Forumindex › Forums › Techniek › C20xe (2.0 16v) › tuners info gevraagt
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
6 maart 2015 om 20:53 #17270920
probeer me wat te verdiepen in het verder aanpakken van mijn c20xe.
setup nu 185 pk aan de motor :
– 45 mm dbilas inlaat mer gasklephuizen , backplate en schuimfilter
– groep a spaghetti spruitstuk en uitlaat
– universele drukregelaar (3,5 bar)
– blauwe m2.8 injectoren
– afgedraaid vliegwiel.
– Adaptronic motor management met wasted spark bobine en speciale kabels.
-bosch super + bougies.de rest is origineel
ik heb op dit gebied niet zoveel ervaring dus wil me wat verdiepen in diverse aanpassingen.
zoals :
-stalen drijfstangen en verstevigde lagers , voor evt. hogere toerentallen . is het dan aan te raden om ook versterkte klepveren te nemen of vaste stoters i.pv. de hydraulische ?
– hogere comp. zuigers. zuiger bodemkoeling , versterkte kopbouten nodig ?
en als ik deze aanpassingen zou hebben zijn de gasklephuizen en injectoren dan nog groot genoeg ?
ik wil zelf geen andere nokkenassen omdat mijn motor nu bij 3500 toeren al bijna op max koppel zit en dit houd tot de 6300 toeren. ik ben bang dat ik anders hoge pieken en dalen krijg wat met driften niet makkelijk is omdat ik zowel op hoge- als op lage toeren koppel/vermogen moet hebben.
ik hoop dat jullie mij kunnen adviseren en willen helpen.
bvd. arno
6 maart 2015 om 21:01 #18276953snap alleen niet waarom je geen gebruik maakt van de creme injectoren.
als nu 1 van de gaatjes verstopt raakt kan je motor in de soep lopen6 maart 2015 om 22:23 #18276954Denk dat hogere compressie zuigers ook gaat helpen maar daar weet ik niet al te veel van
7 maart 2015 om 05:10 #18276955Hoge compressiezuigers gaat helpen, maar wat wil je bereiken? Wat is het bereik van je nokkenassen?
Ofwel op welk toerental heb je nu het koppel. Hoeveel toeren wil je gaan draaien?Versterkte drijfstangen heb je in verschillende soorten en smaken. (I, H en + )