turbo of klep seals

Forumindex Forums Modellen OPC-Modellen turbo of klep seals

  • Dit onderwerp is leeg.
13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
  • Auteur
    Berichten
  • #17266462
    wessel 85
      Lid sinds:
      4 June 2014

      Ik heb een zafira opc uit 2002, en hij verbruikt erg veel olie zo’n 1liter op de 500 km maar als ik naar de verhalen kijk hier op het forum kun je niet echt vinden hoe je kan controleren wat er kapot is.
      De uitlaat komt blauwe rook uit als je even stilstaat en gaat rijden maar nooit bij een koude start.
      de turbo maakt een beetje een suizend geluid en ik heb wat olie gevonden in de onderste interkoeler buis.
      kan je zo’n olie verbruik hebben bij een kapotte turbo, en hoe kan ik zien wat voor een turbo het is ik heb namelijk een bon bij de auto dat er een leh turbo opzit maar valt dit te controleren met een type plaat ofzo.

      #18238738
      Vannos
      Deelnemer
        Lid sinds:
        14 November 2010

        Dat zal de turbo wel zijn, als je de slang aan het begin van de druk zijde van de turbo er even af haalt zie je gelijk of het nat is of niet.
        je kan ook de eerste kat weg halen om de speling aan het asje van het turbine wiel

        #18238739
        wessel 85
          Lid sinds:
          4 June 2014

          Waar zit het begin van die buis en moet hij helemaal droog zijn of een beetje nat

          #18238740
          Vannos
          Deelnemer
            Lid sinds:
            14 November 2010

            Je kan het beste via onder af die slang er af halen


            Het begin is bij de onderste rode DOP

            als je die slang er af hebt kan je direct zien of je een LET of LEH turbo hebt aan de aansluiting waar je de slang overheen schuift
            die moet er zo uit zien mocht je een LEH hebben

            Buis hoort droog te zijn, !

            #18238741
            wessel 85
              Lid sinds:
              4 June 2014

              Ik heb mijn auto weg gebracht met de kennis die ik tot nu toe verzameld heb over het probleem.
              Nu was de monteur op gevallen dat er in de aanzuig buis van de turbo ook olie zit.
              Volgens hem is er een overdruk in de kleppen deksel en is dat het probleem.
              De oplossing is er nog niet daar moest hij nog even over bellen met zijn collega’s.

              #18238742
              Vannos
              Deelnemer
                Lid sinds:
                14 November 2010

                Controleer het terugslag klepje maar tussen de kleppendeksel en gasklep geheid dat ie stuk is. Daar door komt er turbo druk jet kleppen deksel in !

                #18238743
                wessel 85
                  Lid sinds:
                  4 June 2014

                  Die heb ik 1 week geleden vervangen en met de pijl naar het gas klep huis gezet.
                  Misschien dat hij weer stuk is maar dat lijkt me sterk.

                  #18238744
                  Vannos
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    14 November 2010

                    Heb je toen ook de olie uit de aanzuig buis gehaald ?

                    #18238745
                    wessel 85
                      Lid sinds:
                      4 June 2014

                      Niet alles dus jij zegt even alles schoon maken van aanzuig buis tot interkoeler.?

                      #18238746
                      Vannos
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        14 November 2010

                        Ja intercooler zal ook wel een hoop olie uit komen. Weet niet hoeveel er gelekt is maar je kan het wel even controleren natuurlijk

                        #18238747
                        Haasje17
                        Moderator
                          Lid sinds:
                          8 September 2009

                          Ik weet niet hoeveel km er op de klok staan, maar vaak is het een combinatie van.
                          Meestal word eerst de turbo vervangen, het verbruik zal dan weliswaar dalen, maar ook de klepseals zullen aan vervanging toe zijn.

                          #18238748
                          wessel 85
                            Lid sinds:
                            4 June 2014

                            Opel staat 133000 km op de teller en de turbo is al eens vervangen.

                            #18238749
                            Tommy666
                            Deelnemer
                              Lid sinds:
                              12 July 2007

                              Ik heb dit probleem ook gehad (icm rookontwikkeling). Eerst de turbo vervangen aangezien deze ook niet meer helemaal goed was.
                              Problemen waren daarna nog steeds aanwezig. Onlangs mijn klepseals laten vervangen, en nu heb ik en geen last meer van rook en het olieverbruik is ook weg.

                            13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
                            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.