Forumindex › Forums › Modellen › Astra › trots op me astratje :P:P
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
8 januari 2012 om 19:08 #17967768
Het coupé onderstel is door lotus ontwikkeld!
(vind ik gewoon even stoer om te kunnen zeggen :D :D )8 januari 2012 om 21:38 #17967769@ Astraman:
Veel delen van het onderstel van de Alfa 159 komen overeen met dat van de Vectra-C gaat ook om het onderstel, niet om de Bodem…
Zo kan je probleemloos van wielen wisselen met een 159, en komen er nog wel meer dingen overeen…
een Hoop mensen vergeten dat het onderstel van de Alfa 159 een GM ontwikkeling is..
Willem
8 januari 2012 om 22:36 #17967770@DarkNL08 wrote:
Rijbewijs kan alleen ingevorderd worden na overschrijding van snelheid met meer dan 50km/u.
mits je wordt aangehouden.
wordt je geflitst, krijg je de eerste keer alleen een bekeuring (die zeker niet mals is. :wtf )
en van de 30: volgens mij is dat ook niet, is dat alleen de grens dat ze je niet kunnen zeggen hoe duur het is.
want anders zou ik al 2 of 3 keer mijn rijbewijs kwijt zijn….. :jerry :hmmz9 januari 2012 om 11:17 #17967771@ kwuyts, er wordt inderdaad gezegd dat het Coupé-onderstel door Lotus is ontwikkeld. Persoonlijk vind ik dat ze bij Opel hun geld terug hadden mogen vragen als je het vergelijkt met andere wagens die door Lotus zijn afgesteld….
9 januari 2012 om 11:23 #17967772FO REAL??? is het coupe onderstel van Lotus?? das fuckin stoeR!!
9 januari 2012 om 11:27 #17967773de kop van de xe smallblocks is ook door lotus ontwikkeld king:
9 januari 2012 om 11:33 #17967774@dion, ja, het wordt zelf nergens door Opel gemeld (ze zullen er vast niet trots op zijn), maar het staat in diverse tijdschriften uit die tijd.
Maar goed, ook de kop van de XE smallblocks is vrij zwak (vind ik), als je ziet hoe snel kleprubbers om zeep zijn geholpen. En dan de lagering van de nokkenas is ook gewoon idioot…als ze daar nou gewoon losse lagerschalen hadden gebruikt….ieder logisch denkend figuur kan toch bedenken dat je liever een nieuw stel lagerschalen steekt dan de kop vervangt of een overmaatse nokkenas steekt als er wat slijtage optreedt….
Heb sowieso nog geen goede ervaringen met aluminium koppen/blokken ondervonden.Dikke min voor het werk van Lotus deze keer :thumbdown
9 januari 2012 om 11:44 #17967775ja je kan ook beter een speedster nemen om die reden, dan weet je zeker dat je een fijn onderstel hebt
9 januari 2012 om 13:08 #17967776Ja…en die komt ook weer van Lotus vandaan. Daar hebben ze blijkbaar beter hun best gedaan…of Opel was wat kritischer geworden.
9 januari 2012 om 16:24 #17967777Humz, speedster is niks moet ik een aanhanger voor de boodschappen :jerry
9 januari 2012 om 19:00 #17967778Onderstel door lotus ontwikkeld?? laat me niet lachen, Deze is qua ophanging EXACT gelijk aan de Gewone Astra, alleen iets langere wielbasis….
En die Koppen van de X14XE en X16XE door lotus, en nog niet vooruit te schijten????
Willem
9 januari 2012 om 19:11 #17967779Dat is niet waar Willem, de veren hebben ook een andere veerconstante, namelijk 24 Nm/mm tegenover 21 Nm/mm voor de andere Astra G’s.
Het scheelt niet veel, maar het is niet hetzelfde. En zo zijn er meer kleine verschillen.Het is dan ook niet voor niets dat de schroefsets/verlagingsveren enz. voor een Coupé niet hetzelfde is als voor de hatchbacks/sedan/station
9 januari 2012 om 19:13 #17967780Humzz, denk dat willem zn dag niet heeft :D
9 januari 2012 om 19:25 #17967781Dat is niet erg, Willem kan niet altijd gelijk hebben ;) (al dacht ik eerst van wel).
Maar goed, iedereen is het over eens dat dat ‘sportonderstel dat door Lotus is ontwikkeld’ eerder een onderstel is dat onder een Peugeot of Citroën hoort, zo zacht geveerd.9 januari 2012 om 19:50 #17967782170 op de teller en gas over met een 1.4 8v, heel optimistisch maar niet geloofwaardig. Een 1.4 corsa b is gewoon met moeite op de 160 te krijgen en vanaf daar kruipt het richting de 170 met de juiste omstandigheden (op de teller uiteraard).
Weet niet of je de mogelijkheid hebt, maar ik zou het eens testen met een gps dingetje in de auto ;)Ibiza van mij is ook een 1.4 8v, en die kan op de teller 180. Met 165 op gps houdt het dan wel op. Astra 1.6 8v heb ik op 150 op de teller gehad (vond het niet nodig om harder te gaan), en die reed met gps 145 toen.
Maar desondanks toch een leuke prestatie :D
9 januari 2012 om 19:57 #17967783@RISL wrote:
Dat is niet waar Willem, de veren hebben ook een andere veerconstante, namelijk 24 Nm/mm tegenover 2 Nm/mm voor de andere Astra G’s.
