Turbo druk valt soms weg Vec C Y2,2dtr

Forumindex Forums Modellen Vectra, Signum Turbo druk valt soms weg Vec C Y2,2dtr

• Dit onderwerp is leeg.
16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)
  • Auteur
    jaimey
    Deelnemer

Ik heb net als iemand anders hier een probleem met de turbo druk die weg valt/noodloop.

ik heb de EGR klep schoongemaakt de koppelingen gecontroleerd alles. Kreeg vandaag zelfs de storing ZONDER dat de motor liep. Ik wilde de Navi instellen deed de sleutel in het contact en daar stond de storing. Ik heb hem uit laten lezen door SFR en daar kwam uit dat de
      foutcode was omgevingsdruk past niet bij laaddruk.
      De storing is er niet altijd hij komt soms een week niet en dan weer 3x op 1 dag.
      De storing komt vooral bij lage toeren vandaag vanuit Zeeland naar uitrecht gereden nergends last van ik kom na 1,5uur de snelweg af ik rem voor een stoplicht en TATAAAAAAA daar is de storing weer…..
      Hoe kan ik controleren of de magnetische vacuumklep werkt???
      Groetjes!!!!!!!

corsa_c20xe
      Deelnemer

Ik zou eerst de laaddruksensor reinigen, welke in je inlaatbuis zit

jaimey
        Deelnemer

origineel gepost door corsa_c20xe

Zo en die kan ik waar vinden???

corsa_c20xe
          Deelnemer

Succes ermee

jaimey
            Deelnemer

Heb jij gewoon een motorblok in je keuken staan:hmmz
              is dat gewoon een stekker (die laaddruk sensor)?????

speaker
              Deelnemer

Mocht je een test vacuumklep nodig hebben…. ik heb hier een nieuwe liggen. Kan je ze stuk voor stuk ff omwisselen tot je de defecte gevonden hebt.

hans_vledder

Ik heb deze storing diverse keren gehad door lekken in het intercooler circuit. Eerst de bovenste turboslang (linksvoor als je de motorruimte in kijkt) en later door een lekkende intercooler.

Groet,
                  Hans

jaimey
                  Deelnemer

origineel gepost door hans_vledder
                    Ik heb deze storing diverse keren gehad door lekken in het intercooler circuit. Eerst de bovenste turboslang (linksvoor als je de motorruimte in kijkt) en later door een lekkende intercooler.

Groet,
                    Hans

Hans is weer terug!!!
                    haha jij hebt zeker je slangen laten vervangen…

hans_vledder

De eerste heb ik laten vervangen, de tweede heb ik zelf gedaan. Die zie je rechts naast het Ecotec logo, de dikke zwarte slang. Hier is uiteindelijk door uitdroging een scheurtje in ontstaan. Deze slangen zijn tamelijk aan de prijs. Ik de tweede uiteindelijk bij Eugene van GM-Tuningparts besteld. Samen met Lammert heb ik ooit de intercooler vervangen, de oude had een lek op een lasnaad.

Op de foto zie je de exacte plek waar bij een fabrieksslang een slijtplek ontstaat en uiteindelijk een gat:

origineel gepost door jaimey

Groet,
                      Hans

Hans is weer terug!!!
                      haha jij hebt zeker je slangen laten vervangen…

jaimey
                      Deelnemer

De eerste heb ik laten vervangen, de tweede heb ik zelf gedaan. Die zie je rechts naast het Ecotec logo, de dikke zwarte slang. Hier is uiteindelijk door uitdroging een scheurtje in ontstaan. Samen met Lammert heb ik ooit de intercooler vervangen. Op de foto zie je de exacte plek waar bij een fabrieksslang een slijtplek ontstaat en uiteindelijk een gat:

Groet,
                        Hans

Super!

Die slang is bij mij vochtig(vet) zou dat dan idd betekenen dat hij lek is??

hans_vledder

Ja, dat kan een teken zijn. Schroef die Ecotec kap er maar eens af …

Er kan een slijtplek in zitten of een scheurtje. Het blijft rubber en droogt naar verloop van tijd zo uit dat het materiaal het opgeeft. Probeer vast te stellen waar die vochtigheid en vettigheid vandaan komt en je vind het lek!

