Forumindex › Forums › Techniek › C20ne/seh (2.0 8v) › turbo opbouwen
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
1 juni 2014 om 13:25 #17266178
Hey vraagje:
Ik kwam een turbo kit tegen voor een C20NE en 20SEH maar nu vroeg ik me af
Turbo kun je alleen opbouwen bij lage compressie motors ?
Als je de turbo er op zou bouwen zou dat goed komen of blaas je je blok op?
Auto word gebruikt in de cross dus goed gebruikt zegma..Alvast bedankt!
1 juni 2014 om 13:40 #18236675In princiepe kun je op elk motorblok ongeacht hoe hoog de compressie is een turbo bouwen. Enkel moet je dan de laaddruk niet te hoog maken. In geval van een c20ne of seh kun je best ver gaan aangezien de compressie niet al te hoog is.
Er is niet zomaar te zeggen hoever je kunt gaan je moet daar goed over nadenken, dus als het kapot mag lekker experimenteren en ervaring op doen. Mag het niet stuk moet het gewoon rijden. niet aan beginnen.
2 juni 2014 om 12:31 #18236676je kan beter een c20ne pakken die compressie is lager en het injectie systeem regelt de brandstof waardes beter als 20seh vanwegen de lamdasonde.
ik rij zelf dagenlijks met een c20ne turbo en af en toe op de drag strp.
freekcorsa hier op het forum heeft ook een zelfbouw c20ne turbo in zijn drag corsa.
onze ervaring is dat het op euro 98 en de octaan stekker op 91 en c20let injectoren goed gaat tot 0.8 bar maar dat dit wel de max is en het fout kan gaan als je niet weet wat je doet. zo regelt de ecu na verloop van tijd de inspuiting bij en worden de lamda waardes steeds armer en kan hij daardoor gaan pingelen. om een beetje veilig te gaan rij ik zelf nu met 0.8 bar op E85 brandstof met z20let injectoren
en 2 brandstofpompen dit gaat net maar dan ook net goed zet ik de turbo druk op 1 bar zie ik air fuel waardes voor bij komen van 16 wat levensgevaarlijk is voor je blok en dat als je na gaat dat ik al rij met 2 standaard brandstofpompen naast elkaar :)btw ik zou er ook geen garrett gt 28 of groter op zetten dit is te groot voor de standaard drijfstangen/ zuigers. ik en freekcorsa rijden zelf met een td-04 (standaard turbo van een 2.0 subaru impreza) en met 0.8 bar doet dat toch al snel 220 pk bij 360 nm koppel :) en heel veel meer vinden de drijfstangen ook niet leuk.
mijn advies (maar pin me dr niet op vast.) 0.6 a 0.7 bar turbodruk met koudere boegies E85 brandstof en z20leh 470 cc injectoren (dan hoef je niet als ik torenhoge brandstof druk met 2 brandstofpompen te rijden ) dan moet het wel houden denk denk ik.
9 juni 2014 om 20:26 #182366772 brandstofpompen met een T stukje op de standaard corsa leiding of hoe moet ik dat zien ?
9 juni 2014 om 20:47 #18236678@sebastiaankadettcabriogsi wrote:
je kan beter een c20ne pakken die compressie is lager en het injectie systeem regelt de brandstof waardes beter als 20seh vanwegen de lamdasonde.
ik rij zelf dagenlijks met een c20ne turbo en af en toe op de drag strp.
freekcorsa hier op het forum heeft ook een zelfbouw c20ne turbo in zijn drag corsa.
onze ervaring is dat het op euro 98 en de octaan stekker op 91 en c20let injectoren goed gaat tot 0.8 bar maar dat dit wel de max is en het fout kan gaan als je niet weet wat je doet. zo regelt de ecu na verloop van tijd de inspuiting bij en worden de lamda waardes steeds armer en kan hij daardoor gaan pingelen. om een beetje veilig te gaan rij ik zelf nu met 0.8 bar op E85 brandstof met z20let injectoren
en 2 brandstofpompen dit gaat net maar dan ook net goed zet ik de turbo druk op 1 bar zie ik air fuel waardes voor bij komen van 16 wat levensgevaarlijk is voor je blok en dat als je na gaat dat ik al rij met 2 standaard brandstofpompen naast elkaar :)btw ik zou er ook geen garrett gt 28 of groter op zetten dit is te groot voor de standaard drijfstangen/ zuigers. ik en freekcorsa rijden zelf met een td-04 (standaard turbo van een 2.0 subaru impreza) en met 0.8 bar doet dat toch al snel 220 pk bij 360 nm koppel :) en heel veel meer vinden de drijfstangen ook niet leuk.
mijn advies (maar pin me dr niet op vast.) 0.6 a 0.7 bar turbodruk met koudere boegies E85 brandstof en z20leh 470 cc injectoren (dan hoef je niet als ik torenhoge brandstof druk met 2 brandstofpompen te rijden ) dan moet het wel houden denk denk ik.
Even waarom rijd je in hemelsnaam op E85 want op E85 moet hij vele malen rijker lopen dan op benzine om niet te arm te lopen. Dus met E85 moet je ook veel meer brandstof aanvoeren om zelfde effect te hebben als benzine. Ik heb zelf een X20XER gereden met turbo das hoge compressie motor draaide max 0.6 bar op benzine originele ecu geremapt. En die liep als een trein, is stuk gelopen door gebroken drijfstangbout nadat ik de drijfstanglagers had vervangen en 1 bout had hergebruikt.
Wat voor ecu gebruik je?
EDIT: is trouwens niet aanvallend bedoeld ofzo al lijkt dat misschien zo. Vind het interessant om te weten waarom je dat doet. En zeker omdat ik weet ovel trial en error werk erin zit om het goed draaiende te hebben en te houden. :thumb
9 juni 2014 om 20:50 #18236679Sebastian rijd met oem ecu freekcorsa rijd met megasquirt
Verstuurd vanaf mijn SM-G900F met Tapatalk
10 juni 2014 om 05:45 #18236680Met 0.3 0.4 bar moet je over t algemeen wel ok zitten.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.