Forumindex › Forums › Techniek › Overige motor types › turbo op c14nz
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
23 februari 2007 om 18:09 #17206181
Ik heb hier nog een blok liggen van een 1.5 TD.. Kan ik deze turbo op 1 of andere wijze op mijn c14nz bouwen? ik heb zowiezo een multipoint injectie nodig.. Maar is het mogelijk, als het spruit stuk past e.d. ? :afro
Zal wel niet maar tis te proberen :P23 februari 2007 om 18:10 #17345746compressie verhouding zal ook wel niet kloppen!?
23 februari 2007 om 18:21 #17345747ik heb ooit gehoord dat je een turbo van een renault 5 gtt vry simpel op een 1200 blokkie kan prakken. (oud type 1.2 a corsa, 1.2 c-dett)
wat ik daar van moet geloven weet ik ook niet23 februari 2007 om 18:29 #17345748tis niet zomaar ff prakken.
komt wel het een ent ander bij kijken, maar het inderdaad relatief eenvoudig te doen.de compressie van een gezonde c14nz zou moeten liggen tussen de 11.5 en 13 bar.
23 februari 2007 om 18:36 #17345749Ja ik wil er nog best wat geld aan uitgeven, maar het moet wel lukken met deze 2 blokken, ik ga niet nog een 1200 aanschaffen en een 5gtt :P
23 februari 2007 om 19:12 #17345750van een c14nz een turbo motor maken is een (te) grote klus
dan ben je beter af met een c20let23 februari 2007 om 20:47 #17345751Ik denk dat ik qua kosten goedkoper uit ben!? aangezien ik dan nog een c20let moet aanschaffen (en evt. nog moet reviseren) etc.
Wat zou je allemaal nodig hebben voor de c14nz met turbo? sowiezo dit:
– c14nz (check)
– turbo (check)
– inlaat spruitstuk (check)
– uitlaat die erop past (check)
– multipoint injectie
– spruitstuk (check)verder natuurlijk slangen(tjes) etc. en nog wat klein grut bezinedruk regelaar enzo!?
Natuurlijk moet er wel het één en ander aangepast worden
Weet iemand de compressie van een 1.5 TD, kan het zo 123 niet vinden… :angel
23 februari 2007 om 20:49 #17345752Het is natuurlijk maar een wilde gedachte he.. Ik zag hem toevallig staan en dacht: “heeeeey” :hmmz en nu zit ik hier te speculeren of het haalbaar is king:
23 februari 2007 om 21:15 #17345753Zit nog met een probleem.. het turbo gat, ik heb dan evt. nog een intercooler nodig of langere buizen!? en hoe zit het met het ontbrandpunt, dat licht bij benzine hoger als bij diesel!? ;)
23 februari 2007 om 21:54 #17345754weet de compressie al:
1.4i —> 9,4:1
1.5TD–>22,0:1:o
24 februari 2007 om 10:17 #17345755gek he, diesels moeten wel op 20 bar zitten anders fikt de diesel niet.
groeten
24 februari 2007 om 15:37 #17345756Origineel gepost door SpiderClass
Ik denk dat ik qua kosten goedkoper uit ben!? aangezien ik dan nog een c20let moet aanschaffen (en evt. nog moet reviseren) etc.Wat zou je allemaal nodig hebben voor de c14nz met turbo? sowiezo dit:
– c14nz (check)
– turbo (check)
– inlaat spruitstuk (check)
– uitlaat die erop past (check)
– multipoint injectie
– spruitstuk (check)verder natuurlijk slangen(tjes) etc. en nog wat klein grut bezinedruk regelaar enzo!?
Natuurlijk moet er wel het één en ander aangepast worden
Weet iemand de compressie van een 1.5 TD, kan het zo 123 niet vinden… :angel
dubbele klepveren..
verstevigde/dikkere koppakking..
inlaatspruitstuk + injectie gebeuren + computer + alle sensoren..
oliekoeler + olieleidingen voor de turbo..
onderblok + oliepomp aanpassen..bielieve mie das niet zomaar ff gebeurt ;)
ga maar eens rond bellen wat een c20let moet gaan kosten.
revisie is niet perse nodig, als de motor goed is moet je em mooi dicht laten.1 maart 2007 om 12:55 #17345757hmmzzz een turbo van een diesel is gebouwd om te werken op lage toeren. schop je zo’n ding richting de 7000 rpm dan stoppen ze nog wel snel…
Als je dit al wilt neem een andere turbo en haal een c16se……
Meteen mutlipoint en daar kun je heel leuk 0.5 bar opzetten. blijft het nog heel ook1 maart 2007 om 14:08 #17345758Kan zo’n turbo ook op een E16SE? en dan een turbo van 0.5 bar? Wat is het resultaat dan?:thumbup
13 maart 2007 om 15:02 #17345759of het past weet ik niet, 0.5 bar is ongeveer 45% meer power erbij
maar ze hebben kant en klare turbokits voor 1400 en 1600 motoren
http://www.dbilas.de/index.htm
zo makkelijk he google:)
Dbilas:
voor 4-5000 eu (6-700 eu inbouw)
1400 =190 pk
1600= 210 pk15 maart 2007 om 20:50 #17345760Leuk spul he dat DBilas :D
:cool:
16 maart 2007 om 18:54 #17345761:P
27 maart 2007 om 20:11 #17345762Als je er aan begin. Neem een kant en klare Turbo Kit. Je bent op den duur nog goedkoper uit als dat je alles zelf doet.. heb er ervaring mee met een kameraad. Op een Polo 6n 1.4 8v een turbo opbouwen.. Heeft op den duur 3000 euro gekost en het is nog niet gelukt.