Het scheelt niet veel, maar het is niet hetzelfde. En zo zijn er meer kleine verschillen.Het is dan ook niet voor niets dat de schroefsets/verlagingsveren enz. voor een Coupé niet hetzelfde is als voor de hatchbacks/sedan/station
Niet hetzelfde..
Draagarmen, achteras Constructie, Stabilisering, Alles is gelijk aan een Gewone G.
en de Veren, die zijn niet veel anders hoor, een Hatch heeft lichtere achterveren dan een Sedan of Coupe, een Station weer Sterkere, dat is puur berekend op het Draagewicht van de As..
Aan de Constructie is niks veranderd, dus noem het maar een ontwikkeling, andere Veertjes en Schokkers.. zo zou ik het niet eens Durven noemen..
Achterveren zijn trouwens Gelijk genummerd met die van de Sedan, Voorveren zijn wel anders.
Zelfs dat van de H is niet Veel anders als dat van de G…
Willem
9 januari 2012 om 21:04 #17967784Sorry dat ik zo Mijn Verhaal doe, dit zijn mijn ervaringen…
Neemt niet weg dat de Coupe een Prachtige wagen is, Vind het een MOOIE kar, alleen als ik alleen maar instap ben ik alweer klaar, stap ik voor mijn gevoel in een Familiekar (Algemeen Astra-G dash).
Dit geld ook wel voor de Calibra, alleen is daar wel het onderstel van aangepast tov de Vectra-A, bij de Cali is deze Altijd onafhankelijk, dat in tegenstelling tot de Vectra-A, waarbij deze alleen bij de 2000 2000-4×4 en Turbo-4×4 onanfhakelijk is.
Willem
9 januari 2012 om 21:11 #17967785@EppeRRR wrote:
170 op de teller en gas over met een 1.4 8v, heel optimistisch maar niet geloofwaardig. Een 1.4 corsa b is gewoon met moeite op de 160 te krijgen en vanaf daar kruipt het richting de 170 met de juiste omstandigheden (op de teller uiteraard).
Weet niet of je de mogelijkheid hebt, maar ik zou het eens testen met een gps dingetje in de auto ;)Ibiza van mij is ook een 1.4 8v, en die kan op de teller 180. Met 165 op gps houdt het dan wel op. Astra 1.6 8v heb ik op 150 op de teller gehad (vond het niet nodig om harder te gaan), en die reed met gps 145 toen.
Maar desondanks toch een leuke prestatie :D
die gps boeit me niet zo erg, k zei dat ik dat op de teller had, en dat vond ik al knap.
mag ie voor mij op de gps wel 120 aan geven, het ging er mij nu dus om wat me teller mij liet zien.
k kan wel een foto maken of zo, al hou ik er nie zo van om die auto zo op zijn donder te geven:P:P9 januari 2012 om 21:16 #17967786@soepkiepe wrote:
@EppeRRR wrote:
170 op de teller en gas over met een 1.4 8v, heel optimistisch maar niet geloofwaardig. Een 1.4 corsa b is gewoon met moeite op de 160 te krijgen en vanaf daar kruipt het richting de 170 met de juiste omstandigheden (op de teller uiteraard).
Weet niet of je de mogelijkheid hebt, maar ik zou het eens testen met een gps dingetje in de auto ;)Ibiza van mij is ook een 1.4 8v, en die kan op de teller 180. Met 165 op gps houdt het dan wel op. Astra 1.6 8v heb ik op 150 op de teller gehad (vond het niet nodig om harder te gaan), en die reed met gps 145 toen.
Maar desondanks toch een leuke prestatie :D
die gps boeit me niet zo erg, k zei dat ik dat op de teller had, en dat vond ik al knap.
mag ie voor mij op de gps wel 120 aan geven, het ging er mij nu dus om wat me teller mij liet zien.
k kan wel een foto maken of zo, al hou ik er nie zo van om die auto zo op zijn donder te geven:P:PTis juist goed m t apparaat wanneer goed warm vaker zo op zijn donder te geven…
Willem
9 januari 2012 om 21:22 #17967787AnoniemLid sinds:
1 January 1970Daar heb ik dus ook even moeite mee om hem even op zn donder te geven..
Ook omdat-ie niet veel rijdt..9 januari 2012 om 21:24 #17967788ALs je m maar niet overdreven gaat afkarren.
Toppen kan zeker geen kwaad…
9 januari 2012 om 21:24 #17967789[youtube:61vzyoii]http://www.youtube.com/watch?v=uMs84R2oYho[/youtube:61vzyoii]
Idd, op zn donder geven af en toe, vinden ze lekker!
9 januari 2012 om 21:31 #17967790AnoniemLid sinds:
1 January 1970@wim-v6 wrote:
ALs je m maar niet overdreven gaat afkarren.
Toppen kan zeker geen kwaad…
Poosje terug op de snelweg even 160 mee gereden, de Opel wou best harder maar IK vond het wel genoeg haha
9 januari 2012 om 21:40 #17967791toppen kan geen kwaad..
ik zette de muziek zachter en hoorde de auto toch aardig toeren maken ;)9 januari 2012 om 21:46 #17967792@soepkiepe wrote:
toppen kan geen kwaad..
ik zette de muziek zachter en hoorde de auto toch aardig toeren maken ;)Ik zet hem dan juist harder en niet op de toerenteller letten :jerry
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.