Forumindex › Forums › Techniek › C20let / z20let(2.0 16v turbo) › turbo druk verschillend (LET)
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
8 juni 2014 om 09:54 #18237012
@djplan wrote:
oh oke bedankt voor de info :wors
kan zoiets ook 1 of ander manier ook kapot gaan ? ben daar wel benieuwd nadie gaan vrij snel kapot.
membraam binnenin scheurt.
dit is een oplossing hiervoorVerstuurd vanaf mijn GT-I9300 met Tapatalk 4
8 juni 2014 om 10:42 #18237013oh oke blaast de turbo hiermee ook iets harder af ? nu hoor ik hem wel goed afblazen dus ik denk dat er niks mee aan de hand is.
maar het is dan wel een leuke upgrade voor in de zomer wat kost zoiets en waar te verkrijgen. ik denk wel dat het simpel te vervangen is toch of is het priegelwerk.ik heb trouwens een vraag slangetje van de sensor aan de linker kant die naar de inlaat gaat hoe zit die bevestigd ? met een klem of iets met schroefdraad?
8 juni 2014 om 10:50 #18237014ik heb dat stukje gevonden kwam iets heel moois tegen op ebay
http://www.ebay.com/itm/ASTRA-ZAFIRA-GSI-VXR-Z20LET-Z20LEH-HIGH-PRESSURE-TURBO-BOOST-PIPES-SET-OF-3-/141290677242?pt=UK_CarsParts_Vehicles_CarParts_SM&hash=item20e594a3fa” onclick=”window.open(this.href);return false;
kijken of de dealer het daarmee wel kan vinden want vorige keer konden ze het niet in het systeem vinden
8 juni 2014 om 10:55 #18237015als je een gewone luchtfilterbak heeft mag je deze niet horen afblazen.
ofwel is die recirculatie klep kapot of vacuumleiding los op de vacuumbox.welke leiding bedoel je juist want er lopen er 2 naar de inlaat.
die rechtse(rechts van leiding actuator naar inlaatbuis)die mag weg,gewoon nippel aan inlaatbuis afdoppen of gewoon een bout indraaien.8 juni 2014 om 20:59 #18237016Als ik het goed heb is het dit vacuumklepje .
http://ecat24.com/catalog/part/1/8/303/4278/26460/” onclick=”window.open(this.href);return false;Hier heb je de vacuumslangetjes . :thumb
8 juni 2014 om 21:46 #18237017Gerben bedankt ik ga bij de dealer langs hiermee zulle ze stuk verder kome hahaha hartelijk dank
@z20leh ik heb een normale filterbak auto is gwn geheel origineel dus niks gechipt.
Zodra ik dus ff druk laat opbouwe en dan los laat hoor je soort blowoff niet extreem hard je hoort em heel rustig,maar mag dit dus niet ?ik heb er zelf geen last van volgens de dealer is dit om overdruk weg te blazen zodra je gas los laat en dit normaal is…..8 juni 2014 om 21:49 #18237018@z20leh, het gaat om de linker slangetje die naar inlaat gaat
9 juni 2014 om 11:10 #18237019@djplan:wat de dealer zegt is juist.normaal hoor je dit niet.
die linkse slang is bevestigd met een klem op een nippel die op zich met schroefdraad zit bevestigd op de behuizing.9 juni 2014 om 19:07 #18237020oh oké gelukkig dus een last minder hahaha morgen als ik tijd heb ff langs dealer voor de slangetjes die ze vast niet op voorraad hebben dus zodra ik deze heb vervangen zal ik gelijk een feedback geven :thumbup
jongens echt dank voor de hulp :wors
trouwens als je die turbo hoort afblazen in de kleine straatjes dan staan af en toe mensen echt te kijken van :wtf hahahah echt leuk dat ze verwachten totaaal niet zoiets vaan een ”opel” daarom ben ik opel fan :jerry :wors
@z20leh ik rij morgen richting belgie weetje waar ik octaan 98 beste kan tanken want heb geen bp station kunnen vinden in belgie
of heeft aral 102?9 juni 2014 om 20:08 #18237021in belgië is er geen 102, heel spijtig genoeg.
98 is er overal wel te vinden.
op de pomp staat 98 maar is geen 98.
heb het zelf mogen ondervindenVerstuurd vanaf mijn GT-I9300 met Tapatalk 4
14 juni 2014 om 11:11 #18237022Dagje terug van belgie ik dach idd ff proberen of je verschil merkt met 98van nl en belgie en ik kan duidelyk zegge je merkt een behoorlyk verschil van nl is toch echt veel beter.
