Forumindex › Forums › Techniek › C20let / z20let(2.0 16v turbo) › tunex chiptuning
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
16 augustus 2010 om 20:47 #17712976
je moet gewoon heen gaan waar jij een goed gevoel bij hebt, er zijn genoeg opties genoemd…..
17 augustus 2010 om 17:33 #17712977Bij mij in de buurt (Dronten Flevoland) Zit bullpower , ben er een aantal keren geweest en ziet er goed uit , heb zelf wel eens waar geen ervaring met zijn chips/software maar komt wel over als iemand die wel weet wat hij doet.
200pk/262Nm
228pk/311Nm
dit is van zaf a opc met let turbo en geen andere mod’s17 augustus 2010 om 18:07 #17712978offerte voor mijn astra bij tunex €225,- en de rollenbank wanneer deze in gebruik is genomen kost dan €100,- extra.
Dus met het een goedkoop zijn ze met andere weer duur.17 augustus 2010 om 18:24 #17712979Ik ben zelf ook aan het speuren naar een goede tuner,
en ik denk nu wel te weten waar ik moet zijn
http://www.steinmetz.de/index.htmlPerformance kit
for 2.0 Turbo Z20 LET
performance: 169 kW / 230 HP
Components:
Re-programing of Standard Control
Unit Programme Box17 augustus 2010 om 18:27 #17712980Wat kost het daar? en is het ver weg?
17 augustus 2010 om 18:31 #17712981+/- 140 km (nijmegen) en het zal vast een flinke prijs hebben. maar voor kwaliteit moet je altijd betalen ;)
17 augustus 2010 om 19:41 #17712982Een bedrijf welke goed een dieselauto kan chippen kan nog niet altijd goed een benzine met turbo chippen.
Een diesel chippen is echt wel een stukje makelijkker dan een benzine turbo.
Mijn eigen ervaring zegt dat je naar iemand moet gaan welke gespecialiseerd is in een bepaald merk.
Er komt zoveel uitzoek werk bij bij het maken van programma’s dat 1 bedrijf nooit alle auto’s 100% kan doen.
Dan moet je wel 20 man hele dagen in dienst hebben om software uit te zoeken en auto’s te testen.Bij diesel’s is dat nog niet zo’n heel groot probleem omdat de afstelling hiervan makkelijker is.
En aan de hand van de kenvelden kun je het nodige uitrekenen kwa inspuiting enz.
Maar bij een benzine turbo komt het toch wat meer op afstellen aan.Ik ben al helemaal geen voorstander van die goedkope bedrijven die voor 225 Euro een nieuwe auto chippen.
Door deze bedrijven word er steeds minder tijd besteed aan het fijntunen waardoor er fouten insluipen.Dus geef wat meer uit en ga naar Vmax, EDS, Klasen enz.
Voor een diesel kun je gerust naar andere bedrijven gaan. Nog niet alle bedrijven maar goed.
17 augustus 2010 om 20:03 #17712983Ik kan je nogmaals vmax aanraden… ik ga er binnenkort voor de 2e keer heen.
17 augustus 2010 om 20:30 #17712984origineel gepost door Miruni
Een bedrijf welke goed een dieselauto kan chippen kan nog niet altijd goed een benzine met turbo chippen.Een diesel chippen is echt wel een stukje makelijkker dan een benzine turbo.
Mijn eigen ervaring zegt dat je naar iemand moet gaan welke gespecialiseerd is in een bepaald merk.
Er komt zoveel uitzoek werk bij bij het maken van programma’s dat 1 bedrijf nooit alle auto’s 100% kan doen.
Dan moet je wel 20 man hele dagen in dienst hebben om software uit te zoeken en auto’s te testen.Bij diesel’s is dat nog niet zo’n heel groot probleem omdat de afstelling hiervan makkelijker is.
En aan de hand van de kenvelden kun je het nodige uitrekenen kwa inspuiting enz.
Maar bij een benzine turbo komt het toch wat meer op afstellen aan.Ik ben al helemaal geen voorstander van die goedkope bedrijven die voor 225 Euro een nieuwe auto chippen.
Door deze bedrijven word er steeds minder tijd besteed aan het fijntunen waardoor er fouten insluipen.Dus geef wat meer uit en ga naar Vmax, EDS, Klasen enz.
Voor een diesel kun je gerust naar andere bedrijven gaan. Nog niet alle bedrijven maar goed.
Het is Vmax en Klasen :).
EDS doet alleen aan custom chiptuning indien je te diepe pockets hebt :)17 augustus 2010 om 20:50 #17712985ga ook naar Vmax is maar 70 km rijden, erg handig voor als je nog eens terug moet/wil…..
17 augustus 2010 om 21:43 #17712986Goeie keus. Al lijkt Klasen mij ook serieus. Echter, omdat ik mn custom stage 2 al bij vmax heb gedaan hoef ik alleen iets bij te leggen voor een custom 3. Bij Klasen zou dit waarschijnlijk de volle mep kosten.
