Forumindex › Forums › Modellen › OPC-Modellen › turbo of klep seals
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
22 juni 2014 om 11:23 #17266462
Ik heb een zafira opc uit 2002, en hij verbruikt erg veel olie zo’n 1liter op de 500 km maar als ik naar de verhalen kijk hier op het forum kun je niet echt vinden hoe je kan controleren wat er kapot is.
De uitlaat komt blauwe rook uit als je even stilstaat en gaat rijden maar nooit bij een koude start.
de turbo maakt een beetje een suizend geluid en ik heb wat olie gevonden in de onderste interkoeler buis.
kan je zo’n olie verbruik hebben bij een kapotte turbo, en hoe kan ik zien wat voor een turbo het is ik heb namelijk een bon bij de auto dat er een leh turbo opzit maar valt dit te controleren met een type plaat ofzo.22 juni 2014 om 12:13 #18238738Dat zal de turbo wel zijn, als je de slang aan het begin van de druk zijde van de turbo er even af haalt zie je gelijk of het nat is of niet.
je kan ook de eerste kat weg halen om de speling aan het asje van het turbine wiel22 juni 2014 om 15:50 #18238739Waar zit het begin van die buis en moet hij helemaal droog zijn of een beetje nat
22 juni 2014 om 15:56 #18238740Je kan het beste via onder af die slang er af halen
Het begin is bij de onderste rode DOPals je die slang er af hebt kan je direct zien of je een LET of LEH turbo hebt aan de aansluiting waar je de slang overheen schuift
die moet er zo uit zien mocht je een LEH hebbenBuis hoort droog te zijn, !
25 juni 2014 om 19:13 #18238741Ik heb mijn auto weg gebracht met de kennis die ik tot nu toe verzameld heb over het probleem.
Nu was de monteur op gevallen dat er in de aanzuig buis van de turbo ook olie zit.
Volgens hem is er een overdruk in de kleppen deksel en is dat het probleem.
De oplossing is er nog niet daar moest hij nog even over bellen met zijn collega’s.25 juni 2014 om 19:46 #18238742Controleer het terugslag klepje maar tussen de kleppendeksel en gasklep geheid dat ie stuk is. Daar door komt er turbo druk jet kleppen deksel in !
25 juni 2014 om 19:53 #18238743Die heb ik 1 week geleden vervangen en met de pijl naar het gas klep huis gezet.
Misschien dat hij weer stuk is maar dat lijkt me sterk.25 juni 2014 om 20:47 #18238744Heb je toen ook de olie uit de aanzuig buis gehaald ?
25 juni 2014 om 20:53 #18238745Niet alles dus jij zegt even alles schoon maken van aanzuig buis tot interkoeler.?
26 juni 2014 om 08:19 #18238746Ja intercooler zal ook wel een hoop olie uit komen. Weet niet hoeveel er gelekt is maar je kan het wel even controleren natuurlijk
26 juni 2014 om 09:52 #18238747Ik weet niet hoeveel km er op de klok staan, maar vaak is het een combinatie van.
Meestal word eerst de turbo vervangen, het verbruik zal dan weliswaar dalen, maar ook de klepseals zullen aan vervanging toe zijn.26 juni 2014 om 10:36 #18238748Opel staat 133000 km op de teller en de turbo is al eens vervangen.
26 juni 2014 om 12:34 #18238749Ik heb dit probleem ook gehad (icm rookontwikkeling). Eerst de turbo vervangen aangezien deze ook niet meer helemaal goed was.
Problemen waren daarna nog steeds aanwezig. Onlangs mijn klepseals laten vervangen, en nu heb ik en geen last meer van rook en het olieverbruik is ook weg. -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.