Forumindex › Forums › Modellen › Astra › Turbo problemen
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
22 januari 2011 om 15:56 #17800238
Hij begint ook blauw te roken :cry
Kan het gevaarlijk zijn voor de motor als ik hiermee doorrijd totdat hij er echt mee op houd?
Weet iemand misschien iemand of een goed bedrijf die dit relatief goedkoop kan maken?
22 januari 2011 om 16:36 #17800239ff je turbo laten reviseren en dan weer erop zetten.
dat lijkt mij het goedkoopst.ik zou trouwens niet wachten totdat hij echt kapot is.
Als hij te veel olie mee naar binnen gooit in het inlaat kanaal , kan hij in het slechte geval op hol slaan omdat hij dan op olie gaat lopen.22 januari 2011 om 16:39 #17800240ja hij moet nu gewoon meteen gemaakt worden inderdaad aangezien ik regelmatig lange ritten heb en dan zit ik daar echt niet op te wachten.
De bak komt me nu onderhand wel redelijk de strot uit :argue
Weet iemand wat normaal de kosten zijn bij een z19dth motor voor het vervangen van de turbo aangezien bovengenoemde prijs voor een VW was.
22 januari 2011 om 16:42 #17800241Turbo kost 818,- ex. BTW, komen er nog de uren bij en de diverse andere dingen, ik zou rekening houden met een kleine 2000,- :cry
23 januari 2011 om 12:35 #17800242ik zag er nu eentje op marktplaats gereviseerd voor 325 euro. misschien daar maar iets mee doen.
Het is overigens wel zo dat ik het laatste anderhalf jaar af en toe de waste gate hoorde met een beetje een “schrapend geluid”. Kan het zijn dat dit de turbo heeft kapot gemaakt?
23 januari 2011 om 12:46 #1780024323 januari 2011 om 12:54 #17800244ja ik ga er morgenochtend meteen mee naar de garage, een paar km moet nog wel lukken hoop ik.
Een op hol geslagen motor kan je toch nog wel gewoon uitzetten door hem in de laatste versnelling te zetten dan de koppeling bot op laten komen of werkt dat dan ook niet meer?
23 januari 2011 om 12:56 #17800245als ie verder niet rookt is er weinig aan de hand.
meestal gaat er al rook aan vooraf voordat de motor echt op de motorolie gaat draaien.
meestal kan je de motor ook wegsmijten na op hol slaan.
ik heb het een keer gehad met een Passat 2.0TDi.
Willem
23 januari 2011 om 12:58 #17800246ja als ik gas geef komt er wel een blauwe walm, niet heel erg veel maar je ziet het wel als je stil staat.
23 januari 2011 om 13:58 #17800247Op een ophol geslagen diesel motor kan je alleen af krijgen door
het inlaat kanaal af te dichten zodat hij geen lucht meer krijgt.
maar eer dat je dat voor elkaar hebt is het al te laat.
een ophol geslagen diesel draait meet dan 6000RPM.
23 januari 2011 om 14:26 #17800248Dat is nog eens een roetmeting doen! ;)
23 januari 2011 om 14:39 #17800249[rquote=1849405&tid=140773&author=wim-v6]kijk deze maar eens:
http://www.youtube.com/watch?v=5p7IQTAWOEM
Willem[/rquote]
HAHAHA sukkels :wors
23 januari 2011 om 14:50 #17800250[rquote=1849463&tid=140773&author=stefanDTI]Op een ophol geslagen diesel motor kan je alleen af krijgen door
het inlaat kanaal af te dichten zodat hij geen lucht meer krijgt.
maar eer dat je dat voor elkaar hebt is het al te laat.
een ophol geslagen diesel draait meet dan 6000RPM. [/rquote]
hoe wilt de motor eigenlijk nog draaien terwijl hij stil in de 6e versnelling staat? Lijkt me stug dat die dan de auto nog voort kan duwen.
23 januari 2011 om 18:06 #17800251ja als je vanuit stilstand in zijn 6 zet en de koppeling op laat komen, breken er delen van de versnellingsbak , of hij klapt door de koppeling heen.
Het vermogen en koppel zijn bij het ophol slaan ook Flink hoger dan de fabrieksopgaven.
rijdend zou je m wel kunnen stoppen dan.
