turbo en v- bak

Forumindex Forums Modellen Corsa turbo en v- bak

• Dit onderwerp is leeg.
6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Auteur
    ger-ton

Bij de combo 1.7 dtci van 2005 van mijn ouders hoor ik een fluit geluid , hoort dit zo of zit er een slang los. Ook schakeld hij soms moeilijk terug naar de 2e versnelling , heeft iemand hiervoor een verklaring b.v.d::

schuitje

turbo fluit? is dat alleen zo als je gas geeft of ook stationair? als het alleen zo is als je gas geeft zit er een scheur in je turbo slang.(naar je intercooler, de druk leiding).

slecht schakelen is vaak een synchromesh ring. voel je hem ook trillen in de pook als je schakelt van 1>2 ??

groetjes

henkjan_80
        Deelnemer

Bij de combo’s/corsa c wil het schakelmechaniek ook wel eens parten spelen

schuitje

vaak is dat wel te verhelpen door een keer flink door te smeren:cool:

Pascal_B
            Deelnemer

Als hij niet inhoudt zal ik niet veel doen aan dat turbogeluid.
              Wij hadden op m’n werk ook een combo als servicebusje. Die hoorde je ook erg hard, maar vanaf het begin had hij dat al.

Gr Pascal

ger-ton

Het fluiten wordt steeds minder, er worden ook nooit lange afstanden mee gereden, volgens mij komt het schakelprobleem doordat er te laag in toeren gereden wordt, ze zijn een oude kadett diesel gewend.

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
              • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.