Forumindex › Forums › Techniek › C20xe (2.0 16v) › Trottelbody op een c20xe
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
18 december 2011 om 11:59 #17238570
Ik wil trottelbody’s van een honda fireblade gaan gebruiken.
En ik wil dan proberen om het zo te maken dat ik met de originele ecu en lmm kan rijden,ik zal dan wel niet maximale er uit kunnen krijgen maar een 20 pk moet wel mogelijk zijn.Met een kleine aanpassing aan de ecu dmv een andere chip op maat.
zal dat gaan lukken of is het alleen mogelijk met een kms enz.18 december 2011 om 12:13 #17889185Contacteer Fearless, die reed met Yamaha R1 carbs in een Corsa B.
18 december 2011 om 12:48 #17889186Ja maar ik bedoel geen carbs maar een echt injectiesysteem wat dus ook op een aantal motoren zitten zoals de fireblade 928 en nog meerdere sport/race modellen.
18 december 2011 om 12:54 #17889187dan zou je al een airbox voor je tb;s moeten maken zo dat daar de lmm op kan.
18 december 2011 om 13:54 #17889188Er was hier laatst ook een vraag over, toen heb ik een linkje naar een artikel van Totally Vauxhall geplaatst.
Fitting bike carbs on a C20XE of zoiets ff googlen.18 december 2011 om 15:39 #17889189http://www.migweb.co.uk/forums/engines-transmission/297105-how-2-bike-carbs.html” onclick=”window.open(this.href);return false;
In dit topic staan ook wel wat dingen.
18 december 2011 om 15:40 #17889190@CPeer wrote:
http://www.migweb.co.uk/forums/engines-transmission/297105-how-2-bike-carbs.html
In dit topic staan ook wel wat dingen.
spruitstuk bij http://www.boggbros.co.uk/” onclick=”window.open(this.href);return false; vandaan dacht ik.
18 december 2011 om 20:03 #17889191Op corsa nova tuning staat er ook een met tb en een lucht verzamelbox en een lmm
http://www.corsa-novatuning.nl/uk/itb.html” onclick=”window.open(this.href);return false;
18 december 2011 om 20:22 #17889192http://www.totalvauxhall.co.uk/2010/10/15/total-vauxhall-tech-how-to-fit-bike-carbs/64bikecarbs-2/” onclick=”window.open(this.href);return false;
18 december 2011 om 21:33 #17889193marcel ( dr_antrax ) hier op t forum met zn manta b rijd ook n xe met TB’s en orriginele ecu ( wel gechipt )
zijn dbilas throttlebody’s met een dbilas airbox erachter, en daar zit dan weer gewoon de luchtmassameter voor
19 december 2011 om 12:28 #17889194Met zo”n Dbilas set heb ik ook gereden op de X16XE, werkt prima :thumb
19 december 2011 om 15:32 #17889195Marcel zn set is evt te koop ( al weet die dat zelf nog niet :p )
aangezien ik zijn motor ingeruild heb op mijn let en ik graag met jenvey TB’s wil gaan rijden icm met een KMS motormanagement systeem
19 december 2011 om 21:38 #17889196Ja dat bedoel ik net zo als zn dbilas set maar dan van een honda wegracer met wat kleine aanpassingen.
Het moet in een corsa b komen maar zal het originele spruitstuk er nog wel af kunnen ivm de ruimte,of zal het hele blok er weer uit moeten.
En zal er wel 20pk mee te halen zijn?met een originele nokkenas enz.19 december 2011 om 23:10 #17889197TB’s kan je loshalen van t spruitstuk,denk wel dat je t dr af krijgt in n corsa b…
vermogenstoename is niet te zeggen, marcel zn motor heeft 212pk,maar die s totaal niet standaard meer
21 december 2011 om 18:45 #17889184Het zal zeker wel wat pk’s mee te winnen zijn,de motor is volledig gereviceerd en ik heb er nu zn 5000 km mee gereden, vorige week nog eens een compressie test gedaan en nog steeds 16bar alle 4.
Ik wil een origineel c20xe spruitstuk afzagen en aanpassen voor motor tb’s,als iemand nog een oude heeft liggen het maakt niet uit als die kapot is,als de flens en injector gaten maar goed zijn.
Het grootste probleem wordt denk ik het oude spruitstuk er van afhalen.23 december 2011 om 09:02 #17889198Ik wil je niet teleurstellen, maar op een standaard blok zal het niet bijzonder veel uithalen. Het grote voordeel van throttle bodies is het vergrote oppervlak van je inlaatkleppen. Hierdoor kan je motor veel makkelijker lucht aanzuigen en door het verkorte inlaattraject beter reageren op je gaspedaal. Als je een airbod gaat gebruiken met LMM verklein je juist weer die oppervlakte van je inlaat. Daarnaast is de winst sowieso beperkt omdat je op de standaard ecu wil rijden. Tevens is subtiel gasgeven met ITB’s er niet echt meer bij, wat niet bijdraagt aan het dagelijks rijden ermee.
