Forumindex › Forums › Modellen › Vectra, Signum › Turbo druk valt soms weg Vec C Y2,2dtr
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
4 april 2010 om 19:26 #17219581
Ik heb net als iemand anders hier een probleem met de turbo druk die weg valt/noodloop.
ik heb de EGR klep schoongemaakt de koppelingen gecontroleerd alles. Kreeg vandaag zelfs de storing ZONDER dat de motor liep. Ik wilde de Navi instellen deed de sleutel in het contact en daar stond de storing. Ik heb hem uit laten lezen door SFR en daar kwam uit dat de
foutcode was omgevingsdruk past niet bij laaddruk.
De storing is er niet altijd hij komt soms een week niet en dan weer 3x op 1 dag.
De storing komt vooral bij lage toeren vandaag vanuit Zeeland naar uitrecht gereden nergends last van ik kom na 1,5uur de snelweg af ik rem voor een stoplicht en TATAAAAAAA daar is de storing weer…..
Hoe kan ik controleren of de magnetische vacuumklep werkt???
Groetjes!!!!!!!4 april 2010 om 19:48 #17652092Ik zou eerst de laaddruksensor reinigen, welke in je inlaatbuis zit
4 april 2010 om 19:50 #17652093origineel gepost door corsa_c20xe
Ik zou eerst de laaddruksensor reinigen, welke in je inlaatbuis zitZo en die kan ik waar vinden???
4 april 2010 om 20:06 #17652094Succes ermee
4 april 2010 om 20:12 #17652095Heb jij gewoon een motorblok in je keuken staan:hmmz
is dat gewoon een stekker (die laaddruk sensor)?????4 april 2010 om 20:23 #17652096Mocht je een test vacuumklep nodig hebben…. ik heb hier een nieuwe liggen. Kan je ze stuk voor stuk ff omwisselen tot je de defecte gevonden hebt.
5 april 2010 om 05:45 #17652097Ik heb deze storing diverse keren gehad door lekken in het intercooler circuit. Eerst de bovenste turboslang (linksvoor als je de motorruimte in kijkt) en later door een lekkende intercooler.
Groet,
Hans5 april 2010 om 05:47 #17652098origineel gepost door hans_vledder
Ik heb deze storing diverse keren gehad door lekken in het intercooler circuit. Eerst de bovenste turboslang (linksvoor als je de motorruimte in kijkt) en later door een lekkende intercooler.Groet,
HansHans is weer terug!!!
haha jij hebt zeker je slangen laten vervangen…5 april 2010 om 06:20 #17652099De eerste heb ik laten vervangen, de tweede heb ik zelf gedaan. Die zie je rechts naast het Ecotec logo, de dikke zwarte slang. Hier is uiteindelijk door uitdroging een scheurtje in ontstaan. Deze slangen zijn tamelijk aan de prijs. Ik de tweede uiteindelijk bij Eugene van GM-Tuningparts besteld. Samen met Lammert heb ik ooit de intercooler vervangen, de oude had een lek op een lasnaad.
Op de foto zie je de exacte plek waar bij een fabrieksslang een slijtplek ontstaat en uiteindelijk een gat:
origineel gepost door jaimey
origineel gepost door hans_vledder
Ik heb deze storing diverse keren gehad door lekken in het intercooler circuit. Eerst de bovenste turboslang (linksvoor als je de motorruimte in kijkt) en later door een lekkende intercooler.Groet,
HansHans is weer terug!!!
haha jij hebt zeker je slangen laten vervangen…5 april 2010 om 06:24 #17652100origineel gepost door hans_vledder
De eerste heb ik laten vervangen, de tweede heb ik zelf gedaan. Die zie je rechts naast het Ecotec logo, de dikke zwarte slang. Hier is uiteindelijk door uitdroging een scheurtje in ontstaan. Samen met Lammert heb ik ooit de intercooler vervangen. Op de foto zie je de exacte plek waar bij een fabrieksslang een slijtplek ontstaat en uiteindelijk een gat:Groet,
HansSuper!
Die slang is bij mij vochtig(vet) zou dat dan idd betekenen dat hij lek is??
5 april 2010 om 06:27 #17652101Ja, dat kan een teken zijn. Schroef die Ecotec kap er maar eens af …
Er kan een slijtplek in zitten of een scheurtje. Het blijft rubber en droogt naar verloop van tijd zo uit dat het materiaal het opgeeft. Probeer vast te stellen waar die vochtigheid en vettigheid vandaan komt en je vind het lek!
