Forumindex › Forums › Techniek › C20let / z20let(2.0 16v turbo) › Turbo druk Probleem Corsa C20let
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
7 juni 2014 om 12:51 #17266303
namens me broer heb ik een vraagje over het volgende probleem.
me broer heeft sinds kort een probleem dat de turbo niet meer druk opbouwt dan 0.6 bar met phase 2 chip.
Hij heeft er al een versterkte wasegate op gezet en ander amalvalve erop gezet. maar nog steeds bouwt hij 0.6 bar op.
hij heeft de phase 3.5 van me broertje er al op gezet, maar blijft zelfde probleem.
hij trekt verder wel goed, maar iemand enig idee?
7 juni 2014 om 16:08 #18237589Niemand?
7 juni 2014 om 17:09 #18237590Meter stuk?
7 juni 2014 om 17:47 #18237591Hoeveel slagen voorspanning staat de wase gate?
Voelt die ook dat die minder hard loopt of is het alleen gebaseert op het aflezen van die meter?
8 juni 2014 om 00:29 #18237592Vanmiddag heb ik de originele drukdoos vervangen (dacht dat het probleem hieraan zou liggen) voor een nieuwe versterkte. Ik heb het klepje dichtgedaan en de buitenste moer vastgedraaid. Daarna nog een aantal slagen. Als ik hem nog iets strakker zet maakt het geen verschil.
Ruben had het over evt. een slechte massa op het stuurapparaat dus daar ga ik morgen nog even naar kijken. Hoorde ook dat het aan de vacuümslangen kan liggen, als ze verkeerd om op de amalvalve zitten.
De meter klopt wel want hij trekt merkbaar een stuk minder snel en dat kon ik teruglezen op mijn meter. Eerder zat ik rond de 0.90/0.95 bar continu en met schakelaar uit 0.6 continu. Nu blijft ie met schakelaar aan en uit op 0.6 bar hangen. Heb ook een phase 3.5 computer getest maar ook dat maakt geen verschil.
Weet niet of het de turbolader is. Ding rookt verder niet en werkt naar mijn idee nog prima. Maar weet t niet zeker. Morgen maar even kijken. :hmmz
8 juni 2014 om 05:55 #18237593Wastegate klep wil wel verbranden
Door WIM-V6, vanaf de teledinges
let daarom niet te veel op SPELFOUTEN.8 juni 2014 om 08:12 #18237594Bij EDS komt het idd wel is voor dat de ecu’s een extra massa nodig hebben.
Ik heb nu met die ecu van Ruben gereden nadat die door eds gerepareerd is dmv een extra massa, en nu is die perfect.Vacuumslangen kan niet missen. Ik zal een tekening posten met de aansluitingen op de amal valve.
Heb je wel overboost?
Wat de wase gate betreft, je druk de klep dicht en geef hem 3 volle slagen. Thats it. Ga daar naar niet verder mee lopen kloten, want dan werkt die als een snijbrander. Die zitting van een K16 is al niet de beste, :cry
Rij je met de originele recirculatieklep of een dump valve?
8 juni 2014 om 08:27 #18237595In het turbo gedeelte, staat een topic van mij, bertreft opbouw vraagjes (pag 2).
daar staat ook een afbeelding van hoe alle slangen moeten lopen.groeten.
8 juni 2014 om 08:54 #182375968 juni 2014 om 12:00 #18237597@Mr. Bone
Ik gebruik de originele stekker op mijn amal valve, maar de rode zit bij mij op het linker stipje en de bruine op de rechter. Stekker kan er maar op 1 manier op?Mijn vacuumslangen zitten zoals op jouw afbeelding dus die kloppen.
Hoe kan ik een extra massakabel trekken dan voor mijn ecu?
Ik rijd met de originele recirculatieklep en heb nooit overboost gehad met deze let in mijn Corsa. Rijd er nu bijna 6 jaar mee. Klopt dat niet?8 juni 2014 om 12:52 #18237598Bij mij is de originele stekker van de amalvalve eraf. Maar ik heb bij een andere kabelboom gekeken waar die stekker wel op zat er hier de draadkleuren van over genomen en bij werkt het wel gewoon. Dus jouw draden moeten verkeerd om zitten.
Waar die extra massakabel aan komt weet ik niet, omdat ik die eds ecu na de reparatie niet meer open heb gehad. Rij je wel met eds software?
Niet iedereeen heb overboost heb ik al vaker gehoord, dus dat zal het probleem niet zijn
8 juni 2014 om 22:56 #18237599De computer zat bij de motor toen ik hem kocht. Vorige eigenaar zei dat, dus weet het niet 100% zeker. Is wel met een schakelaar. Dus kan met standaard druk rijden en met meer.
Heb vandaag de volgende onderdelen vervangen en allen zonder resultaat:
– Turbo (mijn oude heeft trouwens lichte scheurtjes bij de zitting)
– LMM
– Krukassensor
– Andere bougies
– Andere bougiekabels + bobine kabel.Heb de rode en de bruine draad omgewisseld op de amal valve maar dat geeft geen verschil. Als ik de vacuumslangen verwissel dan gaat ie in de noodloop en komt hij niet boven de 0.3 bar. Dus die kloppen zo wel.
Motor komt nog steeds niet boven de 0.6bar.
9 juni 2014 om 07:14 #18237600De draden van de amal valve zaten dus verkeerd, en je vacuumslangen zaten goed. Dat is het dus niet.
