trottle bodies of lexmaulram

Forumindex Forums Techniek C20xe (2.0 16v) trottle bodies of lexmaulram

  • Dit onderwerp is leeg.
11 berichten aan het bekijken - 51 tot 61 (van in totaal 61)
  • Auteur
    Berichten
  • #17776234
    AA-16V
    Deelnemer
      Lid sinds:
      30 June 2004

      @Rick OPhuis,

      Klopt wel, als je heel scherpe nokkenassen met andere klepveren e.d. koopt, dan ben je wel een mooi bedrag kwijt.

      Ik heb enkel Catcams nokkenassen, daar waren geen andere klepveren voor nodig. Die hebben me 484 euro gekost…

      Grtn,
      Gerrit

      #17776235
      mayhem
        Lid sinds:
        13 June 2006

        die 272 geloof ik.

        weet je wat trouwens t ergste is.. hij woont nog een 25km verderop, dat testfilmpje is vlakbij mij, en sinds er tb’s opzitten heb ik dat ding nog niet gezien/gehoord:P

        #17776236
        youri_corsa_gsi
        Deelnemer
          Lid sinds:
          30 April 2006

          [rquote=1838416&tid=138682&author=Rik Ophuis][rquote=1837803&tid=138682&author=youri_corsa_gsi]Nee hoor Rik, was maar een ”simpel” setje assen 272 graden waren ze geloof ik. Helaas is die de laatste keer op Zandvoort kapot gegaan dus heb nu een nieuwe motor gebouwd. Deze is weer een stuk sneller alleen nog niet helemaal klaar helaas. Mocht je iets van nokkenassen, klepveren, stoters etc. nodig hebben kan je altijd een u2u sturen. Heb wel een goed adres ervoor :thumbup. Met deze zuigers kan je aardig gek doen kwa nokkenassen, heb ze er zelf ook in zitten. Weet niet of je ook stalen stangen erin hebt? Anders kan je wel voor 300+ graden gaan bijvoorbeeld maar ik weet niet of standaard drijfstangen het leuk vinden boven de 8000 rpm. Dus moet je dan wel rekening mee houden.[/rquote]

          Welke nokkenassen horen u bij die 206pk en 231NM en het Corsa’tje van het filmpje?[/rquote]

          NW Hydro 272°/10.50/1.46/110°/34.0 (2.0 16V)

          Öffnungslänge: 272° KW
          Hub max.: 10.50 mm
          Hub OT: 1.46 mm
          Spreizung: 110° KW
          Grundkreis: 34.0 mm im Durchmesser

          #17776237
          Piele
          Deelnemer
            Lid sinds:
            24 August 2006

            Lift valt nog best mee eigenlijk!
            Ook versterkt..?

            #17776238
            youri_corsa_gsi
            Deelnemer
              Lid sinds:
              30 April 2006

              Ja is ook niks bijzonders, zaten erin toen ik deze auto kocht. Heb nu ook wel wat heftigers hoor ;)

              #17776239
              Corsa_GSi
              Deelnemer
                Lid sinds:
                30 June 2004

                Misschien is dit wel een leuk ideetje ipv tb’s of lexmaul:

                http://www.totalvauxhall.co.uk/files/2010/10/64BIKECARBS1.pdf

                :D

                #17776240
                McKaamos
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  10 December 2009

                  [rquote=1840359&tid=138682&author=Corsa_GSi]Misschien is dit wel een leuk ideetje ipv tb’s of lexmaul:

                  http://www.totalvauxhall.co.uk/files/2010/10/64BIKECARBS1.pdf

                  :D[/rquote]
                  Dat heeft Fearless ook in z’n trackslet Corsa B zitten ;)
                  Setje Yamaha R1 motorfiets carbs, geen motormanagement (als ik het goed heb) maar aangebouwde rotorontsteker en verder aanpassingsloos. Produceert zo’n beetje 170 galloperende shetlanders :P

                  En per toeval zag ik pas dat er een setje van die carbs op Ebay geveild wordt.

                  http://cgi.ebay.nl/R1-Carbs-trumpets-VW-GTi-106-Mi16-C20XE-Zetec-/140499643777?pt=UK_CarsParts_Vehicles_CarParts_SM&hash=item20b66e6d81

                  Nog even een spruitstukje erbij lassen en je kan aan de slag :)

                  #17776241
                  Fearless
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    9 January 2005

                    Bikecarbs zijn leuk en simpel.
                    Heb dat ook, maar om nou te zeggen dat dit zoveel vermogen extra levert….valt me toch wat tegen het aantal pk.
                    Wat deze set bijelkaar gekost heeft………kon ik beter webers plaatsen met spruitstuk.
                    Carbs koop je voor ongeveer 100 euro max…
                    Spruitstuk uit engeland kost zon 350 euro, speciaal gemaakt voor r1 carbs @ c20xe. (bogg brothers)
                    brandstofpompje koste zon 50 euro.
                    Luchtfilterbox r1, 2ehands 30 euro. Aangepast op een
                    blanco plaat voor de pipercross filter. Wat bijelkaar ook zon 120 euro gekost heeft….

                    Reken maar uit ;) Webers heb je goedkoper.
                    Hoop geouwehoer met slangen en klemmen van honderden euro’s bijelkaar om het geheel goed aan het spruitstuk te krijgen, terwijl ik nu met een slang rij van 3.50!!!!!

                    Wel ideaal want nix geen elekctronica aan de motor, alleen een ouderwets onstekingsysteem en een lagedruk brandstofpompje. Dat werkt machtig mooi, want je hebt nooit geen last van rare storingen als er een keer een sensor defect raakt.

                    Volgende setup, OOIT…worden het toch trottlebody’s met een turbo. In combinatie met een superlicht autotje….Wordt dus ooit een nieuwe trackslet gebouwd. Eerst maar eens even wat euro’s bij elkaar sparen en veel meedoen aan de loterij:D

                    #17776242
                    Xe_freakgrunn
                      Lid sinds:
                      22 May 2009

                      de set die ik wil halen heeft een airbox en een aangepaste chip kompleet plug en play samen met andere nokkenassen

                      en het is van dbilas

                      #17776243
                      laus
                        Lid sinds:
                        13 February 2007

                        Hey Fearless,
                        Kennis van mij wil ook met TB’s van een motorfiets gaan rijden (kosten 250,-)
                        Heeft flenzen laten waterlaseren en een collega van mij heeft alles pas gemaakt.
                        Hij heeft ook een airbox van ALU gemaakt.
                        Ziet er echt mooi en indrukwekend uit.
                        Er gaat super veel tijd in zitten maar. niet super veel geld.
                        Als ik lees dat je TB’s koopt voor 1500,- dan is dit veel goedkoper!
                        Hij wil dit samen doen i.c.m. een turbo.
                        Hij rijdt nu met een 1.3 8v met een gt30 turbo en haalt daar nu z’n over de 300pk uit.
                        In het blok zelf zit wel gigantisch veel geld maarja dat even tezijde!!!!;)

                        link- is een beetje een impressie van de polo, tja tis wel een VW :P

                        #17776244
                        Fearless
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          9 January 2005

                          Kan ook idd. Das injectie. Veel mooier en veel meer vermogen uit te halen.

                        11 berichten aan het bekijken - 51 tot 61 (van in totaal 61)
                        • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.