Forumindex › Forums › Modellen › Astra › Turbo problemen
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
23 januari 2011 om 18:55 #17800263
een plankje ervoor houden.
23 januari 2011 om 18:57 #17800264ja, maar motorschade is al geleden…
moet je eerst die filterbak los gaan halen.
ik kijk liever uit voor losvliegende metaal delen… hou liever afstand.
Willem
23 januari 2011 om 19:04 #17800265Ik zag net een filmpje op youtube waar gewoon een stuk van het inlaat of uitlaatsysteem (verchroomde pijp) door de motorkap heen een meter of 5 door de lucht vloog. losvliegende metalen delen? Damn…. je zou maar net je plankje er voor aan het houden zijn ;)
23 januari 2011 om 20:01 #17800266auto doet kung fu shizzle dan met plankje :P
heb je daar geen link van xladage :angel23 januari 2011 om 20:50 #17800267Het is geen runaway turbo, maar een dyno test.
heb hem nog even gezocht:http://www.youtube.com/watch?v=632-6Y8jJ2I&feature=fvw
Zo blaas je de boel dus goed op…
[EDIT] Nog eentje dan
http://www.youtube.com/watch?v=YT2BjNClrf8&feature=related23 januari 2011 om 20:53 #17800268Dat is een niet eens een kapotte turbo.
Eerder een terugslang in het inlaat.
of kapot lopen van de motor zelf.
Willem
24 januari 2011 om 15:52 #17800269vandaag heeft de auto bij de garage gestaan maar ik heb hem weer mee terug gekregen. Ze geloofden toch niet dat de turbo kapot was maar dat hij misschien vervuild was (het geluid kwam wel van de turbo af). Er zit schijnbaar een verstelbare schoep in die dan misschien was stug ging. Er is ook geen vermogensverlies dus en hij rookt niet abnormaal (er was nu nog maar nauwelijks blauwe rook).
Ze hebben er nu 2 potjes van die forte diesel cleaner in de tank gegooid (zit nog +/- 10liter in) om te zien of het dan was gereinigd wordt via de uitlaatgassen.
24 januari 2011 om 19:01 #17800270wel eerlijk die garage ….
en ja de verstelbare schoepen willen wel eens vast gaan zitten ,
maar geen idee hoe je die nou goed schoon krijgt ?24 januari 2011 om 19:21 #17800271ik ben ook al lang blij dat ze het zo zeggen (ben overigens sowieso tevreden over die garage), veel andere garages zouden er gewoon een nieuwe turbo op hebben gezet. Mijn dynamo hebben ze een half jaar geleden ook relatief goedkoop gemaakt.
Ze hebben nu dan die forte diesel cleaner erin gedaan om het “uitlaat” gedeelte van de turbo schoon te maken. Maar zou het inlaat deel nu eigenlijk ook niet gereinigd moeten worden of dit die verstelbare schoepen alleen aan de buitenkant en is hij aan de binnenkant niet verstelbaar?
24 januari 2011 om 21:16 #17800272Vond het zelf ook wel vreemd hoor, die turbo’s van die Astra diesels gaan bijna nooit stuk.
heb nu ook een astra-H CDTi 74kw 2007 staan, ik vind de turbo wel errug aanwezig bij zo’n 1.9 diesel, dit ondanks deze helemaal tegen de radiateur aan ligt.
(en nog is het een Ellende om die dynamo er tussenweg te krijgen).
Willem
24 januari 2011 om 21:18 #17800273mja eerst hoorde ik alleen het lucht aanzuig geluid, nu dus ook de fluittoon.
Misschien nog tips om het schoon te krijgen?
24 januari 2011 om 21:24 #17800274EGR en inlaat reinigen.
Lekker lang end trappen.
ik heb met een Zafira 2.0DTi dit verhaal gehad.
continu verkeerde waarde turbodruksensor.
alles gereinigd, klant heeft toen naar oostenrijk toe 2x het lampje gehad op de heenweg, en terug niet meer.
vermoedelijk ook vervuiling van de turbo.
Willem
24 januari 2011 om 21:50 #17800275de egr is bij mij al een tijdje afgedopt, een tijdje terug heb ik ook de gasklep een keer schoongemaakt en daar zat ook enorm veel drab in.
Misschien dan inderdaad maar een keer flink trappen als de motor goed warm is gereden. en dan maar zien of het beter wordt of dat de turbo er mee ophoud.
24 januari 2011 om 23:04 #17800276[rquote=1848656&tid=140773&author=Spacejam]
Weet iemand wat normaal de kosten zijn bij een z19dth motor voor het vervangen van de turbo aangezien bovengenoemde prijs voor een VW was.[/rquote]of het nu voor mijn VW was maakt niet uit, diesel-service doet volgens mij ook andere merken ;)
25 januari 2011 om 17:13 #17800277vandaag had ik de motor flink doorgetrapt een aantal keren nadat hij goed warm was. Hij rookt nu niet meer (blauw of zwart) en hij rijd ook nog gewoon goed. Het oliepeil zit ook nog gewoon op de max (nu 7000km met de olie gereden).
De fluittoon is er nog wel maar dat kan dan misschien ook komen omdat er ergens een klein lekje zit in één van de slangen ofzo?
25 januari 2011 om 17:54 #17800278Fluiten an sich kan geen kwaad.
Volgens mij fluiten alle turbo’s en ik hoor die van mij ook een klein beetje.
Mijn vorige TDS had het ook (daar hoorde ik hem nog iets harder als bij mn G)25 januari 2011 om 17:55 #17800279ja het luchtaanzuig geluid heb je inderdaad altijd.
Het fluiten wat ik nu heb was er eerst niet, dat is echt ineens komen opzetten.
25 januari 2011 om 19:54 #17800280Die turbo van zo’n Z19DTL is ook goed aanwezig hoor, zelf constant in vrij bij 2500 toeren.
en koud gaat ie helemaal aardig te keer!!
Schrok er bijna van.
maar de auto rijdt verder prima, en rookt niks (DPF).
Willem
25 januari 2011 om 20:06 #17800281hoorde je daar ook echt het fluiten zoals je ook in dat filmpje hoort of meer het aanzuigende lucht geluid?
Gelukkig heb ik geen dpf :D.
25 januari 2011 om 20:46 #17800282Mechanisch achtig Turbo geluid bij koude motor, en warm meer fluiten van doorgevoerde lucht.
Turbo van deze motor is verder kurkdroog, en alles aan en in de motor vrij schoon, wijnig roetaanslag in het inlaat traject.
Niks aan de hand dus, ben alleen dat geluid niet gewend.
Turbootjes van onze 150pk CDTi Vectra’s waren minder aanwezig zeg maar.
Willem
25 januari 2011 om 21:28 #17800283de turbo van mijn astra fluit ook(z17dth)
helemaal als hij koud is
toen ik er mee proef ging rijden 3 jaar terug dacht ik :dit is is niet goed maar het verdween toen ie op temp was.
25 januari 2011 om 21:29 #17800284van de 1700 wist ik wel dat ze flink kunnen fluiten.
die hoor je ook als je je motor heb afgezet nog nadraaien.
Willem
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.