Forumindex › Forums › Modellen › OPC-Modellen › tunen 2.0xer?
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
4 maart 2012 om 21:00 #17247410
hoi
kan je een 2.0xer motor goedkoop een paar horses bij stallen?
of kan ik er beter niet aan beginnen en direct een duur turbo blok kopen?alle reacties welkom :thumb
4 maart 2012 om 21:14 #18004453x20xer blokjes zijn al niet zo stevig.. zou er niet aan beginnen. Heb al genoeg ellende gelezen met die dingen en heb er zelf ook een gehad.
Dus zou voor z20let gaan, ligt r aan wat je duur vind overigens.
4 maart 2012 om 21:19 #18004454@Baas J. wrote:
x20xer blokjes zijn al niet zo stevig.. zou er niet aan beginnen. Heb al genoeg ellende gelezen met die dingen en heb er zelf ook een gehad.
Dus zou voor z20let gaan, ligt r aan wat je duur vind overigens.
deze zijn best duur niet?rond de 4000 euries?kan dat
4 maart 2012 om 21:26 #18004455Nee joh…
voor 1500,- heb je een goede complete, en ik weet er nog een ook trouwens.
Voor de rest ligt het er aan of je zelf een beetje handig bent of dat je het moet laten doen.5 maart 2012 om 20:34 #18004456dat is een leuke prijs misschien toch eens het spaarvarken open slaan :D
ja mag de motor die jij weet eens laten zien6 maart 2012 om 18:45 #18004457http://www.ebay.de/itm/Opel-Astra-G-Coupe-2-0-16V-Turbo-sehr-gepflegt-OPC-Turbo-220-PS-Vauxhall-/270927997869?pt=Automobile&hash=item3f14912bad” onclick=”window.open(this.href);return false;
of zon 1 kopen
7 maart 2012 om 08:06 #18004450Lekker niet tunen, er zijn genoeg mensen die stront hebben of gehad met dit type blok.
Momenteel heeft er iemand zelfs foto’s geplaatst op het forum dat zijn drijfstang gebroken is, daarbij ook zijn zuiger… ziet er niet fraai uit.
7 maart 2012 om 11:48 #18004448Tja, maar het ligt echt niet aan het materiaal.
Zoek maar eens in epc, De krukas is namlijk gelijk aan die van de m2.8 c20xe
de drijfstangen zijn zelfde als in de z20let word gebruikt.Oja even de x20xev, heeft zelfde krukas als de Z20LET/LEH
Ofwel dat de drijfstangen en krukas enz niet sterk genoeg is? Dat is eigenlijk dus zo goed als onzin.
De let zou dan dezelfde problemen metoen hebben.Denk dat de rede van brokken eerder is dat de x20xer eerder word afgetrapt dan een z20let.
wat je zou kunnen overwegen is om gewoon een z20let turbo erop te monteren is gewoon plug en play met de olieleidingen van een z20let en deze te rijden onder 0.6 tot 0.8 bar overboost. Heb je stuk meer vermogen. De electronische drukregelaar op de trubo vervang je dan door een meganische.
En eeh als je de zuigers vervangt voor lagere compressie en dan een leh turbo monteerd heb je min of meer gewoon een let.
7 maart 2012 om 11:59 #18004446@Haasje17 wrote:
Denk dat de rede van brokken eerder is dat de x20xer eerder word afgetrapt dan een z20let.
Misschien eerder last ook van ouderdom?
7 maart 2012 om 12:00 #18004447is het niet mogelijk om een supercharger erop te zetten dan?
das misschien niet zo goedkoop, maar levert wel een hoop power..7 maart 2012 om 17:23 #18004441is best allemaal riscy niet? dan is het idd misschien beter om een z20let te steken
7 maart 2012 om 18:05 #18004439Het blijft een keuze,wat doe je?
7 maart 2012 om 22:22 #18004443Ben zonet nog wezen kijken bij die coupe met de z20let. Is nu nog draaiend te horen. Blok heeft 110k gelopen. Niet veel voor een let dus.
8 maart 2012 om 08:48 #18004442maar je zit wel meer met e gas in dit systeem…. Want je hebt nu een kabel.
8 maart 2012 om 21:01 #18004440ik ga voor de c20let ,het is idd best kut voor het e gaspedaal :(
8 maart 2012 om 22:25 #18004445Hoezo? kwestie van 3 moertjes…. gaspedaal zit er trouwens ook gewoon bij…
Nee c20let is lekker inbouwen in een astra G, dan weet je helemaal niet waar je aan begint :S
9 maart 2012 om 16:45 #18004444@Baas J. wrote:
Hoezo? kwestie van 3 moertjes…. gaspedaal zit er trouwens ook gewoon bij…
Nee c20let is lekker inbouwen in een astra G, dan weet je helemaal niet waar je aan begint :S
hoe bedoel je (dan weet je helemaal niet waar je aan begint ?
9 maart 2012 om 19:29 #18004452Omdat een c20let helemaal niet geleverd is in een astra G en je dus van allerlei aanpassingen moet gaan doen, onder andere aan je kabelboom bijvoorbeeld. Daar komt bij dat de meeste c20lets oud en gaar zijn en flink wat gaan kosten om ze weer helemaal 100% te krijgen.
9 maart 2012 om 20:06 #18004451Oei das minder :(
10 maart 2012 om 09:34 #18004449Nuja een gereviseerde nieuw type c20let past er vrij gemakkelijk in aan kabelboom hoef je niks aan te passen je kunt gewoon de ecu achter het dash kastje leggen en de boom van de startmotor enz van je oude motor gebruiken. Je hebt wel je oude ecu ook nog nodig voor je stuurbekrachteging. Enige wat je dan nog aan hoeft te sluiten is de bedrading van je C20XE ecu naar je teller klok en dat stelt niet zo heel veel voor.
Als je nieuw type c20let pakt kun je gewoon de motorsteun van een x20xev/er gebruiken aan de distributie zijde en kun je deze gewoon heel gemakkelijk in je astra monteren.
Enkel is de ombouw niet erg ingewikkeld, maar gaat dit je wel een paar duizend euro kosten om hem straat legaal te krijgen omdat dit type motor niet geleverd is in de astra g zal deze extra tests moeten odergaan bij de RDW.
Als je een Z20LET pakt en je hebt er alle typegoedkeuringspapieren van opel destijds bij kost het stukken minder. Kun je gewoon opvragen bij opel nederland. En eeh electronisch gaspedaal is nu niet echt heel ingewikkeld en wat je ook nog zou kunnen doen is je huidige gasklep gebruiken. En dan de stekkers omsodleren zodat de z20let ecu het ook snapt. Enige wat dan niet kan is cruse control.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.