Forumindex › Forums › Modellen › Vectra, Signum › Tuning by EDS?
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
1 juli 2013 om 07:29 #18155667
@Edvries wrote:
@demonius abraxis wrote:
UT is dichterbij en je krijgt er via het forum korting.
Daarbij hebben hun ook redelijk wat ervaring met de oudere DTi blokken van opel.Waar er eens een mailtje aan en je weet het
Verstuurd van mijn GT-I9300 met Tapatalk
De twee slechtste argumenten zijn dit… Dichterbij en korting…
Kijk naar prijs kwaliteit verhouding en kennis. Dat maakt kiezen vaak veel makkelijker. Let vooral op kennis! Het gaat immers om jouw motorblok!
Succes.
Het was ook maar eens voorbeeld…….
Verstuurd van mijn GT-I9300 met Tapatalk
1 juli 2013 om 07:36 #18155668Heb een email uit staan richting UT en zal vanmiddag/zometeen eens een mailtje dichten aan EDS. Zoals gelezen zie ik goede ervaringen bij beide besproken tuners.
1 juli 2013 om 08:27 #18155669@Botho wrote:
@RickM89 wrote:
Ja die hebben ook de normale chip naar 156pk. maar daar komen bovenop de kosten van 399 euro ook nog eens 60 euro inbouwen? dat is wel heel erg veel of niet?
Inbouwen?? Volgens mij wordt de software ingelezen via je OBD stekker en op maat geschreven voor jouw auto. Ik was 275 euro kwijt..Daarvoor kreeg ik in totaal 5 runs op de Dyno en de software.
Botho,
Dan weet ik niet wie jij gesproken hebt. Dit kreeg ik zojuist terug:
Goedemorgen Rick,
Voor leden van het forum blijft de prijs € 399,- echter zitten hier vermogenstesten
bij de prijs in.
Indien er verder nog vragen ontstaan verneem ik dat graag.Met vriendelijke groet,
Dave Snijders1 juli 2013 om 10:58 #18155670@demonius abraxis wrote:
Het was ook maar eens voorbeeld…….
Verstuurd van mijn GT-I9300 met Tapatalk
[/quote]
Haha. Dat was meer als grap bedoeld ” omdat wij t zeggen”
Hij moet gewoon doen waar ie zich het beste bij voelt.
En tuurlijk zullen er meerdere goede tuners zijn. Ieder heeft zo z’n eigen ervaring.
Eds is niet heilig maar daar zit gewoon vanuit het forum de meeste ervaring, en vaak goede.
Ieder heeft recht op z’n eigen mening en ervaring hoor, en daar moeten we respect voor hebben. No hard feelings.Succes met de keuze.
Groet
Eric.
1 juli 2013 om 19:19 #18155671v-tune in huizen
€ 250,00 en je bent klaar.
erna gaat je vec als de brandweer. ben met mijn 1.6je zeer tevreden over ze.
2 juli 2013 om 04:59 #18155672@remutr wrote:
v-tune in huizen
€ 250,00 en je bent klaar.
erna gaat je vec als de brandweer. ben met mijn 1.6je zeer tevreden over ze.
Hoeveel vermogen heb je er dan bij met je 1.6je ??? :hmmz
2 juli 2013 om 05:58 #1815567317 nm koppel en 11 pk
2 juli 2013 om 06:57 #18155674@remutr wrote:
17 nm koppel en 11 pk
Dat vind ik persoonlijk niet de moeite… en ook nog veel geld. Dan heb je het over 25 euro per pk :shock:
:angel2 juli 2013 om 07:04 #18155675veel meer is er ook niet te halen uit een standaard benzine atmosferisch motortje
wat je wel zal merken is dat de koppel kromme iets gunstiger is.
2 juli 2013 om 07:28 #18155676Dat klopt, onderin zit er veel winst in.
Hij pakt veel makkelijker op nu. van 60 in zijn vijf kan je nu makkelijk doortrekken naar de 100.