Maar ff weer over de onderwerp ik ben vandaag me zelf rot gaan zoeken naar vacuumslangen die hittebestendig zijn, hier in denhaag is er geen enkele automaterialen zaak die dit verkoopt dus wordt het maandag op zoek naar de dealer helaas14 juni 2014 om 11:23 #18237023Weet iemand de juiste diameter, ik ga dan anders via internet bestellen
http://www.autosportcompany.nl/vacuumslang-4mm.html#.U5x4XmbCSM8″ onclick=”window.open(this.href);return false;
zal 4mm de juiste maat zijn
25 juni 2014 om 15:43 #18237024Ik rij ook nog met een standaard luchtfilterkast, als ik rij met me ramen open hoor ik ook de afblaas soms ook zachtjes, lijkt mij meer dan normaal.
Ik zal mij slangetjes op turbo ook eens inspecteren, ik merk wel dat als ik rustig doortrek een beetje toeren maak (tussen iets van 2500-3500t/min.) in 2 en 3 en dan bij rustig gedoseerd gas geven dat de turbo soms op het randje staat van ja .. ankers los… nee ff niet … ja nu wel…
ja euh.. hoe leg ik het beter uit…
Ik hoor de turbo ook een schrapend geluid maken bij een koude motor als ik half gas geef, geef ik heel rustig gas bij optrekken dan weer niet… bij een warme motor heb ik nergens last van.
Tja maar als ik b.v. 100km rij (dan is alles echt wel goed warm), zet de auto stil, motor uit, en start hem na enkele minuten, heb ik weer die pleuris schraap in de turbo, echter dan is het wel na 2 min. rijden weer over..
Tijd voor een nieuwe LET?25 juni 2014 om 16:45 #18237025Echt even de speling op de as controleren. Het is even kut maar als jij zegt dat je turbo dat geluid maakt is ie op zn eind. Blaas je ook blauwe rook?
26 juni 2014 om 20:25 #18237026Nee, heel soms alleen bij een koude start, het olie verbruik is iets van 1 Ltr per 3000 of 5000 km, de vacuum klep is wel kaduuk die word morgen vervangen, hij zweet wel iets door op de kleppendeksel pakking.
26 juni 2014 om 20:55 #18237027Hans welke vacuum klep ? Want dan ga ik die van mij ook maar eens nakyke
29 juni 2014 om 21:34 #18237028Klein rond tonnetje, je ziet hem niet 123, dan moet eerst die dikke alu pijp boven op je blok er af, hij zit naast de inlaat gekoppeld dmv. 2 zwarte slangetjes, bij mij was hij aan een kant afgebroken..
30 juni 2014 om 21:28 #18237029en was dit het probleem (vacuum slangetje) ben er wel benieuwd naar ben nog niet zo lang eigenaar van zafira a
lees veel het form hier maar zie ook veel problemen.2 juli 2014 om 22:30 #18237030heren misschien ook damens tussen ik heb iets heel moois gevonden voor de recirculatie klep die z20leh al in deze topic had gegooid ik kwam dit op youtube tegen hoe simpel en makkelijk het te vervangen is
[youtube:uf6bwnuw]http://www.youtube.com/watch?v=HsjpRFZMnFs[/youtube:uf6bwnuw]
trouwens ik heb nog niet gevonden waarom mijn turbo druk verschillend ik rustig in de vakantie er tijd voor nemen aangezien het lijkt dat het nu wel weg is
8 juli 2014 om 11:32 #18237031@sleutel13 wrote:
Echt even de speling op de as controleren. Het is even kut maar als jij zegt dat je turbo dat geluid maakt is ie op zn eind. Blaas je ook blauwe rook?
Wel een beetje raar, als ik normaal rijdt heb ik een gem.verbruik van 11.2 ltr./100km, ik rij altijd onder de 2000/2500t. en met minder dan half gas als hij koud is!, sowieso altijd!, en trek geregeld het gas wel soms vol open naar 4000/5500t. als hij goed warm is.
Ik vervang de olie ook altijd binnen 7000 km…
Maar nu ik rij nu de laatste tijd heel heel heel rustig en ook als hij goed warm is, gewoon heel voorzichtig!, dan komt mijn gem.verbruik uit op ongeveer 9.3 ala 9.5 ltr./100km, ja ook leuk.. of niet…, en wat me nu opviel vanmorgen dat ik een keertje ff goed door trok (ik moest gewoon ff genieten van M-tech groep-A!)weer eens een keer dat de turbo goed opspoelt zoals altijd, maar nu me turbo geen rare schraap geluid maakte…, gewoon goed zoals het hoort.schiet mij maar van me paard.
Ik heb de auto vanaf 2007 of 2008 ofzo en ik weet niet beter dat zelfs als ik voorheen in de jaren van vakantie kwam uit spanje of frankrijk en in de laaste km’rs op de A9 goed doortrok dat ik altijd wel dat klote schraap heb gehad, nogmaals schiet mij maar van me paard.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.