18 augustus 2010 om 07:09 #17712987er waren ook leden hier die waren naar VDB works in Kuinre geweest. Dat was ook wel goed bevallen.
En hij heeft een bank en schijnt hem wel goed af te stellen niet dat hij maanden te arm loopt met alle risico’s van dien.
Tunen is leuk maar het kan gauw verkeerd lopen als het niet goed wordt gedaan.
18 augustus 2010 om 07:32 #17712988Ik kan niks zeggen over VDB… ik heb hem gebeld en een rollenbank sessie zou 75 euro kosten.
Evt. verder tunen zou om en nabij de 400 euro gaan kosten. Heb m verteld dat ik al op staghe 2 zat. Als ik nou nog niet bij Vmax geweest was zou ik het misschien wel doen. Maar verder tunen bij Vmax zou maar 150e oid gaan kosten, voor zeg nog eens 20/25pk erbij.Denk daar dus ook aan als je gaat chippen…beste is loyaal te blijven aan je tuner, want ga je daarna naar een ander dan kost het meer.
18 augustus 2010 om 13:52 #17712989vandaag bij tunex geweest software is aangepast
dus moet nu 238pk hebben :hmmzmaar word ook tijd voor andere bougie,s denk ik
is al weer 30000km geleden
zag ik net staan in het serviceboekje
stottert soms vooral al ik rustig rij onder de 3000 toeren door schakkelen ze vroegen ook wat voor bezine ik er in doe gulf challenger bezine dat was wel goed
18 augustus 2010 om 13:55 #17712990stond ook nog een bmw 3.35 nieuwe type
jongetje zei die hebben we ff 130pk bij gechipt:angel18 augustus 2010 om 14:19 #17712991Nice!
Je hebt in ieder geval service indien je het nodig hebt.
Wat was je eigenlijk kwijt als ik dat vragen mag? :)Groetjes.
18 augustus 2010 om 15:12 #17712992225
18 augustus 2010 om 16:05 #17712993origineel gepost door tijgetje57
er waren ook leden hier die waren naar VDB works in Kuinre geweest. Dat was ook wel goed bevallen.En hij heeft een bank en schijnt hem wel goed af te stellen niet dat hij maanden te arm loopt met alle risico’s van dien.
Tunen is leuk maar het kan gauw verkeerd lopen als het niet goed wordt gedaan.
Er zit een kenveld in de ecu genaamd “Lambdabauteileschutz”.
Deze zorgt ervoor wanneer hij echt te arm loopt dat er wat meer benzine wordt ingespoten.
Het is niet optimaal en werkt ook pas nadat hij eerst te arm heeft gelopen maar kapot lopen doet ie niet.18 augustus 2010 om 17:20 #17712994werkt dat dan ook bij deel en vollast? dacht het niet namelijk..:hmmz
18 augustus 2010 om 19:24 #17712995Yep.
We hebben het een keer bij een audi S6+ motor getest.
Volgas op de rollenbank gehouden en op een gegeven moment ging die bijregelen. Duurde wel ff18 augustus 2010 om 19:32 #17712996Maar dat is wel een wat moderner injectiesysteem…:hmmz
Voor de meeste auto’s van voor bouwjaar 2000 gaat die vlieger niet op gok ik zo…:(
20 augustus 2010 om 22:52 #17712997Er wordt niet meer brandstof in gespoten, de ontsteking wordt terug gedraaid maar dat kan niet oneindig dus als hij serieus arm loopt gaat hij echt wel kapot voorbeelden genoeg op het net.
21 augustus 2010 om 22:34 #17712998origineel gepost door Miruni
origineel gepost door tijgetje57
er waren ook leden hier die waren naar VDB works in Kuinre geweest. Dat was ook wel goed bevallen.En hij heeft een bank en schijnt hem wel goed af te stellen niet dat hij maanden te arm loopt met alle risico’s van dien.
Tunen is leuk maar het kan gauw verkeerd lopen als het niet goed wordt gedaan.
Er zit een kenveld in de ecu genaamd “Lambdabauteileschutz”.
Deze zorgt ervoor wanneer hij echt te arm loopt dat er wat meer benzine wordt ingespoten.
Het is niet optimaal en werkt ook pas nadat hij eerst te arm heeft gelopen maar kapot lopen doet ie niet.UH????
Bij de z20let uit 2001 werkt het niet die loopt gewoon te arm.
Dat heeft die van mij namelijk.22 augustus 2010 om 09:54 #17712999http://a.imageshack.us/img839/1688/bauteileschutz.jpg
http://a.imageshack.us/img839/7554/me155.jpgDit heb ik direkt uit het programma van een Zafira 2.0T.
Vraag ff aan je tuner waarom dit niet werkt.
Kan ik er ook nog wat van opsteken.
Als ik jullie zo hoor dat ze te arm lopen dan doet deze kenveld niks of hij neemt
hem te laat pas mee in het programma.25 augustus 2010 om 19:15 #17713000Gewoon contact opnemen met OBD tuning! http://www.obd-tuning.nl/
is zelfde bank als vdb works….
Ben daar ook geweest, super service!!
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.