Turbo pakt niet goed op af en toe……. ???? Need help

Forumindex Forums Techniek C20let / z20let(2.0 16v turbo) Turbo pakt niet goed op af en toe……. ???? Need help

  • Dit onderwerp is leeg.
9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Auteur
    Berichten
  • #17246585
    frank de jonge
      Lid sinds:
      23 May 2011

      Ik had er gelijk in het begin al last van toen ik de auto gekocht had.

      Als ik bijvoorbeeld in zn 2 vol op het gas ga en dan naar zn 3 schakel dan weigert de turbo zn werk te doen. Zelfde gebeurt ook als ik naar hogere versnellingen ga.

      Dit is dus niet altijd maar komt wel zo nu en dan voor.

      Als de turbo dan in werking treed dan gaat ie ook echt goed van zn plek.
      Ondertussen heb ik al een atmospherische Dump-Valve van Baileys er op en een voorkat vervanger. Dit heeft het euvel niet echt op kunnen lossen, alleen maar dat de motor harder door zn toerenband gaat als de turbo wel op druk komt.

      Iemand die me kan vertellen waar ik het moet zoeken? Ik erger me er een beetje aan dat ie niet doet af en toe wat ie hoort te doen.

      #17992846
      Corsa_GSi
      Deelnemer
        Lid sinds:
        30 June 2004

        Is er geen slang kapot?

        #17992847
        frank de jonge
          Lid sinds:
          23 May 2011

          Ik heb geen idee. Hij doet het al vanaf begin af aan.

          Maar het gebeurt dus niet altijd, dat is het vreemde. Ook geen motorstorings lampje oid.

          #17992848
          snapsmartie
            Lid sinds:
            20 January 2012

            Ik heb ongeveer hetzelfde op het moment.. als de motor goed door en door warm is is het dan over? (dus echt goed warm niet alleen het koelwater op temp)

            #17992849
            frank de jonge
              Lid sinds:
              23 May 2011

              Nee, merk het alleen als die echt goed warm is want met een koude motor wordt niet toeren gemaakt. Heb soms ook het idee dat de DV niet zo hard meer afblaast

              #17992850
              16VCalibra
              Deelnemer
                Lid sinds:
                21 July 2008

                dan is er denk ik ergens een slang lek. hoor je nergens gefluit?

                #17992851
                usbstick
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  10 February 2012

                  ik zou alle slangen eens goed nakijken en kijken of alle slangklemmen goed vast zitten,als dit allemaal goed is zou ik de slang van de turbo af halen en kijken hoeveel speling er op de as van de turbo zit,het kan ook zijn dat ie te weinig olie krijgt (bijvoorbeeld als je lekker heb gereden en je zet je motor gelijk uit dan is de turbo nog wit heet en verdamt de olie) misschien blijft de wastegate hangen? ook een optie..

                  #17992852
                  CarloAstra
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    18 December 2006

                    heb dit ook gehad, van alles vervangen. bleek uiteindelijk bobine af en toe geen zin te hebben.

                    #17992853
                    JDB astra g coupe
                      Lid sinds:
                      3 November 2008

                      heb het probleem ook, nu lijkt turbo druk volledig weg te zijn, auto schokt af en toe.
                      vernieuwde items: turbo astra H , en injectoren 470cc astraH compleet met brandstofrail en drukregelaar 3,3bar uiteraard software, eerder vervangen bougies, bobine en luchtmassa meter.
                      later naar vmax gegaan omdat we aan een software probleem dachten, de onsteking word maximaal uitgesteld tot -9 , alles agekeken daar en vacuum problemen verholpen, nieuwe software erin en op de dyno getest geen resultaat….
                      helaas, turbo toeren en druk getest, lambda’s ,luchtmassa meter, evt lekkages getest alles oke..

                      hoop er eigenlijk op dat het probleem gevonden word bij een revisie bedrijf, mogelijke oorzaken die nog niet gechekt zijn, koppakking (compressietest is wel oke), inlaat pakking, en mogelijk staat ie niet meer optijd…

                      rijd momenteel als een ongeblazen 2.0 wie heeft er een oplossing?

                    9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.