Willem
23 januari 2011 om 18:14 #17800252Morgen dan maar met een zo laag mogelijk toerental naar de garage rijden. Zijn er nog voortekenen van het op hol slaan?
23 januari 2011 om 18:18 #17800253hij gaat ineens trekken als een idioot.
en je ziet niks meer in de spiegel (jup diesels moeten roken, maar er is een grens natuurlijk).
Willem
23 januari 2011 om 18:19 #17800254oke, en op dat moment is hij nog wel uit te zetten mocht het gebeuren?
of kan ik misschien nog ergens een sensor lostrekken om te zorgen dat hij in noodloop gaat en de turbo ook uitstaat/langzaam draait.
23 januari 2011 om 18:20 #17800255gewoon remmen in de versnelling.
Willem
23 januari 2011 om 18:34 #17800256Ik heb denk ik wel even gemist hoe dit nou kan.
Hou kan die motor op hol slaan? Is dat iets electronisch ofzo?
Of heeft het met een kapotte turbo te maken?23 januari 2011 om 18:41 #17800257met een kapotte turbo ja, als er teveel olie in de luchtinlaat komt slaat de auto op hol.
23 januari 2011 om 18:41 #17800258als de turbo kapot is, door bijvoorbeeld kapotte lagers if keering aan inlaat zijde, kan er motorolie worden aangevoer naar het inlaat van de motor.
en dat met redelijke hoeveelheden.
een diesel heeft de eigenschap de dieselbrandstof uit zichzelf te laten ontbranden.
Diesel en motorolie hebben een beetje dezelfde zelfontbrandings temperatuur.
Dat houd in dat een dieselmotor ook motorolie zelf kan laten ontbranden.
dus als de olie van de turbo via de inlaatkleppen met de lucht mee de verbrandings ruimte in gaat, gaat de motor deze verbranden, en krijg je dus dat ie daarop kan draaien, contact uit draaien heeft geen zin, als je rijdt in je handbak in een hoge versnelling kan je hooguit de boel tot stoppen brengen door t remmen.
als ie stilstaand gaat, lekker laten gaan, tot de motor kapot is.
heb je het filmpje al gezien?? staat op de vorige pagina.
Willem
23 januari 2011 om 18:47 #17800259Ok duidelijk verhaal!
En eigenlijk houdt hij door die ontbranding dus zichzelf aan de gang…
Ik heb het filmpje gezien inderdaad, nog nooit eerder gezien, best indrukwekkend ;)
Ik heb even verder gekeken op youtube, er stonden nog meer filmpjes van diesels gone bad.
Als het je eigen auto niet is: heel gaaf om te zien ;)23 januari 2011 om 18:51 #17800260ze roken zoals eigenlijk Elke diesel zou moeten roken, ik ben VOOOOORRRR rokende diesels, alleen in deze gevallen is het voor korte duur, al lijkt het een eewigheid denk als je zelf langs de weg staat.
ik had er geen moeite mee trouwens toen onze bedrijfspassat in de garantieperiode op deze manier kapot aan het lopen was.
oaj toen ging wel het motorstoringslampje branden haha, effe uitlezen..
Ik weet wel dat toen ik uitstapte de toerenteller Flink BOVEN de 6000 toeren stond, en de motor toen nog steeds meer en meer toeren ging maken.
Deze passat had een ander probleem:
De Wormwiel brandstof opvoerpomp was kapot (kwaaltje), hierdoor kwam het oliecarter vol te zitten met dieselolie, en dat ging ie op een gegeven moment natuurlijk via de carterventuilatie opzuigen.
Deze passat liep dus op een Diesel / motorolie mengsel.
nadat ie was afgeslagen was ik eens gaan starten, maar euhh 0,0 Compressie helemaal klaaar deze motor.
Willem
23 januari 2011 om 18:51 #17800261en bijv een turboslang dichtknijpen of lukt dat dan eigenlijk ook niet of de uitlaat dicht houden ofzo?
23 januari 2011 om 18:54 #17800262hooguit de slang van de luchtfilter naar de turbo.
De hogedruk slangen krijg jij niet ingeknepen als de motor echt op VOLLAST 7000 toeren staat te maken.
en ja, het is dan al te laat, je hebt als je eenmaal ben uitgestapt al ernstige motorschade (kromme kleppen oid).
Willem
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.