Het kan ook zijn dat de slang aan de uiteinden lekt, omdat de aansluiting op turbo of intercooler niet helemaal dicht is. Scheurtjes vind je door de slang met je duim in te drukken.

De eerste heb ik laten vervangen, de tweede heb ik zelf gedaan. Die zie je rechts naast het Ecotec logo, de dikke zwarte slang. Hier is uiteindelijk door uitdroging een scheurtje in ontstaan. Samen met Lammert heb ik ooit de intercooler vervangen. Op de foto zie je de exacte plek waar bij een fabrieksslang een slijtplek ontstaat en uiteindelijk een gat:

Groet,
                          Hans

Super!

Die slang is bij mij vochtig(vet) zou dat dan idd betekenen dat hij lek is??

jaimey
                          Deelnemer

Ik ga nu aan de gang Hans, ik hou je op de hoogte.
                            Goed pasen he!!!

hans_vledder

Succes man! En jij ook een goed Pasen …

Ik ga nu aan de gang Hans, ik hou je op de hoogte.
                              Goed pasen he!!!

jaimey
                              Deelnemer

Ik heb de slangen losgehaald de rechter slang (zie foto 1) wat heel nat van binnen.
                                Ook heb ik dat ding (zie foto 2) losgehaald die was pikzwart en daar liep een soort “slootje” doorheen je kon dus duidelijk zien dat daar vocht doorheen gelopen had is dit normaal????

jaimey
                                Deelnemer

origineel gepost door corsa_c20xe

Die heb ik schoon gemaakt samen met de hele inlaadbuis.
                                  Was super vies. Net een uur test gereden Hoge en lage toeren tot nu toe geen storing……..

Dietrich Concept
                                  Deelnemer

ik heb dit ook gehad met mijn gts
                                    werd er niet goed van
                                    maar bij mij was dit het probleem
                                    heel simpel
                                    kijk ook eens op gts forum
                                    ik heb nu een signum gekocht
                                    maar was bij mij wel over

Waarschijnlijk is je turbodruk korte tijd te hoog.
                                    Komt vaak voor bij een Y22DTR.
                                    Je krijgt dan foutcode P0234, negatieve afwijking circuit laaddrukregeling.
                                    De gevraagde turbodruk is bijvoorbeeld 200kPa en de werkelijke druk 240kPa.
                                    Normaal wordt de turbodruk dan teruggeregeld door de schoepen van de turbo te verstellen.
                                    Als dit te lang duurt grijpt de ECU in en gaat de motor in noodloop.
                                    Met als gevolg dat je helemaal geen turbodruk meer hebt!
                                    Laat je dealer eens met de auto rijden en kijken of de turbodruk inderdaad te hoog is.
                                    Ik weet voor 99% zeker dat het zo is.
                                    Het komt vooral voor als de motor zwaarder belast wordt zoals in jouw geval bij het rijden met een sleurhut.

Ik heb het al diverse malen verholpen door een extra veer te plaatsen tussen de vacuumdoos en het moertje (hier geel geverfd) wat op de stang gemonteerd zit.
                                    Hiervoor gebruik ik een veertje waarmee je remschoenen tegen de ankerplaat gemonteerd zit bij een Corsa, Astra enz.
                                    Hierdoor heeft het stangetje een soort van voorspanning om sneller terug te komen.
                                    Ik monteer de veer en een carrosserieringetje (om de veer tegen te houden) en een extra moertje (om de ruimte op te vullen).
                                    Let er op dat je het geverfde moertje weer op de zelfde plaats terugschroeft.
                                    Als je dit niet doet heb je kans dat je turbodruk juist te laag blijft en dat wil je ook niet.
                                    Het best is om met de Tech2 te rijden en te zien hoe hoog de turbodruk blijft.
                                    Ik vind het een beetje lastig uit te leggen maar ik hoop dat je er wat van begrijpt.
                                    Succes.

stel anders de vraag ook even op problemcar.nl

de dealers weten hier echt niks van
                                    die vernieuwen allemaal dingen en kost een vermogen
                                    en het helpt niks

bij mij was het maar heel simpel en ze hebben bij mij veel vernieuwd bij de dealer
                                    op het laatst wouden ze zelf de turbo vernieuwen

terwijl het nu 5 min werk was

succes

16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)
                                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.