Forumindex › Forums › Modellen › Kadett › turbo op c20ne?
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
7 april 2013 om 19:07 #18120976
sorry dat ik het zo zeg maar jij weet dus niet aardig hoe een turbo werkt.
en die druk van 0,5 bar waar jij het over hebt is de druk in het inlaat spruitstuk en NIET het uitlaatspruitstuk.
7 april 2013 om 19:54 #18120977zoals ik al zij ik weet AARDIG hoe een turbo werkt in globale lijnen oke?
leg het anders even uit aub.
dus ik moet een wastegate maken voor de turbo die opengaat bij een bepaalde druk?7 april 2013 om 20:15 #18120978zoek het topic van freek_corsa maar op en lees goed door
inlaatspruitstuk hoef je NIETS aan te veranderen
0,5 bar kun je er zo opknallen, zou het zelfs zonder ic en bov aandurvenBrandstofdrukregelaar wideband lambda en een air/fuel meter zijn een MUST voor het afstellen
7 april 2013 om 20:19 #18120979maar hoe zit het dan met die wastegate MOET die erop om het allemaal heel te houden?
en bij hoeveel bar moet die opengaan?7 april 2013 om 20:26 #18120980meeste turbo’s hebben een interne wastegate
hoeveel druk dat hij geeft stel je in met een stangetje op de zn actuator
deze actuator word aangestuurd door luchtdruk uit de turbo
door hier een ventiel tussen te zetten kun je de turbodruk variabel makenbij externe wastegate moet hij op een spruitstukje komen tussen uitlaat en turbo
7 april 2013 om 20:45 #18120981ja oke , ik zag al zoiets op google , ik moet dus een externe wastegate aangezien ik een turbo neem zonder wastegate erin.
bij hoeveel bar moet de wastegate dan open gaan en de uitlaatgassen langs de turbo laten gaan?7 april 2013 om 21:36 #18120982dat is afhankelijk van hoeveel laaddruk je wilt/kunt draaien
0,8 bar kan makkelijk op een originele c20ne
ook zou ik euro 98 gaan tanken en de octaanstekker omzetten
dit om kloppen van de motor tegen te gaan7 april 2013 om 21:40 #18120983is er een soort van rekensom? laten we zeggen ik wil beginnen met 0,5 laaddruk , bij hoeveel druk moet dan de wastegate open gaan.
en even heel iets anders , ben ik achterlijk? want ik kan NERGENS vinden hoe ik een advertentie moet plaatsen hier:P
8 april 2013 om 05:42 #18120984jij werkt in een garage maar volgens mij snap je er geen hout van qua turbo princiepe…
een diesel turbo spoelt onderin snel op maar stopt bij 3500-4000rpm met spoelen en gaat dan juist vermogen kosten in plaats van opleveren…
je wastegate moet je afstellen met een handmatige boost controller en een turbodruk meter, bij een halve bar druk moet die klep aangestuurd worden om de druk constant te houden
wastegate zit bij de meeste fabrieksgeleverde turbo ( nissan opel mazda, subaru e.d. ) IN de turbo zelf
zoek naar een turbo van een nissan 200sx, silvia s13, subaru impreza of wat dan ook maar GEEN diesel turbo!
dumpvalve zou ik wel nemen voor het behoud van je turbo ( anders krijg je n shatterend geluid )
verloopnippels die je in je motor kan schroeven voor olietoevoer zijn m14x1,5
retour zal je zelf in de motor moeten tappen, de orriginele maat is m22x1,5 maar je kan ook n pijpje zo hoog mogelijk in je carterpan lassen8 april 2013 om 15:44 #18120985Dus als iemand 2 jaar ervaring heeft als monteur moet die excact weten hoe een turbo werkt?
Maar zoals ik al zij ik wil veilig beginnen en het mag niet teveel kosten dus beste is dus een benzine turbo , en dan het liefst met of zonder interne wastegate ?
En MOET ik me injectoren vervangen?En ik had geleze dat ik me olietoevoer van achterop het blok kan pakken.
En is een intercooler noodzakelijk , want zag dat sommige VAG autos niet eens een intercooler. Blijft me motor wel heel als ik het niet doe? In eerste instantie
8 april 2013 om 16:13 #18120986Turbo rijden voor weinig is eigenlijk niet te doen
Olietoevoer pak je ook van achterop je motor, aansluiting in t blok is m14x1,5 schroefdraad
Turbo met interne wastegate is t makkelijkst en goedkoopst
Injectoren van n c20xe of je brandstofdruk hogerEen turbo warmt je lucht op, dit wil je wel afgekoeld hebben, dus ik zou voor een ic gaan
8 april 2013 om 17:21 #18120987Investeer eerst maar eens wat tijd in het lezen hoe een turbo werkt en wat er allemaal bij komt kijken om het op een motor te maken… :hmmz 2 jaar ervaring als monteur zegt niets behalve dat je waarschijnlijk zwarte randen onder je nagels hebt. ;)
De turbo gaat extra lucht in jouw motor drukken, om daar meer vermogen van te kunnen maken moet er ook meer brandstof ingespoten worden. De originele injectors hebben een bepaalde opbrengst en een beetje reserve. Maar op een gegeven moment zijn ze toch te klein en moet je grotere.
Ga naar een sloop en zoek een Saab turbo of een volvo turboauto. Dan heb je een turbo met interne wastegate en injectoren en ook meteen wat slangen en een intercooler e.d. Dan kun je goedkoop klaar zijn. neem ook het eerste stuk van de uitlaat mee voor de flens!
De uitlaatgassen van de motor drijven de turbo aan, hoe meer gassen des te harder hij gaat draaien en hoe meer lucht hij de motor indrukt. Zonder wastegate gaat de turbo al snel te hoog in toeren en loopt hij kapot of gaat er iets anders kapot doordat de laaddruk veel te hoog wordt. Daarom heb je een wastegate. De klep zorgt er voor dat de uitlaatgassen in plaats van lang het turbinewiel door de klpe rechtstreeks de uitlaat in gaan. Die gassen drijven dan dus niet de turbo aan en hij gaat niet sneller draaien. Op die manier regel je de laaddruk, het ‘potje’ op de turbo gaat bij een bepaalde druk de wastegate klep open duwen. Wil je meer druk dan plaats je een extra veer of je zorgt met een boostcontroller er voor dat er minder druk wordt doorgegeven.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.