TSL olie in versnellingsbak

Forumindex Forums Modellen Astra TSL olie in versnellingsbak

• Dit onderwerp is leeg.
9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Auteur
    patric

Ik wil graag tsl olie toevoegen aan de versnellingsbak vanwege de goede eigenschappen die dit zal toevoegen aan de versnellingsbak maar kan iemand mij helpen waar ik de vulplug kan vinden waar de versnellingsbakolie zich bevind.

Ik wil niet de olie vervangen maar een kleine hoeveelheid toevoegen, ongeveer 3-5%

De auto waar het om gaat is een Astra J (2012)

Alvast bedankt,

AsconaC20NE
      Deelnemer

meestal zit dat bovenop de bak, moet je een plug er uit halen/schroeven. Maar is afhankelijk van motortype

astra c20ne gsi

Snelheids meter kabel eruit, dan kan jer het er zo in laten lopen.

Nick-GSI
          Deelnemer

@astra c20ne gsi wrote:

Snelheids meter kabel eruit, dan kan jer het er zo in laten lopen.

Die heeft een astra J niet. Als het goed is moet er idd een imbus of torx bout bovenop de bak zitten, die eruit draaien en dan kan je het erbij doen

leen1

Ojee je wil snel een nieuwe bak.
              Gebruik geen tsl in je olie het werkt niet en zal ook niet werken.
              Er is geen wetenschappelijk onderzoek te vinden van dat spul.

Bij mij hebben ze het ook bij een ligt zingende bak er in gedaan, resultaat nog erger zingen gelijk na het ophalen.
              Hou het bij de originele olie die is goed genoeg zeker bij zn jonge auto.

Trap niet in die mooie commerciële verhaalen.

Gr,

Leen.

patric

Ik hoor wel veel goede verhalen en niet van personen die dit verkopen maar door
                bijvoorbeeld mensen uit de racewereld en monteurs die verder geen belang hebben
                als ik dit doe.

Als je iets kunt verbeteren dan zou ik dat zeker doen.

Vinci
                Deelnemer

TSL is chloorparaffine, en daar is wel een hele hoop op te vinden. Simpele uitleg: NIET DOEN!!

Het helpt alle door API en SAE geteste en goed bevonden eigenschappen van je olie om zeep en maakt er ‘iets onbekends’ van. Als je dus als proefkonijn wilt dienen be my guest!

Dit goedje bestaat al sinds de jaren 30 van de vorige eeuw en men is er vrij vlot achter gekomen dat het de ontstekings temperatuur van je olie drastisch verlaagt en het spul zelf breekt al af vanaf een temperatuur van 120 graden. Nou lijkt dat voor een versnellingsbak niet zo dramatisch, maar bedenk je wel dat de temperatuur die wij kennen van motor olie en bak olie een GEMIDDELDE is, en er altijd hot spots in zitten waar de temperatuur dus door oploopt tot veeeeel hoger. In geval van motor olie al helemaal. 120 graden is VEEEEL te laag. Goed bakolie of motor olie wordt door SAE en API getest en hoort het tot veel hogere temperaturen uit te houden.

Chloorparaffine onbindt dan in chloorwaterstof zuren die vooral legeringen met koper verbindingen aantasten, maar eigenlijk vele andere metalen ook niet ongemoeid laten.

In producten als TSL wordt daarom gekozen voor alkalische compensatie middelen, zoals zwavel calcium verbindingen om de verzuring nog wat uit te stellen, maar het is een tijdbom!

Gewoon niet aan beginnen! Bedenk je dat als een additief goed is de olie fabrikant het er echt wel al in gedaan had en er minstens test rapporten van gerenommeerde instanties aan vast moeten zitten voor je je er aan moet wagen!

Het goedje geeft ook zeer overtuigende demos op een Timken test bank, maar stink er niet in!

Overigens breekt het goedje eerst nog af in een paar zeer toxische en carcinogene bestanddelen, zoals korte chlorine verbindingen en fosgeen (!!!) Zelfs al zou het goed werken, dan heb ik nog liever eens in de zo veel jaar een motor of bak revisie dan krebs of erger!!

http://www.opieoils.co.uk/pdfs/tech-articles/Aftermarket-oil-additives.pdf” onclick=”window.open(this.href);return false;
                  http://www.bobistheoilguy.com/forums/ubbthreads.php?ubb=showflat&Number=936466″ onclick=”window.open(this.href);return false;
                  http://www.kia-forums.com/2g-2006-2010-rio-rio5/54712-tri-star-lube-2.html” onclick=”window.open(this.href);return false;

mayhem

Gewoon doen.

Al die bange verhalen altijd. Ik geloof niet in goedjes, maar tsl werkt gewoon goed.

Vinci
                    Deelnemer

Is geen bang verhaal, gewoon niet doen, spul is volkomen onnodig. Spul is als snijolie te koop voor ongeveer een tiende van de prijs…. Dus gewoon onzin om het met die merknaam aan te schaffen!

Kost ongeveer 2 euro per halve liter, doe er je voordeel aan als je het wilt gebruiken.

Verhaal dient alleen maar om je bewust te maken van wat het is, en dat het niet zonder nadelen is. Zal de voordelen niet ontkennen, maar de verkooppraatjes zijn erg eenzijdig. De temperatuur instabiliteit is voor een motor olie, en helemaal een motor met turbo een zeer groot risico!

Het is gewoon niet nodig….

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.