Forumindex › Forums › Techniek › C20xe (2.0 16v) › trottle bodies of lexmaulram
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
10 januari 2011 om 17:46 #17776234
@Rick OPhuis,
Klopt wel, als je heel scherpe nokkenassen met andere klepveren e.d. koopt, dan ben je wel een mooi bedrag kwijt.
Ik heb enkel Catcams nokkenassen, daar waren geen andere klepveren voor nodig. Die hebben me 484 euro gekost…
Grtn,
Gerrit10 januari 2011 om 17:48 #17776235die 272 geloof ik.
weet je wat trouwens t ergste is.. hij woont nog een 25km verderop, dat testfilmpje is vlakbij mij, en sinds er tb’s opzitten heb ik dat ding nog niet gezien/gehoord:P
10 januari 2011 om 17:59 #17776236[rquote=1838416&tid=138682&author=Rik Ophuis][rquote=1837803&tid=138682&author=youri_corsa_gsi]Nee hoor Rik, was maar een ”simpel” setje assen 272 graden waren ze geloof ik. Helaas is die de laatste keer op Zandvoort kapot gegaan dus heb nu een nieuwe motor gebouwd. Deze is weer een stuk sneller alleen nog niet helemaal klaar helaas. Mocht je iets van nokkenassen, klepveren, stoters etc. nodig hebben kan je altijd een u2u sturen. Heb wel een goed adres ervoor :thumbup. Met deze zuigers kan je aardig gek doen kwa nokkenassen, heb ze er zelf ook in zitten. Weet niet of je ook stalen stangen erin hebt? Anders kan je wel voor 300+ graden gaan bijvoorbeeld maar ik weet niet of standaard drijfstangen het leuk vinden boven de 8000 rpm. Dus moet je dan wel rekening mee houden.[/rquote]
Welke nokkenassen horen u bij die 206pk en 231NM en het Corsa’tje van het filmpje?[/rquote]
NW Hydro 272°/10.50/1.46/110°/34.0 (2.0 16V)
Öffnungslänge: 272° KW
Hub max.: 10.50 mm
Hub OT: 1.46 mm
Spreizung: 110° KW
Grundkreis: 34.0 mm im Durchmesser10 januari 2011 om 18:05 #17776237Lift valt nog best mee eigenlijk!
Ook versterkt..?10 januari 2011 om 18:17 #17776238Ja is ook niks bijzonders, zaten erin toen ik deze auto kocht. Heb nu ook wel wat heftigers hoor ;)
12 januari 2011 om 18:07 #17776239Misschien is dit wel een leuk ideetje ipv tb’s of lexmaul:
http://www.totalvauxhall.co.uk/files/2010/10/64BIKECARBS1.pdf
:D
13 januari 2011 om 11:07 #17776240[rquote=1840359&tid=138682&author=Corsa_GSi]Misschien is dit wel een leuk ideetje ipv tb’s of lexmaul:
http://www.totalvauxhall.co.uk/files/2010/10/64BIKECARBS1.pdf
:D[/rquote]
Dat heeft Fearless ook in z’n trackslet Corsa B zitten ;)
Setje Yamaha R1 motorfiets carbs, geen motormanagement (als ik het goed heb) maar aangebouwde rotorontsteker en verder aanpassingsloos. Produceert zo’n beetje 170 galloperende shetlanders :PEn per toeval zag ik pas dat er een setje van die carbs op Ebay geveild wordt.
Nog even een spruitstukje erbij lassen en je kan aan de slag :)
13 januari 2011 om 11:21 #17776241Bikecarbs zijn leuk en simpel.
Heb dat ook, maar om nou te zeggen dat dit zoveel vermogen extra levert….valt me toch wat tegen het aantal pk.
Wat deze set bijelkaar gekost heeft………kon ik beter webers plaatsen met spruitstuk.
Carbs koop je voor ongeveer 100 euro max…
Spruitstuk uit engeland kost zon 350 euro, speciaal gemaakt voor r1 carbs @ c20xe. (bogg brothers)
brandstofpompje koste zon 50 euro.
Luchtfilterbox r1, 2ehands 30 euro. Aangepast op een
blanco plaat voor de pipercross filter. Wat bijelkaar ook zon 120 euro gekost heeft….Reken maar uit ;) Webers heb je goedkoper.
Hoop geouwehoer met slangen en klemmen van honderden euro’s bijelkaar om het geheel goed aan het spruitstuk te krijgen, terwijl ik nu met een slang rij van 3.50!!!!!Wel ideaal want nix geen elekctronica aan de motor, alleen een ouderwets onstekingsysteem en een lagedruk brandstofpompje. Dat werkt machtig mooi, want je hebt nooit geen last van rare storingen als er een keer een sensor defect raakt.
Volgende setup, OOIT…worden het toch trottlebody’s met een turbo. In combinatie met een superlicht autotje….Wordt dus ooit een nieuwe trackslet gebouwd. Eerst maar eens even wat euro’s bij elkaar sparen en veel meedoen aan de loterij:D
25 januari 2011 om 12:52 #17776242de set die ik wil halen heeft een airbox en een aangepaste chip kompleet plug en play samen met andere nokkenassen
en het is van dbilas
9 februari 2011 om 18:10 #17776243Hey Fearless,
Kennis van mij wil ook met TB’s van een motorfiets gaan rijden (kosten 250,-)
Heeft flenzen laten waterlaseren en een collega van mij heeft alles pas gemaakt.
Hij heeft ook een airbox van ALU gemaakt.
Ziet er echt mooi en indrukwekend uit.
Er gaat super veel tijd in zitten maar. niet super veel geld.
Als ik lees dat je TB’s koopt voor 1500,- dan is dit veel goedkoper!
Hij wil dit samen doen i.c.m. een turbo.
Hij rijdt nu met een 1.3 8v met een gt30 turbo en haalt daar nu z’n over de 300pk uit.
In het blok zelf zit wel gigantisch veel geld maarja dat even tezijde!!!!;)link- is een beetje een impressie van de polo, tja tis wel een VW :P
9 februari 2011 om 18:16 #17776244Kan ook idd. Das injectie. Veel mooier en veel meer vermogen uit te halen.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.