Forumindex › Forums › Modellen › OPC-Modellen › turbo stuk
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
4 maart 2012 om 09:52 #18003057
Hoe lang kan je trouwens rijden met een defecte turbo????Is het schadelijk voor de auto om er te lang mee te rijden?Ook als je er gwn rustig mee rijdt?
4 maart 2012 om 12:09 #18003058volgens mij niet schadelijk maar kost wel extra olie. en hij gaat roken als een malle.
ps heb jij er een uitlaatsysteem onder zitten met aan elk kant een einddemper alla zafira b opc. want dan heb ik je weleens gespot in franeker.4 maart 2012 om 12:13 #18003059Bij een erg hoog olieverbruik zou de katalysator kunnen verbranden, en dat wil je echt niet gezien de kosten die er dan nog eens bij komen.
Gr martijn
4 maart 2012 om 15:15 #18003060En als er teveel olie lekt kan je auto op hol slaan, dat wil je niet….
4 maart 2012 om 21:37 #18003061er lekt nog geen olie bij mij en gebruikt ook geen olie dus ik zit nu nog safe.EN @dikkeminne.nee heb geen einddemper aan elk kan.Ik heb er een remus uitlaat onder met 2 uitlaten aan 1 kant
5 maart 2012 om 17:08 #18003062Hallo weer.Kom er niet uit met bestellen.Volgens mij moet ik deze hebben,maar weet het niet 100% zeker
http://www.courtenaysport.co.uk/buy-online/shop-by-category/tuning-components/vxr-turbocharger-k04/prod_114.html” onclick=”window.open(this.href);return false;
Er staat ergens ook een tekst en dat zette me aan het twijfelen/Gaat om deze tekst:
Performance Upgrade for:
Astra G, Astra H (Non VXR), Zafira A and Zafira B (Non VXR) models, when correctly remapped.From the extensive testing that we have carried out we can now offer the Astra H VXR turbo as a great alternative for the existing hybrid turbo units already in the marketplace, for fitment onto Z20LET Astra SRi/GSi 2.0 Turbo, Zafira GSi Turbo, Astra H SRi 2.0 Turbo (Z20LEL/Z20LER) and Zafira B SRi 2.0 Turbo (Z20LER).
Gaat om het dikgedrukte.Zeggen ze nou dat die geschikt is voor zafira’s zonder turbo’s??
5 maart 2012 om 17:21 #18003063Dit is de Goeie turbo, wat non VXR betreft denk ik dat het betekend dat het geen uprade is op deze modellen omdat deze al affabriek zijn uitgevoerd met deze Turbo…
Wel ff een pakkingset en een uitlaatklem erbij bestellen.. ;) ;)
5 maart 2012 om 17:24 #18003064dit heb ik in het mandje:
VXR Turbocharger K04
Astra H VXR K04 Turbocharger, as fitted to Astra H VXR/OPC and Zafira B VXR/OPC from the factory (Z20LEH engine). …
Option: Turbo with Actuator (VXR)
Option 1: Adjust Actuator to Suit Standard Z20LET (Not with Uprated Actuator)
Option 2: WITHOUT Oil and Filter
Option 3: No Gasket Set
Option 4: K04 Standard Bearing Pack and Seals VXRT55559850 ∞ £408.29 £408Is dit goed zo,want die engelse termen ken ik niet zo goed.
5 maart 2012 om 17:26 #18003065@Martijn1981 wrote:
Dit is de Goeie turbo, wat non VXR betreft denk ik dat het betekend dat het geen uprade is op deze modellen omdat deze al affabriek zijn uitgevoerd met deze Turbo…
Wel ff een pakkingset en een uitlaatklem erbij bestellen.. ;) ;)
Waarom moet ik die pakkingset en uitlaatklem bestellen dan?Wat hebben die dingen met een turbo te maken?
En hoe heten die dingen in het engels?5 maart 2012 om 17:38 #18003066Pakkingset is een afdichting tussen de cilinderkop en de tubro, zie link
http://www.courtenaysport.co.uk/buy-online/shop-by-category/parts/turbo-gasket-set-z20lex/prod_596.html” onclick=”window.open(this.href);return false;
Uitlaatklem dat is echt een hufter die gaan vaak stuk met demonteren zie link
http://www.courtenaysport.co.uk/buy-online/shop-by-category/parts/front-pipe-clamp-2-0-turbo-z20lex/prod_517.html” onclick=”window.open(this.href);return false;
Tevens had ik deze plaat er ook bij besteld, is voor het tegengaan van het kromtrekken van het spruitstuk
http://www.courtenaysport.co.uk/buy-online/shop-by-category/parts/washer-plate-for-z20lex/prod_559.html” onclick=”window.open(this.href);return false;
En gelijk ff olie verversen, als je de nieuwe turbo gemonteerd heb..
Gr Martijn.
5 maart 2012 om 17:47 #18003067ok ik heb dus die uitlaatklem besteld genaamd(Front pipe clamp)
En ook die pakkingset genaamd (Gasket set)
En die laatste is die echt nodig???5 maart 2012 om 18:03 #18003068@Spacejam wrote:
En als er teveel olie lekt kan je auto op hol slaan, dat wil je niet….
Leg dat eens uit, hoe dat kan :hmmz .
Succes Esox
5 maart 2012 om 18:28 #18003069Haha ja ik las dat ook gisteren hehe
—
Pakkingset is 100% nodig ja.
Die uitlaatklem hoeft niet per se… mocht je m lamdraaien kan je altijd een moertje er achter doen.
Wat ik echter in al jullie verhalen niet tegenkom (en dat is eigenlijk nog wel t belangrijkste) is een nieuw set voor de cilinderkop draadeindjes. Heb er ooit een moeten uitboren… dat is echt een groot drama want je komt er als ie ingebouwd zit echt niet bij!!
