turbo kapot??

• Dit onderwerp is leeg.
16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)
  • Auteur
    djplan
    Deelnemer

Na veel problemen met me auto voel ik me auto niet meer echt optrekken.
      De turbo maakt een zuigend geluid bij optrekken en als je los laat alsof een blowoff op zit normaal hoorde ik alleen een zuigens geluid en heel lichtjes lucht af blasen
      Maar betekend dit dus dat me turbo kapot is ?
      Hij geeft nu geen storingsmelding niks

belgium turbo
      Deelnemer

Neem effe de onderste slang van je intercooler los een beetje zweet of wat drupjes olie mag , zit er veel olie in dan is je turbo gaar .
        Kan ook zijn dat je met een boost lek zit , turbo druk meter steken en zien wat die doet .

djplan
        Deelnemer

Bedankt voor je snelle reactie ik zal er even nakijken is er ook een mogelijkheid om te kyke of er een lek in de boost zit ik neem aan onder boost de druk van de lucht toch

belgium turbo
          Deelnemer

Turbodruk meter steken , en een testritje doen en kijken wat de meter doet .
            Dan weet je het meteen ;)

djplan
            Deelnemer

@belgium turbo wrote:

Ik heb even turbo nagekeken hij lekt niet alles werkt oke.
              Alleen zie ik dat wanneer ik gas geef dat ik in de buurt van thermostaat lichtjes rook zie komen?
              Bij rustig gas geven doet die het niet maar om de turbo opgang te brengen dan wel

a-manta-turbo

kijk je turbo slangen maar is goed na of die niet lek zijn of dat de slang niet langs de aansluiting lekt

belgium turbo
                Deelnemer

@djplan wrote:

@belgium turbo wrote:

Ik heb even turbo nagekeken hij lekt niet alles werkt oke.
                  Alleen zie ik dat wanneer ik gas geef dat ik in de buurt van thermostaat lichtjes rook zie komen?
                  Bij rustig gas geven doet die het niet maar om de turbo opgang te brengen dan wel

Is je spruitstuk niet lek ?
                  Hoor je ook lawaai in de buurt waar die rookt ?

djplan
                  Deelnemer

Ik heb geprobeerd te kijken maar ik zie het niet zo goed in het donker
                    Maar je hoort verder geen lawaai van de spruitstuk wel van de distrubitie riem maar dan komt van de spanrollers die maakte al geluid maar verder hoor ik geen gek geluid alleen als je gas geef en los laat lijkt wel alsof er een blowoff erop zit en dan zie je een beetje rook ruikt ook niet naar olie maar dat blowoff geluid komt wel beetje van dat thermostaat in de buurt

belgium turbo
                    Deelnemer

Bekijk de recirc.valve eens na , zit links van de turbo naast de sensor is bevestigd met 3 inbus boutjes .
                      Kan zijn dat deze inwendig stuk is of dat de vacuum leiding los is :???:

djplan
                      Deelnemer

Ik heb gekeken en deze zit wel goed vast
                        Ik heb afspraak bij de dealer woensdag ik laat hun het lekker uitzoeken want deze probleem had ik niet voor dat ik hem naar dealer bracht
                        Ik heb ze behoorlijk boos op gebelt en nu gaan ze het maar uitzoeken ik heb opel hoofdkantoor ook op de hoogte gebracht van alles en er is een dossier aangemaakt alles dus die gaat mee uitzoeken

belgium turbo
                        Deelnemer

Hoop dat het in orde komt dan ;)

Corsa_GSi
                          Deelnemer

Haha dossier aangemaakt bij Opel NL. Laat me niet lachen die doen daar niets mee, want het is geen nieuwe auto.
                            Heb het al diverse malen geprobeerd met problemen (in 2009) aan een Corsa D (nieuw gekocht in 2007, dealer waar gekocht jaar later failliet) van toen nog geen 2 jaar oud waarvan de ruitenwissermotor en het komplete airco-kachelbinnenwerk vervangen moest worden.
                            Zelfs coulance kon ik niet krijgen bij de dealer waar de auto stond.
                            Boze brieven geschreven etc., maar totaal niets geen reactie.

djplan
                            Deelnemer

Ik had hiervoor ook problemen met hun toen werden mij reparatie kosten wel vergoed je moet er echt goed achter gaan

Ik heb trouwens fotos gemaakt van waar dat rook zou moeten komen en ik zie dat bij de onderkant me thermostaat lekt ? Zou hierdoor ook me turbo druk kunnen zakken ?

belgium turbo
                              Deelnemer

Thermostaat heeft niks met je turbo te maken .
                                Als je turbodruk zakt kan dit verschillende oorzaken hebben : defecte BCS , defecte turbo , vacuumlek , defecte wastegate , lek in de leidingen van de turbo zelf…..
                                Simpel een drukmeter plaatsen dan zie je snel wat je turbodruk doet .
                                Dan de rook : lek spruitstuk , katalysator op de turbo lek , lek tussen cilinderkop en blok ???
                                Post effe wat foto’s of beter nog een filmpje .
                                Grtz ;)

Esox Lucius
                                Deelnemer

Even het hitteschild op de turbo demonteren, en dan spruitstukbouten contr. op vastzitten.
                                  Al een paar keer meegemaakt dat deze loslopen.

Succes Dennis

djplan
                                  Deelnemer

@Esox Lucius wrote:

Even het hitteschild op de turbo demonteren, en dan spruitstukbouten contr. op vastzitten.
                                    Al een paar keer meegemaakt dat deze loslopen.

Succes Dennis

dankjewel voor je tip ik zal morgen zodra het licht is even dat nakijken

ik hou jullie up-to-date!

16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)
                                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.