turbo probleem? Opel Astra 1.3 CDTI

Forumindex Forums Modellen Astra turbo probleem? Opel Astra 1.3 CDTI

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Auteur
    rrdata
    Deelnemer

:help:

Hallo sinds afgelopen week heb ik een Opel Astra station 1.3 CDTI.  bij de proefrit in deze auto, was deze niet vooruit te branden.
      De auto heeft 171.000 km gelopen. En voor aflevering is die nagekeken.
      Het verhaal was toen er zat oude diesel in en men had een diesel reiniger aan de brandstof toegevoegd.
      De auto reed prima na het afleveren en je kon de Turbo horen blazen kortom reed super fijn.

2 dagen later helaas, het lijkt wel of de turbo in zijn geheel niet meer werkt.
      Auto is weer niet vooruit te branden en een flinke berg oprijden kan enkel nog in de 1e versnelling.
      Kan wel gewoon normale snelheden rijden maar het gaat super traag allemaal.
      Er zijn geen fout codes of waarschuwingen te zien. Ook de pedalen truc laat geen foutmeldingen zien.

Wie kan mij verder helpen, heb helaas geen garantie gekregen op deze occasion aankoop.

Waar moet ik beginnen met zoeken naar het probleem.
      Hulp met een foto zou super welkom zijn aangezien ik deze auto pas zeer kort heb.

Bij voorbaat dank alvast!

Haasje17
      Moderator

Toch kijken of je hem kunt uitlezen, hoe oud zou die brandstof zijn geweest?
        Klinkt meer als een verstopping in de uitlaat of onvoldoende brandstof of brandstofdruk.

rrdata
        Deelnemer

Beste Haasje die Diesel die er in zat heeft minimaal een jaar er in gezeten toen het voertuig bij het auto bedrijf stil stond.

rrdata
          Deelnemer

*** Update *** Auto terug gebracht naar de garage waar ik deze gekocht had. Bleek gelukkig allemaal mee te vallen.

Een slang was defect waardoor het vacuüm van de turbo niet meer werkte. daarom werkte de turbo niet meer.
            Auto loopt als een raket nu :)

Kon me eigenlijk ook niet voorstellen dat een Opel Diesel met “slechts” 171.000 KM al dermate versleten zou zijn.
            Eind goed al goed super tevreden hopelijk mag ik nog vele kilometers genieten van deze Astra. :toppie:

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.