Compressie verlangensplaat moet je hebben
Een turbo die ongeveer 0,6 bar draait
Computer moet je laten klaar laten manken
Andere injectoren
Intercooler.. + slangen
etc etc
En han je turbo zo hoog mogelijk anders krijg je een rookgordijn achter je auto.. Wij zijn er mee gestopt omdat wij een turbo hadden van 1.9 tdi blok en die kan niet minder als 1 bar turbo druk draaien en dat was te veel voor het blok..
27 maart 2007 om 20:21 #17345763je moet ook niet opgeven als je er zoveel geld in heb zitten
dan ga je gewoon zoeken naar andere zuigers
:cool::DDenk maar niet dat die eaton m64 ombouw goedkoop was…
Heeft mijn bankrekenong best geplunderd28 maart 2007 om 21:27 #17345764Maargoed, dan heb je ook wat! :afro
28 maart 2007 om 21:52 #17345765gaaf topic ik zlef ben nu bijna klaar met het inbouwen van een e.16se
en wil me onderblok van de 1600 nz meschien gaan reviceren en klaar stomen voor wat leukers….
waarom wilt iedereen altijd turbo rijden.
van atmo moter naar compressor is volgens mij een iets simpelere stap..
je kan gewoon je uitlaat spruitstuk houden.. en als je niet te veel wilt ook de zuigers houden als ik het zo lees?
@ corsaboy jij hebt meen ik let zuigers gebruikt voor het rijde met een lage compressie..
zijn er ook 1600 zuigers in de run voor een lage compressie?
mvg sebas
28 maart 2007 om 22:41 #17345766voor elke motor kun je inprincipe wel andere zuigers krijgen, dan wel compressie verlagend dan wel verhogend.
ff informeren bij de betere automaterialenzaken, motor revisie bedrijven of tuning bedrijven29 maart 2007 om 08:05 #17345767ja maar ik hoopte zelf meschien op standaard geleverde zuigers want nieuwe die niet door opel zelf geleverd zijn zal wel wat kosten.
daarnaast als een 16se met 0,5 bar 45% winst krijgt? lijkt me veel maar goed.
is dat dan ook niet te realizeren met een compressor?
dat lijkt mij wat simpelerbeuteltje maken zodat de compressor dr goed voor staat nieuwe (speciale riem? ) en luchtinlaat omleggen en softwhare aanpassen.
maja ik zal er zeker we weer te makkelijk over denken :(
groeten sebas
iemand hier meschien meer info over staat meen ik niks over op corsanovatuning.nl?
29 maart 2007 om 08:36 #17345768Originally posted by sebastiaankadettcabriogsi
ja maar ik hoopte zelf meschien op standaard geleverde zuigers want nieuwe die niet door opel zelf geleverd zijn zal wel wat kosten.daarnaast als een 16se met 0,5 bar 45% winst krijgt? lijkt me veel maar goed.
is dat dan ook niet te realizeren met een compressor?
dat lijkt mij wat simpelerbeuteltje maken zodat de compressor dr goed voor staat nieuwe (speciale riem? ) en luchtinlaat omleggen en softwhare aanpassen.
maja ik zal er zeker we weer te makkelijk over denken :(
groeten sebas
iemand hier meschien meer info over staat meen ik niks over op corsanovatuning.nl?
was het maar zo simpel.
een kompressor is geen klein ding… Denk ook aan je drijfstangen etc. en software aanpassen. Pfff doe je niet zomaar even.Wij gaan geen uitgebreide handleiding schrijven ofzo…
Iedereen loopt wel met die leuke gedachtes van een turbo of kompressor. maar weet waar je aan begint.. Ik ben nu een maand aan het bouwen met ongeveer 2 jaar voorbereiding en een werkende setup gekocht… Maar zelfs die hebben we nog een beetje verbeterd… Je blijft constant aan het kijken wat kan er beter voordat we de definitieve versie hebben…..En het werk maakt niet zo heel veel uit of je nou een turbo of een kompressor neemt. tis beide klepper veel werk.. Denk dat wanneer je iemand hebt die goed kan lassen een turbo zelfs eenvoudiger is… Ik heb gekozen voor een kompressor omdat ik het geluid gewoon ontzettend gaaf vind…..
:vertag
29 maart 2007 om 08:37 #17345769owh ja betreffende zuigers.. tot 0,4-0,5 bar zal het best goed gaan. maar je wilt toch gewoon meer. Vaak als je dat gehad hebt wil je gewoon richting de 1 bar… ZOu gaan kijken naar gesmede zuigers dan heb je leuk speelgoed. kost allemaal wat maar beter voorbereid dan later nog een keer kosten hebben of de boel slopen. ;)
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.