Forumindex › Forums › Modellen › Vectra, Signum › tunen chippen
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
31 juli 2010 om 16:21 #17224141
hoi ik wou vragen of het verstandig is om m,n veccie c te tunen van 120 pk naar 160 pk wat vinden jullie er van ? is het slecht voor de auto ik hep er geen ervaring mee hij heeft nu 100.000 km gelopen wie weet wat gr baboe
31 juli 2010 om 16:52 #17705900Moet je even achterhalen wat voor bak je erin hebt liggen.
pk’s zijn niet het schadelijkste voor een bak, dat is het koppel.M32 bak kan zo’n beetje 320 nm koppel aan en een F40 bak kan 400 nm koppel aan.
Voor chippen zou ik naar EDS gaan in Marl (De)
Heb ik al veel goede verhalen van gehoord.31 juli 2010 om 17:07 #17705901op sommige engelse forums wordt ook beweerd dat het 320lbft is ipv nm wat inhoud dat een m32 bijv 430nm aan kan.
Weet iemand wat waar is?
31 juli 2010 om 18:33 #17705902Wat denk je zelf???
Getrag is een duitse fabrikant.
Lijkt waarom die zijn bakken niet met DIN normen specificeren?31 juli 2010 om 18:48 #17705903origineel gepost door Spacejam
op sommige engelse forums wordt ook beweerd dat het 320lbft is ipv nm wat inhoud dat een m32 bijv 430nm aan kan.Weet iemand wat waar is?
haha en ik lul vaak uit mn nek, maar engelsen ook hoor :jerry
de M32 bak zit wel op motoren die minder koppel geven als de F40 bak.
De Z19DTH bv wordt niet geleverd met m32 bak :vertagDe Astra’s met de Z19DTJ standaard 120 pk maar technisch zo goed als gelijk aan de Z19DTH klagen er ook steen en been over dat er een M32 bak op zit en geen F40
31 juli 2010 om 18:56 #17705904mja de 888 editie heeft ook een m32 bak en die heeft vanaf fabriek 430nm
31 juli 2010 om 19:01 #17705905ik zou et niet weten welke bak er onder zit maar mij gaat et erom of et verstandig is om te doen gr baboe
:o31 juli 2010 om 20:30 #17705906Ik zeg: Doen!!!!!!
31 juli 2010 om 22:20 #17705907verstandig is het nooit :P. Maar zolang je het niet te bont maakt kan het geen kwaad.
1 augustus 2010 om 06:47 #17705908weet je dat auto’s zelfs zuinig worden van chiptuning (zolang je natuurlijk op de zelfde manier rijdt ;) en nie het gas verder intrapt)
Zolang je binnen je materiaal specs blijft (of binnen 10% daarboven) zit je gewoon veilig en kun je gewoon gaan chippen.
1 augustus 2010 om 07:25 #17705909hallo
ik zit ook al een poosje te denken aan chippen. hoe kom ik erachter wat voor bak ik heb?
ik heb een c1 sw 1.9 cdti met 120 pk. z19dt
gr. william
1 augustus 2010 om 07:49 #17705910Inderdaad met het Chippen van DIESELMOTOREN komt het vaker voor dat ze bij rustig rijden zuiniger worden dan dat ze meer gaan verbruiken.
een van onze toenmalige Vectra’s V6 CDTI op de zaak was gechipped ivm een storing in de computer zelf(?) Deze was zuiniger als de niet gechipte bij normaal gebruik..
Willem
1 augustus 2010 om 08:11 #17705911het gevaar zit er alleen in dat je met meer vermogen sneller het gas in trapt :D . . . want ja . . . het is natuurlijk ook gewoon leuk :jerry
1 augustus 2010 om 08:26 #17705912haha, Vooral die Dikke zwarte ROOK pluimen zijn altijd wel gaaf…
Zeker als er zo’n dikke audi met NL kenteken in DLD achter je zit te drukken.
dan als je naar rechts gaat indien er ruimte is en je trapt dat gas in, huppa, die Witte Patserbak achter je moet dan door jouw ROET heen haha, om vervolgens er NIET Voorbij te kunnen komen.
(Bij ons op de Vectra stond achterop in volledig zilver CDTI op de kofferklep / logo voor een 100 / 120pk dus, en niet voor een V6 haha).
Willem
1 augustus 2010 om 08:40 #17705913Ik zou zeggen gewoon doen.
Eventueel kijken of er een verschil in de verstuivers, luchtfilter groote en intercooler zit tov de DTH moter zit en dat dan eventueel ook aanpassen.Dan weet je zeker dat het goed zit.