Ik wil niet zeggen dat ITB’s een slecht idee zijn, maar ik zou zelf eerst investeren in uitlaat, nokken en brandstofdruk, om maar wat op te noemen.
23 december 2011 om 09:43 #17889199De Dbilas set geeft op een standaard motor 25 / 30 pk erbij (X16XE) met een simpele remap, zonder verdere aanpassingen.
Op een flink opgevoerde motor met lichte nokkenassen (262 graden) had het nog veel meer effect, uiteindelijk gaf het blok bij 175pk de geest.
Als ik goedkoop aan zo’n set voor een c20xe zou kunnen komen, dan zou ik het direct aanschaffen aangezien je hem ook op een LET kan gebruiken tot zo’n 1,5 bar.
23 december 2011 om 11:17 #17889200@Corsa_GSi wrote:
De Dbilas set geeft op een standaard motor 25 / 30 pk erbij (X16XE) met een simpele remap, zonder verdere aanpassingen.
Op een flink opgevoerde motor met lichte nokkenassen (262 graden) had het nog veel meer effect, uiteindelijk gaf het blok bij 175pk de geest.
Als ik goedkoop aan zo’n set voor een c20xe zou kunnen komen, dan zou ik het direct aanschaffen aangezien je hem ook op een LET kan gebruiken tot zo’n 1,5 bar.
Bedoel je 4 gaskleppen? Ik dacht op een turbo motor gewoon 1 grote gasklep?
23 december 2011 om 11:46 #17889201iddd dat bedoeld ie
23 december 2011 om 16:25 #17889202Heb een 20v turbo motor liggen (vag) voor een toekomstig raceproject.
Nu zit ik te twijfelen om ook met trotthles te gaan rijden, maar ik heb volgens mij nog nooit 4 throtthlebodies gezien icm turbo….23 december 2011 om 19:57 #17889203Bij de 20vt in orgineel goed genoeg tot 350pk +
Anders een ros machine racing spruitstukkie of praat ik nu te erg off topicSent from my GT-I9001 using Tapatalk
25 december 2011 om 09:39 #17889204@Fearless wrote:
Nu zit ik te twijfelen om ook met trotthles te gaan rijden, maar ik heb volgens mij nog nooit 4 throtthlebodies gezien icm turbo….
Ik wel ;)
Er rijdt een Grijze Kadett C limo met een turbo motor mee rondt.
Veel vermogens winst zal het niet opleveren op een turbo motor, maar de gas response verandert er wel iets door.
Zo is mij vertelt.
Lijkt mij ook wel logisch, omdat je 4 kleine klepjes anders reageren dan 1 hele grote.24 januari 2012 om 21:49 #17889205Roel zijn C kadett. die reed vroeger met deze motor in zijn speciaal oranje parelmoer corsa Btje. ding rijd in de 10 sec
26 januari 2012 om 16:27 #17889206dit is die C kadett met turbo en 4 TB’s
3 februari 2012 om 15:01 #17889207TB’s op een standaard XE doen hun werk al.
Ik heb destijds die set gebouwd die op de Corsa zit van Corsa-novatuning.Extreem low budget gemaakt met wat Polyester voor de luchtverzamelbox, als mal een stuk regenpijp en wat hout. Aansluitkragen voor de slangen met de bovenfrees in het hout gemaakt.
Box is daarna gespoten en in de kabine gedroogt.
Een origineel afgezaagd spruitstuk, met Epoxy aangepast (van Ovaal naar rond gemaakt) zodat de verbindingsslangen van spruitstuk en TB beter zitten. Hierdoor kun je dan ook de originele benzine-rail en injectors gebruiken.
Originele C20XE gasklepsensor gebruikt op de Kawa TB’s. Adapter gemaakt van een bout (beetje zagen en vijlen). Gasklepsensor op een alu plaatje gemonteerd.
Alu plaat op de TB’s gemonteerd om de luchtverzamelkast op te kunnen vastschroeven (afgedicht met wat kit).
Stukjes verbinderpijp van Gates voor koelwaterslangen op elkaar pasgemaakt voor de slangen naar de LFR. ook wat T stukjes en slang voor de BDR.Al met al werkte het prima. Was in principe ook dezelfde set-up als die van D-Bilas. Die gebruiken ook een originele LMM en LFR.
Reageerde super op het gas en trok als een lier. Hadden de BDR iets verhoogt icm met een goedkope chip van ebay.
Als je er dan nog een leuk setje nokkenassen bij kan doen en je chip op maat laat schrijven wordt het echt interesant.2 weekenden mee aan het werk geweest en koste me rond de 200 euro aan materiaal.
Kawa TB’s gebruikt 125, regenpijp en hout op de bouw voor niets uit de container, poly en epoxy via polyservice.nl 40 euro, Spruitstuk gebruikt voor 25 euro, Slangen en klemmen bij Landbouwmechanisatie Werkplaats 10 euro, Alu plaat bij de bouwmarkt voor 5 euro, T-stukjes en slangen bij de automaterialenzaak voor 5 euro.Als je niet bang bent je handen vies te maken en zelf technische oplossingen voor problemen kunt bedenken is het allemaal geen probleem.
Succes!
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.