Turbo + koppakking vervangen, what to do, what not to do??

Forumindex Forums Techniek C20let / z20let(2.0 16v turbo) Turbo + koppakking vervangen, what to do, what not to do??

• Dit onderwerp is leeg.
3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Auteur
    opeltje16Vsport
    Deelnemer

Hallo mensen,

Ik heb een nieuwe LEH turbo besteld voor m’n coupé, die er binnen enklele weken op gaat. Mijn koppakking is ook iets lek, dus die vervangen we meteen even.
      Maar moet ik behalve het vlakken van de kop nog ergens aan denken? (cilinders, kleppen, klepseals enz?) En kan ik nog het één en ander controleren als de kop er toch af ligt?

Ik hoor graag wat tips van jullie, want ik houd ervan om op safe te spelen, en alle eventuele minpuntjes zoveel mogelijk weg te werken als ik de boel toch los heb liggen. ;)

Alvast vriendelijk bedankt!

Mvg Matty

Baas J.
      Deelnemer

Klepseals vervangen

Dikkeminne
        Deelnemer

als je dan toch bezig bent.

kleprubbers
          schraapveren
          klepdekselpakking
          nokkenaskeeringen

bovenstaande heb ik toen vervangen. de onderdelen kosten niet zoveel maar arbeidsuren is de killer. rijd nu iig niet meer met een pluimende opc. tevens heb ik er een 82 graden thermostaat in gezet. heb je minder kans voor lekkende koppakingen in de toekomst.

ps vergeet niet voor je nieuwe turbo een nieuwe olie retourleiding en de zo geheten wonderbolt te monteren

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
        • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.