En bij 120 op de snelweg was 3800 en is nu 3600 toeren
0-100 is ook sneller, pa heeft een 2.6 omega en die was me altijd ruim voor bij het stoplicht, nu kan ik gewoon met hem mee akseleren.
2 juli 2013 om 07:35 #18155677met chippen minder toerental? wtf?
2 juli 2013 om 07:39 #181556782 juli 2013 om 07:46 #181556792 juli 2013 om 07:51 #18155680Nou, Volgens remutr moet je dan naar V-tune, die kan dat blijkbaar.
2 juli 2013 om 08:21 #18155681@RickM89 wrote:
Nou, Volgens remutr moet je dan naar V-tune, die kan dat blijkbaar.
zo ver ik weet doet een chip vrij weinig met een versnellingsbak… of ben ik nou malle pietje?
2 juli 2013 om 08:28 #18155682heeft niks met de bak te maken.
Ik had er meestal 95 in nu met de chip 98. dat in combi met de chip zorgt dat ie soepeler loopt.
je trapt om 120 te rijden het gaspendaal gewoon minder in.
2 juli 2013 om 08:31 #18155683maaruhh…ff voorbeeldje.. 3000 rotaties van het blok, in de bijv. 5de versnelling is 130 ofzo.
dan wordt 2800 rotaties in ze 5e versnelling niet opeens ook 130…dan kan jeje blok wel gaan chippen, maar dat verandert niets aan de bak. de verhouding blijft het zelfde.
2 juli 2013 om 13:01 #18155684als je 95 tankt of 98 scheelt
als je bergop gaat rijden rij je ook geen 130 met 3000 toeren, dan hem je er misschien wel 4 nodig.
hoe makkelijker je motor het heeft, hoe minder toeren je nodig heeft.
2 juli 2013 om 13:11 #18155685Wat Dion bedoeld:
Of je je motor nu opvoert naar 100pk, 200pk of 500pk.
Hij zal in alle gevallen 130km rijden met 3000tpm in de 5de versnelling.
Tenzij je een andere bak of andere wielen monteert.2 juli 2013 om 13:34 #18155686jep
of je koppeling moet behoorlijk slippen :angel
kijk naar deze corvette bv,
die draait 7000 rpm bij 0 km/h jonguh!!!! :jerry
[youtube:cc0cxn39]http://www.youtube.com/watch?v=SnHYcRooL2s[/youtube:cc0cxn39]2 juli 2013 om 13:45 #18155687whahaha king: :thumb
2 juli 2013 om 13:56 #18155688@remutr wrote:
als je 95 tankt of 98 scheelt
als je bergop gaat rijden rij je ook geen 130 met 3000 toeren, dan hem je er misschien wel 4 nodig.
hoe makkelijker je motor het heeft, hoe minder toeren je nodig heeft.
Ik zou eens een boekje gaan lezen over techniek. :lol:
Je kunt dingen nabouwen met technisch lego.
2 juli 2013 om 14:03 #18155689Wow, ik ben echt niet technisch.. maar zelfs ik weet dat het met de v-bak te maken heeft… met de verhoudingen etc die daarin zitten.
2 juli 2013 om 15:15 #18155690Ff ontopic:
Heb je al mailtjes terug gehad Rick?
Ik denk dat je bij beide wel goed terecht bent!2 juli 2013 om 15:37 #18155691@turbosix wrote:
Wat Dion bedoeld:
Of je je motor nu opvoert naar 100pk, 200pk of 500pk.
Hij zal in alle gevallen 130km rijden met 3000tpm in de 5de versnelling.
Tenzij je een andere bak of andere wielen monteert.de wielen zijn wel veranderd
14 inch 185 70 14 is nu 195 65 15, zou dat het zijn.
en de stand van het gaspedaal zou dat het lagere verbuik moeten zijn. nu 98 met chip ipv 95 zonder chip.
Sorry voor de verwaring.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.