Forumindex › Forums › Modellen › Astra › Turbo corsa d op een astra h 1.3 cdti
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
1 oktober 2015 om 15:15 #17273706
Hallo,
Ik heb een probleem met mijn turbo van mijn astra h 1.3 cdti (2006)
Sochteds als ik de auto wil starten duurt het ongelovelijk lang voor dat hij aanslaat, soms een paar keer gloeien en korte startpogingen. Uit eindelijk gaat hij wel aan maar loopt hij ontzettend beroerd, soms lijkt het wel of die op 3 cilinders loopt.
Eenmaal aan de loop komen er enorme pluimen rook uit de uitlaat, die zowel met koude en warme motor zichtbaar blijven tijdens het accelereren, en soms ook bij regelmatige snelheid.
Ook trilt de auto als ik vanauit stilstand weg wil rijden, en bij lage toerental (50 in zn 4)
Nu was ik gaan kijken onder de kap en zag ik dat de wastegate niet volledig aangetrokken word, een tikje er tegen aan is genoeg om hem wel volledig te laten aantrekken.
Ik heb inmiddels een andere turbo gekocht alleen blijkt achteraf dat deze van een corsa d is, maar het vaccuum bakje zeg maar, zit ipv recht ervoor aan de zijkant.
Nu is mijn vraag, past deze turbo uberhaupt op mijn astra?
En kan het wastegate probleem ook de rook, slecht aanslaan, en trillingen verklaren?
Even wat extra gegevens over de auto:
Astra h 1.3 cdti 2006
260.000 km
Gechipt naar 110pk
Egr afgedopt middels een plaatje en uitgeschreven uit de ecu
Dpf verwijderd en uitgeschreven uit de ecuVoor de rest onregelmatig foutcode p0243 waarbij ‘soms’ het lampje aangaat, en na herstarten is die weer uit.
Gloeispiralen zijn nieuw, evenals het voorgloeirelais.Ik hoop dat iemand mij kan helpen,
Bij voorbaad dank1 oktober 2015 om 21:26 #18297986Rook uit de uitlaat en, slecht lopen is meestal bij een lekke koppakking of, turbo die inwendig olie of koelvloeistof lekt, dat heeft naar mij idee niks met de wastegate te maken ,dat is gewoon een klep die open gaat als de druk bereikt is of te hoog word, dan stroomen de uitlaatgassen langs die klep de downpipe in.
Je foutcode heeft volgens mij wel te maken met de wategate, zou begginen met alleen de wastegate te vervangen misschien zijn bij de nieuwere auto’s wel meerdere dingen afhankekijk van de wastegate en, lost het je probleem op, als die klep een storing greeft en,open blijft staan dan mis je wel vermogen.
50 rijden doe je in de 3e versnelling en. Niet in de 4e
5 oktober 2015 om 18:28 #18297987Hartelijk dank voor uw reactie, de turbo bleek ook olie te blazen, dus heb de corsa turbo laten monteren (was dus toch mogelijk).
Ik hoopte zo van alle foutcodes af te zijn maar nu blijft dus ‘soms’ code p0107 (lage druk inlaat) terug komen. Map sensor vervangen, geen verschil.
Als ik de stekker van de sensor afhaal, dan trekt de auto goed door! Met de sensor aangesloten totaal niet. het enige nadeel is dat ik het vervelend vind dat het lampje dan brand, en ik niet ver boven de 3000 rpm kom als de stekker los is.
Iemand suggesties? -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.