Als je een z20leh lader monteert is het aan te raden ook het gemodificeerde koelset mee te bestellen, of er voor kiezen de lader op de LET manier aan te sluiten.
5 maart 2012 om 20:48 #18003070gemodificeerde koelset is niet nodig. handig voor als je op het circuit vaak racet. voor dagelijks gebruik is de originele afdoende.
wat meer aan te raden is( oftewel een must) is de oliebegrensschroef die je in je turbo schroeft. hier op het forum de wonderbolt genaamd.zie linkje, maar ook elders te koop
http://www.eds-motorsport.de/shop/de/Oel-Begrenzer-Schraube-fuer-alle-Z20LEx-Turbolader?x14eb7=f2e0ddc840cc52eaaca85502386ab677″ onclick=”window.open(this.href);return false;
vergeet ook niet en nieuw setje stud en nut kit te kopen, (zijn de nieuwe bouten vanaf je blok naar je spruitstuk/turbo) en een nieuwe olieretour leiding.(revised turbo oil drain fitting.)
dan ben je er wel. mocht je nog vragen hebben pm me maar ff, of we spreken een keer af bij de mac in harns.6 maart 2012 om 15:17 #18003071@Esox Lucius wrote:
@Spacejam wrote:
En als er teveel olie lekt kan je auto op hol slaan, dat wil je niet….
Leg dat eens uit, hoe dat kan :hmmz .
Succes Esox
Ik was aan het slapen, dat is alleen van toepassing bij diesels….
6 maart 2012 om 17:48 #18003032Ok mensen nou ik heb toevallig vandaag een collega gesproken op werk en die heeft gezegd dat hij een familielid in duitsland heeft.En daarbij werkt die familielid ook nog eens in een Opelfabriek :jerry.Die collega zei tegen me dat ik ff de autogegevens aan hem moesten geven en dan kijkt die wat die kan doen.Mooi he.Misschien kan ik zo’n OLEH turbo voor een prikkie krijgen. en misschien bestel ik dan wel die andere dingen er ook meteen bij.
Ben beniewd :vertag
6 maart 2012 om 17:50 #18003031@Dikkeminne wrote:
gemodificeerde koelset is niet nodig. handig voor als je op het circuit vaak racet. voor dagelijks gebruik is de originele afdoende.
wat meer aan te raden is( oftewel een must) is de oliebegrensschroef die je in je turbo schroeft. hier op het forum de wonderbolt genaamd.zie linkje, maar ook elders te koop
http://www.eds-motorsport.de/shop/de/Oel-Begrenzer-Schraube-fuer-alle-Z20LEx-Turbolader?x14eb7=f2e0ddc840cc52eaaca85502386ab677″ onclick=”window.open(this.href);return false;
vergeet ook niet en nieuw setje stud en nut kit te kopen, (zijn de nieuwe bouten vanaf je blok naar je spruitstuk/turbo) en een nieuwe olieretour leiding.(revised turbo oil drain fitting.)
dan ben je er wel. mocht je nog vragen hebben pm me maar ff, of we spreken een keer af bij de mac in harns.Ok is goed Minne ik hou het in het achterhoofd. ;)
7 maart 2012 om 08:08 #18003030ik heb nog een RVS pakkingplaat liggen voor tussen turbo en blok. Ook heb ik nog een V-clamp liggen die nog goed is.
Mocht je interesse hebben, een clamp kost al gauw veel geld en de pakking ook. Stuur maar ff DM als je interesse hebt.
8 maart 2012 om 08:54 #18003023ik zou ook de olie retourleiding erbij nemen, die versterkte van een LEH zijn veel beter..
13 maart 2012 om 09:30 #18003029Die zijn niet sterker, omdat er een rubberen flexibel deel in zit gaan ze minder snel lekken omdat er minder spanning op staat.
13 maart 2012 om 12:10 #18003028ooh oke, tja ik baal er beetje van dat ik die bij mij niet heb vernieuwd.. kwam er achter bij demontage dat die beetje lekte
13 maart 2012 om 12:39 #18003027Grotere moet je niet zo maar er opschroeven, ivm. onderdruk! & olie koeling. Origneel 2ehands sloop is wel een optie. maar rond de 800/900 ben je wel kwijt!
Groet magnetron
13 maart 2012 om 13:11 #18003025Magnetron…volgens mij heb je geen idee waar het hier over gaat…
Heb je trouwens ooit wel eens een 2e hands turbo op de sloop gezien? En stel dat je er een zou vinden er 8 a 900 euro voor betalen? Yeah right..
13 maart 2012 om 13:12 #18003026@magnetron wrote:
Grotere moet je niet zo maar er opschroeven, ivm. onderdruk! & olie koeling. Origneel 2ehands sloop is wel een optie. maar rond de 800/900 ben je wel kwijt!
Groet magnetron
een LEH lader kan je zo zonder enige mods gewoon een z20LET blok schroeven, dat kan geen kwaad.. je haalt er alleen neit het volle vermogen uit
13 maart 2012 om 21:28 #18003022@Baas J. wrote:
Magnetron…volgens mij heb je geen idee waar het hier over gaat…
Heb je trouwens ooit wel eens een 2e hands turbo op de sloop gezien? En stel dat je er een zou vinden er 8 a 900 euro voor betalen? Yeah right..
denk dat je het niet helemaal begrijpt, ik heb veel meg G laders gewerkt. G’laders zijn er genoeg tekoop gereviseerd en ongereviseerd. Deze liggen tussen de zelfde prijzen incl. inbouwen!
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.