Forumindex › Forums › Modellen › Astra › Turbo problemen
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
18 januari 2011 om 09:09 #17231263
Gisteravond en vanochtend hoorde ik een fluitend geluid van (waarschijnlijk) mijn turbo afkomen, beide keren was het met “een half warme motor”. als ik in zijn 1 gewoon langzaam begin te rijden hoor ik (waarschijnlijk) de turbo fluiten, als ik iets harder rijd hoor je het geluid al snel niet meer. Het is een ander geluid dan het aanzuigende geluid wat ik normaal hoor.
Is dit inderdaad de turbo en kan ik rekening houden met een nieuwe? Weet iemand wat zo’n ding kost?
18 januari 2011 om 09:21 #17800214Hoeft niet perse , als je het zeker wilt weten hang je er een vacuum/boost meter aan.
Dan kun je zien of hij nog goed functioneerd.
En kun je de luchtleiding die v/d turbo naar de intercooler loopt op olie checken.
Als je daar een grote hoeveelheid olie vind kan dit met een defect seal te maken hebben.
Turbo’s zijn idd. niet goedkoop (zeker via de dealer) reken op rond de 6 a 800 euro.
Maar over welk type motor gaat dit probleem?
En misschien hoort deze post beter in C20let / z20let(2.0 16v turbo) forum.18 januari 2011 om 09:24 #17800215het gaat om de z19dth.
Er zit wel wat olie in de slangen van de intercooler maar dit schijnt altijd zo te zijn bij een z19dth vanwege een rare constructie in de motorventilatie. Ik hoef bij de auto zelf nooit olie bij te vullen in ieder geval.
De turbodruk zou ik denk ik ook kunnen meten met de op-com toch?
18 januari 2011 om 09:36 #17800216Ah , ik heb meer ervaring met de Z20LET motor (benzine).
Een beetje olie in de luchtleiding is idd. niet zorgwekkend.
Hoe je het wilt meten maakt niet uit als je een aansluiting
kunt maken bij de turbo of de inlaat via een t-verbindingsstuk.18 januari 2011 om 10:04 #17800217diesel turbo`s fluiten toch altijd?
zelfs stadsbussen hoor ik fluiten
18 januari 2011 om 10:11 #17800218ja hij floot altijd al inderdaad, maar meer een luchtaanzuigend fluit geluid. Dit klikt toch wat anders maar ik vermoed (misschien ook niet?) dat het van de turbo af komt.
18 januari 2011 om 10:33 #17800219licht er niet ergens een massa kabel los? oid van de radio ofzo?
18 januari 2011 om 11:17 #17800220[rquote=1845115&tid=140773&author=sebastiaankadettcabriogsi]diesel turbo`s fluiten toch altijd?
zelfs stadsbussen hoor ik fluiten [/rquote]
mijn turbo is pas ook vervangen heb dan wel een 1.9 TDI
mijn turbo floot ook behoorlijk, en ik heb mijn wagen bij diesel-service in olst gebracht, en die man vertelde mij dat als turbo’s van diesels steeds harder beginnen te fluiten zijn ze op hun eind…
mijn nieuwe turbo fluit niet.
suc6 ermee, en ik hoop voor jou dat het meevalt ;)
18 januari 2011 om 11:22 #17800221wat waren de kosten bij jou?
18 januari 2011 om 11:33 #17800222Is het niet iets met je wasegate klep ?
of nog anders wat ik al eens met mijn 2,0DTI gehad heb >>> je uitlaatspruitstuk pakking lek ?
dat leek bij mij ook op een kappotte turbo maar ik was uiteindelijk voor 35 euro klaar :)18 januari 2011 om 13:05 #17800223[rquote=1845145&tid=140773&author=Spacejam]wat waren de kosten bij jou?[/rquote]
kosten waren incl. nieuwe brandstof filter, bakolie verversen, nieuwe turbo,afdichtset turbo, enz… 1288 euries
18 januari 2011 om 16:32 #17800224net eff nog een keer goed gekeken onder de motorkap en ik zag dat de turbo slang tussen de intercooler & inlaat een stuk eraf geschoven was (tot halverwege). Ik had dus meteen even een nieuwe slangen klem gehaald en de slang weer goed vastgezet, net tijdens een proefritje had ik het geluid niet meer gehoord :thumbsup. Eff kijken of het weg blijft :).
18 januari 2011 om 19:01 #17800225mooi man scheelt weer een hoop doekoe :thumbup
18 januari 2011 om 19:23 #17800226hopen dat , het dat was!
18 januari 2011 om 21:01 #1780022718 januari 2011 om 21:44 #17800228het lijkt wel op een lekke pakking , waar hij de lucht langs blaast.
als je turbo kapot is heb je geen vermogen meer en rookt hij heel veel.
Bij mijn Astra G DTI was daar destijs ook heel lastig achter te komen…
kijk eens of je kunt voelen of er lucht langs je in / uitlaatspuitstuk komt.
18 januari 2011 om 21:46 #17800229ik heb verder geen vermogensverlies en de auto rookt niet anders dan normaal.
ik kan nauwelijks bij het uitlaatspruitstuk komen omdat het allemaal zo volgebouwd is :(
18 januari 2011 om 21:50 #17800230tja is wel lastig , misschien eens kijken of je iets kunt verzinnen waardoor je een lucht verlies mee kunt waarnemen.
ik weet niet meer hoe ik er toen ben achter gekomen.
19 januari 2011 om 10:03 #17800231bij mij rookte de auto veel, en had ik idd vermogenverlies, +
dat de turbo er bij mij olie uitgooide, dus was het een teken dat de turbo aan het eind van z’n latijn was :cry
maar goed gelukkig weer een nieuwe turbo, en het rijd weer heerlijk :cool:
19 januari 2011 om 13:13 #17800232Welke kleur rook komt er dan als eerste? Zwart of blauw?
19 januari 2011 om 13:42 #17800233blauw
19 januari 2011 om 18:50 #17800234aan het filmpje te horen is bijna zeker je turbo overleden..
komt vaker voor bij een Z19DT (op mn werk al zat vervangen, werk bij een opel dealer)
19 januari 2011 om 19:11 #17800235Intercooler wil wel lekken bij de Astra-H diesel.
Willem
21 januari 2011 om 21:38 #17800236[rquote=1845197&tid=140773&author=red astra][rquote=1845145&tid=140773&author=Spacejam]wat waren de kosten bij jou?[/rquote]
kosten waren incl. nieuwe brandstof filter, bakolie verversen, nieuwe turbo,afdichtset turbo, enz… 1288 euries[/rquote]
Was dit de prijs incl montageuren bij een vod?
21 januari 2011 om 22:59 #17800237[rquote=1848202&tid=140773&author=Spacejam][rquote=1845197&tid=140773&author=red astra][rquote=1845145&tid=140773&author=Spacejam]wat waren de kosten bij jou?[/rquote]
kosten waren incl. nieuwe brandstof filter, bakolie verversen, nieuwe turbo,afdichtset turbo, enz… 1288 euries[/rquote]
Was dit de prijs incl montageuren bij een vod?[/rquote]
dit bedrag was incl. werkuren ;) maar heb hem laten fixen bij diesel-service in Olst :)
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.