouwens ooit wel eens een 2e hands turbo op de sloop gezien? En stel dat je er een zou vinden er 8 a 900 euro voor betalen? Yeah right..

                                                  #18003026
                                                  dion87
                                                    Lid sinds:
                                                    22 August 2011

                                                    @magnetron wrote:

                                                    Grotere moet je niet zo maar er opschroeven, ivm. onderdruk! & olie koeling. Origneel 2ehands sloop is wel een optie. maar rond de 800/900 ben je wel kwijt!

                                                    Groet magnetron

                                                    een LEH lader kan je zo zonder enige mods gewoon een z20LET blok schroeven, dat kan geen kwaad.. je haalt er alleen neit het volle vermogen uit

                                                    #18003022
                                                    magnetron
                                                      Lid sinds:
                                                      11 March 2012

                                                      @Baas J. wrote:

                                                      Magnetron…volgens mij heb je geen idee waar het hier over gaat…

                                                      Heb je trouwens ooit wel eens een 2e hands turbo op de sloop gezien? En stel dat je er een zou vinden er 8 a 900 euro voor betalen? Yeah right..

                                                      denk dat je het niet helemaal begrijpt, ik heb veel meg G laders gewerkt. G’laders zijn er genoeg tekoop gereviseerd en ongereviseerd. Deze liggen tussen de zelfde prijzen incl. inbouwen!

                                                    25 berichten aan het bekijken - 26 tot 50 (van in totaal 67)
                                                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.