Forumindex › Forums › Techniek › Airco, lpg en diesel-vragen › Tunen of vervangen x20dtl.
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
7 februari 2015 om 06:42 #17270439
Ik rij nu al een goed half jaar met mijn Vectra station met een x20dtl.
Wat een vreselijke motor, zuipt diesel, olie en uiteindelijk ben ik met de fiets sneller denk ik ;)
Dat ie diesel zuipt boeit me nog het minste. Maar dan moet ie wel wat voorruit komen.Nu zit ik al een tijd te twijfelen over wat ik nu ga doen hieraan, deze motor opknappen/tunen, of vervangen?
Ik heb de gedachte om op mijn huidige motor een hogedruk turbo en intercooler te plaatsen, en dan te laten chippen.
Wat zijn jullie gedachten? ?
Moet natuurlijk een betaalbaar project blijven, en ik moet ermee gekeurd kunnen worden in belgie. dus een andere motor leggen wordt al lastig.
Grtjs Turbo
7 februari 2015 om 07:33 #18272356Auto vervangen Compleet.
Deze motoren zit en komt geen gang in ook.verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini
7 februari 2015 om 09:19 #18272357Als de motor in goede staat is kan je de X20DTL zeker goed laten chippen. Maarde motor moet wel inorde zijn.
En wat jij beschrijft dat hij diesel zuipt en niet vooruit komt klinkt niet zoals mijn oude X20DTL. Want die was redelijk zuinig namelijk
1 op 15 korte stukken en op de snelweg haalde ik 1 op 18. Met een zeer sportieve rijstijl en 18″inch sportvelgen eronder.Standaard is de X20DTL met 82PK inderdaad op de snelweg niet snel. Maar als je hem laat chippen gaat hij als de brandweer.