turbo probleem

Forumindex Forums Modellen Vectra, Signum turbo probleem

• Dit onderwerp is leeg.
8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Auteur
    CORSAGSI

Hallo,

Even een vraag namens een collega hij heeft een opel vectra C station bouwjaar 2005, 2 liter turbo.

echter krijgt hij de laatste tijd een foutmelding met uitleescode P0033 resultaat van deze storing is dat de turbo niet werkt verder rijd hij gewoon prima alleen met minder vermogen, de opel garage kan niet precies vertellen wat het is en vragen al €80,00 per uur om er alleen naar te kijken , misschien weet iemand van hier wat het probleem kan zijn !

alvast bedankt namens mijn collega

greetz,

yzf1kr

Draait de turbo niet, of komt hij niet op toeren?

Bakkum

Leg het ff duidelijke uit. Wat doet hij niet en wat wel.

Heb een ker gehad met mijn 1.9tdi A4. Ze zeiden (door hun analyse) dat mijn turbo kapot was en dat het 900euro ging kosten.
          Zelf heb ik wel wat verstand en heb gezegd dat dat niet kon en zelf de auto na wezen kijken. Bleek een scheur te zitten in de slang tussen de turbo en het inlaatspruitstuk. Zodra de turbo ging blazen zette de slang uit. Hierdoor de scheur open en kreeg de motor verkeerde waarde lucht binnen. Dus noodloop. Slang vervangen voor 25euro en voila. Niks geen probleem meer.

CORSAGSI

volgens de uitleescode zou het een electrisch probleem moeten zijn,maar van de hoed en de rand weet ik het ook niet precies,ik zal hem vragen om zich even in te loggen dan kan hij het misschien zelf even uitleggen.

greetz,

v-turbo

hallo,

zodra ik de auto start geeft hij de foutmelding niet weer. in het begin doet de turbo mee, maar zodra ik meer toeren maak doet hij het niet en hoor je alleen maar de motor. na enige tijd(ligt eraan hoe vaak je op het gaspedaal stampt) geeft hij de foutmelding weer.

Bij de opel-dealer geeft hij foutmelding P0033 omloopklep turbocompressor aan en bij een andere reguliere gerage geeft hij dezelfde code maar andere beschrijving weer, namelijk turbo bypass magneetklep.

meer kan ik hier niet over zeggen

greetz.

yzf1kr

Komt de turbo in het begin wel op toeren?

Ik heb een keer gehad dat hij het niet deed, maar toen was de vacuumslang van de turbo los geschoten.

Bakkum

origineel gepost door v-turbo
                  hallo,

zodra ik de auto start geeft hij de foutmelding niet weer. in het begin doet de turbo mee, maar zodra ik meer toeren maak doet hij het niet en hoor je alleen maar de motor. na enige tijd(ligt eraan hoe vaak je op het gaspedaal stampt) geeft hij de foutmelding weer.

Bij de opel-dealer geeft hij foutmelding P0033 omloopklep turbocompressor aan en bij een andere reguliere gerage geeft hij dezelfde code maar andere beschrijving weer, namelijk turbo bypass magneetklep.

meer kan ik hier niet over zeggen

greetz.

Ik denk dat de auto dan in NOODLOOP gaat. Dan zal hij veel minder vermogen geven. Kan zijn dat de Actuator blijft hangen. Deze zorgt dat als de turbo de juiste aantal druk geeft een klep open gaat zodat de turbo niet meer druk op bouwt. Als deze blijft hangen blijft hij maar druk op bouwen. En ziet de motor dat dit gebeurd en schakelt dan bepaalde dingen uit. Controleer ff de slangen op de turbo. Ook de vacuum slangen. Let op scheurtjes. Scheelt je zelf een hoop geld.

Dit is een upgraded actuator. Maar zoiets ziet hij eruit.

v-turbo

De auto wordt morgen gecontroleerd. Zal de monteur hier attent op maken. Als de oorzaak bekend is geef ik dat aan (misschien heeft iemand anders er nog wat aan).

Maar hartelijk dank alvast voor jullie input.

Greetz

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.