Tuinslang

Forumindex Forums Modellen Manta Tuinslang

  • Dit onderwerp is leeg.
10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Auteur
    Berichten
  • #17218947
    remcoarets
      Lid sinds:
      15 February 2010

      Vandaag ff de kleppendekselpakking vernieuwd en toen kwam ik een vreemd stuk tuinslang tegen. Het is mij een raadsel wat de functie hiervan is dus wellicht kan iemand mij helpen.

      Nadat het luchtfilterhuis eraf was zag ik dat het waarschijnlijk op het onderstaande stuk moet hebben gepast.

      Het past voor geen meter maar merk er niets van tijdens het rijden.
      Iemand?

      #17633335
      H-400
      Deelnemer
        Lid sinds:
        3 November 2006

        Carterontluchting.
        Trekt door de onderdruk in je luchtfilterhuis de oliedampen ed naar je inlaat.
        Idem als dat smalle darmpje naar de onderkant van je carbu, dat trekt de dampen
        er uit door de gesloten gasklep (onderdruk inlaatspruitstuk).
        Ik ben meer voorstander van de vrije carterontluchting naar een catch-tankje.

        #17633336
        remcoarets
          Lid sinds:
          15 February 2010

          Ok, ik kan je gedeeltelijk volgen. Eigenlijk tot het gedeelte van de afvoer van de dampen. Daarna ben ik je kwijt, haha
          Ik heb net een ritje van 3 minuten erop zitten en er kwam allemaal rook onder de kal vandaan met
          olie geur. Zal de damp wel zijn dan….
          Kan dit overigens kwaad? En heeft iemand zo’n slangetje liggen?

          #17633337
          kiyamizio
            Lid sinds:
            5 February 2010

            mijne gaat recht omlaag en stok bij het carter daar drup hij op de grond.

            #17633338
            remcoarets
              Lid sinds:
              15 February 2010

              Heb je daar geen extra olie verlies door?

              #17633339
              MantasticB1
              Deelnemer
                Lid sinds:
                6 October 2006

                voor de apk is de carter ontluchting verplicht en idd raak je zo olie(damp) kwijt.
                maar is het niet de slang pilaar op de filter huis die is afgebroken? want dat heb ik zelf al een keer gehad.

                #17633340
                remcoarets
                  Lid sinds:
                  15 February 2010

                  Het is de blauwe slang in het filterhuis op de eerste foto (eindigd boven de verdamper). Deze hoort op het gedeelte slang te zitten dat op de tweede foto staat. De slang loopt naar de kleppendeksel, achterste slang die de deksel in gaat, staat ook op foto 2 weergegeven.

                  #17633341
                  mantarick
                    Lid sinds:
                    22 January 2007

                    voor APK is gesloten carterontluchting niet nodig want, vrachtwagens en iveco daily hebben gewoon een pijp naar beneden/ straat.
                    gr rick

                    #17633342
                    H-400
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      3 November 2006

                      Hoe het in België zit met al dan niet verplicht weet ik eigenlijk niet.
                      Op’t werk hebben we ook recente vrachtwagens met vrije carterontluchting,
                      en ik rij er ook met rond, nooit problemen gehad met de keuring.

                      @remcoarets
                      :
                      die blauwe uitvoering is eigenlijk “selfmade” denk ik.
                      Normaal komt je carterontluchting aan op een plastieke aansluiting die een
                      onderdeel is van je luchtfilterkast.
                      Grtjs.

                      #17633343
                      remcoarets
                        Lid sinds:
                        15 February 2010

                        Kan het kwaad om met die selfmade versie te rijden?
                        Deze slang is onder het filterhuis gewoon open, de aansluiting vanuit de kleppendeksel is ook gewoon open, de huidige slangen passen namelijk niet.

                      10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
                      • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.