EDS is een goede, ken diverse gechipte diesel van hun.
1 augustus 2010 om 08:47 #17705914uuuh een Z19DT is een 1.9 8v . . . een Z19DTH is een 1.9 16v motor ;)
da ga je nie ff ombouwen ;)
De Astra 120 pk diesel is de Z19DTJ . . . dat is bijna exact hetzelfde blok als de Z19DTH (dus ook een 16v).
Als ze die chippen, bereiken ze dezelfde prestaties als de DTH . . . alleen zit er een M32 bak achter die niet zoveel an hebben.
1 augustus 2010 om 14:40 #17705915ikzelf heb een vectra c 1.9 100pk en deze gaat men in de garage dmv een andere chassisnmr er ff in te stekken opfokken zou me 30pk moeten opleveren
14augustus gaat hij binnen.1 augustus 2010 om 18:07 #17705916origineel gepost door sw_reijnders
uuuh een Z19DT is een 1.9 8v . . . een Z19DTH is een 1.9 16v motor ;)da ga je nie ff ombouwen ;)
De Astra 120 pk diesel is de Z19DTJ . . . dat is bijna exact hetzelfde blok als de Z19DTH (dus ook een 16v).
Als ze die chippen, bereiken ze dezelfde prestaties als de DTH . . . alleen zit er een M32 bak achter die niet zoveel an hebben.
De z19dtj is gewoon hetzelfde dan de z19dth enkel de software is anders. Bij een astra zit achter de z19dth ook een m32 bak, dit komt gewoon omdat een F40 gewoon niet past in een astra.
2 augustus 2010 om 20:24 #17705917Is het eigenlijk rendabel om een 2.2 benzine te laten chippen mij is wel eens verteld dat het bij een benzine niet zo veel opleverd. Maaar van een collega die een ….nault rijdt heeft het ook bij een benzine laten doen en zei dat het best wel een vooruitgang was:P
2 augustus 2010 om 20:27 #17705918heeft niets met benzine of diesel te maken.
het heeft ermee te maken of er een turbo op de motor zit (en tegenwoordig heeft bijna elke diesel een turbo)heeft je motor geen turbo, dan zijn het relatief dure pk’s die je wint.
of je moet andere aanpassingen hebben gedaan en het willen perfectioneren (zoals inlaat, uitlaat, nokkenassen, etc)2 augustus 2010 om 20:31 #17705919kijk weer wat geleerd er word zoveel geluld dat je niet meer weet wat waar is, toch maar is wat langer over denken om het laten doen of niet
3 augustus 2010 om 16:16 #17705920hoi vandaag chip in gedaan moet zeggen tog wel groot verschil bevalt prima je merkt et gelijk en dat voor een diesel gr baboe
3 augustus 2010 om 19:24 #17705921origineel gepost door andre1058
kijk weer wat geleerd er word zoveel geluld dat je niet meer weet wat waar is, toch maar is wat langer over denken om het laten doen of nietik heb zelf een Z18XE (die overigens ook in de C ligt)
maar met chippen haal je hoogstens 20 pk extra er uit.
Dan vind ik 250 euro veel geld voor 15 pk extra.origineel gepost door baboe
hoi vandaag chip in gedaan moet zeggen tog wel groot verschil bevalt prima je merkt et gelijk en dat voor een diesel gr baboeDetails please :P
Waar ben je geweest?
Wat is er bij gekomen (bij welke motor overigens :P)
Hoe hebben ze het gedaan?
Heb je een uitdraai van de vermogensbank?:vertag
3 augustus 2010 om 20:10 #17705922origineel gepost door sw_reijnders
origineel gepost door andre1058
kijk weer wat geleerd er word zoveel geluld dat je niet meer weet wat waar is, toch maar is wat langer over denken om het laten doen of nietik heb zelf een Z18XE (die overigens ook in de C ligt)
maar met chippen haal je hoogstens 20 pk extra er uit.
Dan vind ik 250 euro veel geld voor 15 pk extra.Maar pk’s zeggen toch ook niet altijd wat nm is toch eigenlijk waar het om gaat of heb ik het mis?
origineel gepost door baboe
hoi vandaag chip in gedaan moet zeggen tog wel groot verschil bevalt prima je merkt et gelijk en dat voor een diesel gr baboeDetails please :P
Waar ben je geweest?
Wat is er bij gekomen (bij welke motor overigens :P)
Hoe hebben ze het gedaan?
Heb je een uitdraai van de vermogensbank?:vertag
3 augustus 2010 om 20:21 #17705923ja en 20 nm extra.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.