Bijna alle k16’s hebben haarscheurtjes in de zitting, mijn turbo heb dat ook.Hoeveel slagen voorspanning heb je die wase gate klep nou gegeven?
En heb je al gekeken naar dat membraam van die recirculatieklep?9 juni 2014 om 08:07 #18237601Nee niet naar gekeken, omdat ik het geheel heb omgewisseld van een andere c20let. En hier werkte het goed op en op mijn motor maakt het geen verschil. :shock:
Euhm ik heb het klepje dichtgedrukt. Moer er tegen aangedraaid, daarna de steeksleutel erop en er 4 slagen aangegeven. Denk dat ie nog wel iets strakker kan, maar gisteren met mijn oude turbo erop maakte dat geen verschil.
9 juni 2014 om 10:46 #18237602Als je de complete turbo heb gewisseld MET recirculatieklep er aan vast, zou dat ook uitgesloten moeten zijn. Of dat membraam zou bij die nieuwe turbo ook kapot moeten zijn, maar dat is iets TE toevallig. Dus dat is ook uitgesloten.
Wase gate voorspanning is 3 volle slagen. 4 is echt een hoop. Dus ff voor de duidelijkheid, 3x 360 graden.
ECU heb je ook al gewisseld, dus dat en die schakelaar is ook uitgesloten. Word lastig op deze manier. Je zou nog kunnen kijken of je ergens luchtverlies heb, bv een gaatje in je Intercooler oid.
Voor de rest zijn alle opties nu wel een beetje op.
Ben zelf nu ook wel erg benieuwd waar het in zit
15 juni 2014 om 09:09 #18237603Al gevonden/opgelost?
17 juni 2014 om 08:18 #18237604Nee nog niet opgelost. Hij pruttelt nu ook, alsof hij ergens valse lucht trekt heb ik het idee. Aankomend weekend ga ik mijn intercooler slangen lostrekken en eventueel vervang ik alles. Wilde het sowieso nog wat netter/beter maken.
Heb alleen niet heel veel vrije tijd vandaar ik er nog niet weer mee bezig was geweest.Maar zodra het opgelost is, laat ik het gelijk weten. :thumb
17 juni 2014 om 08:57 #18237605@Mr. Bone wrote:
Als je de complete turbo heb gewisseld MET recirculatieklep er aan vast, zou dat ook uitgesloten moeten zijn. Of dat membraam zou bij die nieuwe turbo ook kapot moeten zijn, maar dat is iets TE toevallig. Dus dat is ook uitgesloten.
Wase gate voorspanning is 3 volle slagen. 4 is echt een hoop. Dus ff voor de duidelijkheid, 3x 360 graden.
ECU heb je ook al gewisseld, dus dat en die schakelaar is ook uitgesloten. Word lastig op deze manier. Je zou nog kunnen kijken of je ergens luchtverlies heb, bv een gaatje in je Intercooler oid.
Voor de rest zijn alle opties nu wel een beetje op.
Ben zelf nu ook wel erg benieuwd waar het in zit
4 slagen (4mm) wordt voorgeschreven door opel, dus ik zou zeker niet met 3 slagen door blijven rijden… ;)
29 juni 2014 om 21:02 #18237606@ Mr. Bone
Het is opgelost hoor! Had een scheur zitten in 1 van de slangen. Geen idee hoe die daarin is gekomen maar Corsa loopt als nooit tevoren :worsHij geeft nu 1.1 bar overboost en heeft een constante druk van 0.85bar. Eerder had ik geen overboost en wilde de turbodruk nog wel es schommelen.
Heb er een (nieuwe) versterkte drukdoos opgezet dus deze aanschaf was niet voor niets. :DAllen bedankt voor de tips. :afro
2 juli 2014 om 05:35 #18237607Kijk, das goed nieuws. :thumbup .
Fijn dat die weer rijdt zoals het hoort.Welke slang was er precies stuk?
En een versterkte drukdoos kan nooit geen kwaad, zeker niet als je in de toekomst misschien nog iets meer druk wil gaan draaien.
6 juli 2014 om 14:07 #18237608Euhm vanaf de inlaat gaat er een buis naar voren en de slang tussen deze buis en de buis die naar de IC gaat zat een scheur. Had ik totaal niet verwacht. :afro
Met de compterkast van mijn broer (phase 3) heb ik een constante druk van ruim 1 bar. Weet je toevallig nog een ecu met phase 3? :D
7 juli 2014 om 04:59 #18237609Nee eigenlijk niet. Ruben heeft wel een phase 3 met dampfrad van eds over, maar die verkoopt die denk ik niet. Je kan ook een chip op maat laten schrijven bij Miruni. Heb ik laatst ook gedaan met als resultaat 285 pk & 421 nm @ 1.2 bar. Met die eds ecu had ik 277 pk. Dus die 315 pk die eds voorschrijft is allemaal leuk, maar op de bank redde ik het niet. Nou moet ik er wel bij zeggen dat ik met de originele downpipe rijdt, wat echt een hoop scheelt.
12 juli 2014 om 12:12 #18237610315pk is dan ook wel echt het maximale van het maximale wat een K16 kan halen.
Dan moet je blok en turbo echt in top conditie zijn.Daarnaast moet je natuurlijk ook alle andere delen van de phase 3.5 set erop hebben.
13 juli 2014 om 18:52 #18237611hey @orangpinda ken ik jouw niet van vroeger, van de “kadett gsi club holland” ?
zat die scheur trouwens in het zicht/uit het zicht net na de ic? -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.