Forumindex › Forums › Techniek › C20xe (2.0 16v) › trottle bodies of lexmaulram
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
15 december 2010 om 17:16 #17229688
kan een set trottlebodies of lexmaul halen, wat geeft een betere resultaat op de c20xe, zal eerst tijdelijk op de standaard gechipte computer lopen
15 december 2010 om 17:16 #17776185trottlebodies
15 december 2010 om 17:17 #17776186Komt dan wel ff wat meer bij kijken dan alleen monteren…
15 december 2010 om 17:19 #17776187wat komt er bij kijken dan
15 december 2010 om 17:20 #17776188Aanpassingen aan je motorelecktro…….computer….
Op internet genoeg over te vinden, maar die ombouw gaat je een leuk geldbedrag kosten
15 december 2010 om 17:22 #17776189blijf eerst op de standaard rijden , en met de tijd een kms er op.
heb helaas nog nooit een c20xe met trottles gereden of een lex ram, wel een turbo maar dat is natuurlijk niet te vergelijken:wub15 december 2010 om 17:33 #17776190Knappe jongen als je TB’s zonder kms/megasquirt of Vems gaat rijden.:sleeping
Maar ik ben geen expert…….
Wat ik heb vernomen is dat zonder scherpere nokkenassen geen donder aan TB’s hebt, behalve een dik geluid. De lexmaul functioneerd beter zonder scherpere nokkenassen. Heb ik me laten vertellen.
Ik rijd zelf nu met een Lexmaul (die binnenkort verkocht wordt :angel omdat er TB’s op komen.king:
Even misschien een kleine kosten prognose.Lexmmaul 2 de hands ca 500 euro
TB’s – compleet ca 1500, zonder nokkenassen, managemant systhem ( ik rij zelf met Vems PnP), inlaat spruitstuk.Ik zou het zeker even goed uitzoeken allemaal. succes
15 december 2010 om 17:43 #17776191ik weet wat het kost, maar men zegt dat je op standaard computer kan draaien en dat het weinig toe voegt dan iets voller geluid, maar leverd ie dan wel het gelijke vermogen of niet
15 december 2010 om 17:56 #17776192fuck die overrated overpriced lexmaul, en gooi er tb’s op. kost ff wat meer, maar dan heb je ook meer.
15 december 2010 om 18:10 #17776193origineel gepost door Xe_freakgrunn
ik weet wat het kost, maar men zegt dat je op standaard computer kan draaien en dat het weinig toe voegt dan iets voller geluid, maar leverd ie dan wel het gelijke vermogen of nietdaar klopt niks van, je kan NIET met tb`s en standaard computer rijden,
tenzij je een airbox maakt en daar je luchtmassa meter en luchtfilter aan hangt.
maar daarbij krijg je niet het zelfde effect bij,
sterker nog ik denk dat hij onderin minder doet en boven iets meer.bij vw heb ik wel eens motoren zo gemapt zien worden dat de lucht massa meter er tussen uit kon, maar heb dat bij opel nog nooit gezien.
15 december 2010 om 18:14 #17776194rij zelf een c20xe met een lexmaul inlaat, bevalt prima, super geluid erin, word alleen nog een keer gechipt
15 december 2010 om 18:14 #17776195lol,
dus de tb set van oa dbilas zou nix opleveren?dat zijn ook tb,s kitjes op orginele ecu.
wel met airbox maar ook direct goeie vermogens winst.om wat voor tb,s gaat het welke je kunt kopen.
misschien dat we je dan kunnen vertellen wat wijsheid is..15 december 2010 om 18:15 #17776196Een goede SFI vervanger heeft al meer resultaat als een Lexmaul heb ik me laten vertellen….
15 december 2010 om 18:24 #1777619715 december 2010 om 18:40 #17776198origineel gepost door Vinci
Een goede SFI vervanger heeft al meer resultaat als een Lexmaul heb ik me laten vertellen….dan moet je daar maar niet meer naar luisteren.. want zo een SFI vervanger werkt half zo goed als een Lexmaul
15 december 2010 om 19:07 #17776199AnoniemLid sinds:
1 January 1970origineel gepost door gsi-maffia
origineel gepost door Vinci
Een goede SFI vervanger heeft al meer resultaat als een Lexmaul heb ik me laten vertellen….dan moet je daar maar niet meer naar luisteren.. want zo een SFI vervanger werkt half zo goed als een Lexmaul
hier zijn de meningen over verdeeld;)
15 december 2010 om 19:32 #17776200Flowtesten bewijzen anders,een sfi vv is bijna net zo goed.
En bij latere tuningsstappen is het een restrictie als je meer als 180pk wil.15 december 2010 om 19:50 #17776201ben op de test bank geweest met lexmaul , miruni hier van het forum , had ook kadett met dezelfde setup als mijn kadett maar dan zonder de lexmaul, het leverde mij aanzienlijk meer koppel op , pk’s rond de 3 a 4 meer als de andere kadett.
15 december 2010 om 20:21 #17776202want ook intern qua slijtage waren ze exact hetzelfde?
lexmaul is leuk, maar voor dat geld vind ik ze overrated.
15 december 2010 om 20:49 #177762031 ding is zeker: throtllebodies leveren meer op dan een lexmaul.
Als je een verzamelbox maakt in samen werking met een grotere luchtmassameter van een
calibra turbo dan kun je gewoon met orginele ecu rijden.15 december 2010 om 21:56 #17776204origineel gepost door stoppelflieger
Flowtesten bewijzen anders,een sfi vv is bijna net zo goed.
En bij latere tuningsstappen is het een restrictie als je meer als 180pk wil.Heeft die restrictie dan puur betrekking op een SFI vv of ook op een Lexmaul?
15 december 2010 om 21:57 #17776205origineel gepost door mayhem
fuck die overrated overpriced lexmaul, en gooi er tb’s op. kost ff wat meer, maar dan heb je ook meer.origineel gepost door mayhem
lexmaul is leuk, maar voor dat geld vind ik ze overrated.
Ja Joop nu weten het wel dat je het veel geld vind…:sleeping
15 december 2010 om 22:09 #17776206origineel gepost door mayhem
want ook intern qua slijtage waren ze exact hetzelfde?lexmaul is leuk, maar voor dat geld vind ik ze overrated.
Interessante vraag, ik heb wel eens een serieuze opmerking gehoord van een ervaren monteur dat auto’s vaak het lekkerst rijden vlak voordat ze stuk gaan… Ik vond het destijds over komen als een grap, maar als je er over nadenkt zit er wel wat in, lekker ingesleten delen kunnen nog een heerlijk soepel resultaat opleveren…
Ik had vroeger een brommer waarop alles het zelfde was (leek) als die van een vriend van mij, die van hem was alleen een stuk nieuwer en had veel minder kilometers gemaakt, maar die van mij was stukke sneller… We hadden van alles uitgewisseld aan onderdelen en bij Leertouwer konden ze ook niet een noemenswaardig verschil in de onderdelen noemen…
Persoonlijk zou ik als ik het geld had ook zeker TBs kiezen. Als dat op de originele ECU kan is dat wel denk ik de grootste winst voor het geld. Maar dat wordt dan wel een verzamelbox knutselen denk ik? Of zijn daar passende kant en klare exemplaren voor te krijgen?
17 december 2010 om 13:10 #17776207airboxen zijn ook kant en klaar te koop, enigste nadeel kosten ook iets
17 december 2010 om 21:55 #17776208Als je verder wilt kwa tuning, zeker voor tb’s geen, kun je veel meer uithalen.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.