Het kan ook zijn dat de slang aan de uiteinden lekt, omdat de aansluiting op turbo of intercooler niet helemaal dicht is. Scheurtjes vind je door de slang met je duim in te drukken.
origineel gepost door jaimey
origineel gepost door hans_vledder
De eerste heb ik laten vervangen, de tweede heb ik zelf gedaan. Die zie je rechts naast het Ecotec logo, de dikke zwarte slang. Hier is uiteindelijk door uitdroging een scheurtje in ontstaan. Samen met Lammert heb ik ooit de intercooler vervangen. Op de foto zie je de exacte plek waar bij een fabrieksslang een slijtplek ontstaat en uiteindelijk een gat:Groet,
HansSuper!
Die slang is bij mij vochtig(vet) zou dat dan idd betekenen dat hij lek is??
5 april 2010 om 06:29 #17652102Ik ga nu aan de gang Hans, ik hou je op de hoogte.
Goed pasen he!!!5 april 2010 om 06:32 #17652103Succes man! En jij ook een goed Pasen …
origineel gepost door jaimey
Ik ga nu aan de gang Hans, ik hou je op de hoogte.
Goed pasen he!!!5 april 2010 om 09:26 #17652104Ik heb de slangen losgehaald de rechter slang (zie foto 1) wat heel nat van binnen.
Ook heb ik dat ding (zie foto 2) losgehaald die was pikzwart en daar liep een soort “slootje” doorheen je kon dus duidelijk zien dat daar vocht doorheen gelopen had is dit normaal????5 april 2010 om 15:03 #17652105origineel gepost door corsa_c20xe
Ik zou eerst de laaddruksensor reinigen, welke in je inlaatbuis zitDie heb ik schoon gemaakt samen met de hele inlaadbuis.
Was super vies. Net een uur test gereden Hoge en lage toeren tot nu toe geen storing……..5 april 2010 om 17:24 #17652106ik heb dit ook gehad met mijn gts
werd er niet goed van
maar bij mij was dit het probleem
heel simpel
kijk ook eens op gts forum
ik heb nu een signum gekocht
maar was bij mij wel overWaarschijnlijk is je turbodruk korte tijd te hoog.
Komt vaak voor bij een Y22DTR.
Je krijgt dan foutcode P0234, negatieve afwijking circuit laaddrukregeling.
De gevraagde turbodruk is bijvoorbeeld 200kPa en de werkelijke druk 240kPa.
Normaal wordt de turbodruk dan teruggeregeld door de schoepen van de turbo te verstellen.
Als dit te lang duurt grijpt de ECU in en gaat de motor in noodloop.
Met als gevolg dat je helemaal geen turbodruk meer hebt!
Laat je dealer eens met de auto rijden en kijken of de turbodruk inderdaad te hoog is.
Ik weet voor 99% zeker dat het zo is.
Het komt vooral voor als de motor zwaarder belast wordt zoals in jouw geval bij het rijden met een sleurhut.Ik heb het al diverse malen verholpen door een extra veer te plaatsen tussen de vacuumdoos en het moertje (hier geel geverfd) wat op de stang gemonteerd zit.
Hiervoor gebruik ik een veertje waarmee je remschoenen tegen de ankerplaat gemonteerd zit bij een Corsa, Astra enz.
Hierdoor heeft het stangetje een soort van voorspanning om sneller terug te komen.
Ik monteer de veer en een carrosserieringetje (om de veer tegen te houden) en een extra moertje (om de ruimte op te vullen).
Let er op dat je het geverfde moertje weer op de zelfde plaats terugschroeft.
Als je dit niet doet heb je kans dat je turbodruk juist te laag blijft en dat wil je ook niet.
Het best is om met de Tech2 te rijden en te zien hoe hoog de turbodruk blijft.
Ik vind het een beetje lastig uit te leggen maar ik hoop dat je er wat van begrijpt.
Succes.stel anders de vraag ook even op problemcar.nl
de dealers weten hier echt niks van
die vernieuwen allemaal dingen en kost een vermogen
en het helpt niksbij mij was het maar heel simpel en ze hebben bij mij veel vernieuwd bij de dealer
op het laatst wouden ze zelf de turbo vernieuwenterwijl het nu 5 min werk was
succes
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.