Forumindex › Forums › Modellen › Astra › trots op me astratje :P:P
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
4 januari 2012 om 21:44 #17967743
50km op 10,-? met andere woorden voor 100,- rij je ongeveer 500 550km :(
Meestal bij de benzine da,n is het de tank volgooien zit je rond de 70,- toch? Dacht wel dat de meeste rijers wel een 500 600km halen met hun benzine auto’tje.
Ik tank altijd voor 30,- zet ik de dagteller op 0 en dan kom ik altijd gemiddeld op 440km uit.
4 januari 2012 om 22:29 #17967744@kwuyts wrote:
Wel slim om met dit weer je topsnelheid te testen :jerry
Die windt helpt wel :thumb
Mijn astra rijdt lange stukke 1 op 16 :thumb (1.6) En harder als 175 nog nie gekunt moest steeds remme en anders kruipt die vooruit dus schiet nie echt op zo hard rijde.
Ik haal gemiddelt 650/700km op 1 tank, rij nie echt lange stukken.
4 januari 2012 om 22:57 #17967745Mijn 1.6 loopt dik 215 op de teller, alleen dan loopt ie zo hoog in de toeren dat ik dat nooit heel lang aandruf, maar 190 kruissnelheid gaat prima en dan valt het verbuik me echt mee. Ben eens in minder dan 5 uur naar berlijn gereden, vooral vanaf hannover kon ik lekker opschieten…
4 januari 2012 om 23:09 #17967746Vond het eigenlijk zelf zo sterk dat ik het even heb nagezocht. Heb adhv foto’s nagekeken, eentje is Berlijn nog 246km, en de volgende 87 km, en de een is genomen om 11:10, de volgende 12:11. En dat is het stuk na Hannover gemiddeld 159 km/uur, das wat een 1.4 officieel op top loopt zeg maar, :jerry
En 12:53 is twee straten weg van het hotel op de Kurfurstendam dus hartje Berlijn en we waren iets over 8 uur thuis weggereden dus krappe 5 uurtjes.
4 januari 2012 om 23:14 #17967747Op dat stuk heb ik mn motor een keer voluit gehad.
Laat ik maar geen getallen noemen……………. bij Hoogeveen dan he4 januari 2012 om 23:21 #17967748@frank de jonge wrote:
Op dat stuk heb ik mn motor een keer voluit gehad.
Laat ik maar geen getallen noemen……………. bij Hoogeveen dan heJawel noem maar op haha…
4 januari 2012 om 23:27 #17967749Met de 328 2×130 en met de motor nog ietsie meer…
4 januari 2012 om 23:40 #17967750Dat is wel behoorlijk heftig die snelheden.
5 januari 2012 om 00:37 #17967751Kon ook mooi toen. Was met de TT. Al het verkeer ging de andere kant op. Had vrij spel. Maargoed, als ze er hadden gestaan was het minder leuk geweest…..
5 januari 2012 om 00:40 #17967752en aangezien ik mijn rijbewijs nog geen 5 jaar heb is 30 km te hard al genoeg voor mij om hem in te mogen leveren ;)
op de snelweg is dit pas bij 40 en harder… binnen en buiten de bebouwde kom is ut 30
5 januari 2012 om 01:42 #17967753Daarom, niet doen. Situatie liet het wel toe btw. 1 auto ingehaald van H’veen tot de grens. Leek wel afgestorven die weg.
5 januari 2012 om 07:31 #17967754Soepkiepe, een brandsstoffilter vervangen heb je zo gedaan, binnen een paar minuten.
Enne, voor jou maakt het dus niet uit dat de benzine duurder wordt, aangezien je altijd voor een tientje tankt :jerry
Maar dan sta je toch best regelmatig bij de pomp, lijkt me?5 januari 2012 om 10:08 #179677551 a 2 keer in de week denk ik zo.
valt wel mee hoor.wanneer ik weer aan het werk ga word dat wel anders :P
6 januari 2012 om 15:10 #17967756houd er wel rekening mee dat de benzine pomp warmer word als je altijd met de tank minder dan de helft vol rijdt.
Als je tank meer als halfvol zit, staat de pomp geheel in de benzine en word zo extra gekoeld.
De enige Benzine pompen van Opels die ik vervangen heb, zijn tot nu toe allemaal Opels van zogeheten 10tjes tankers en LPG rijders geweest..
zowel de 10tjes tanker als veel LPG rijders rijden met de tank maximaal 1/3e gevuld, waardoor de pomp altijd met onvoldoede koeling draait.
Bij de LPG is het nog erger als bij de 10tjes tanker, bij LPG-G3 Opels draait wel ALTIJD de benzine pomp mee namelijk, ook al rijdt je op LPG.
Willem
6 januari 2012 om 15:15 #1796775710tjes tankers :)
Nu je over het warm worden van de pomp begint, ik rijd vrij regelmatig naar het zuiden van Frankrijk in de zomer, een ritje van zo’n 1250 km met temperaturen onderweg die tegen de 35 graden lopen.
Ik rijd natuurlijk op LPG, maar volgens mij staat m’n benzinepomp in de tank gewoon door te pompen of niet? Want dan wordt dat na verloop van tijd ook behoorlijk warm.Ik dacht zelf altijd dat de het LPG-systeem de benzinebrandstofpomp uitschakelde (je hoort een aantal relais schakelen als er overgeschakeld wordt naar LPG), maar een kennis van me is rij-instructeur en gebruikt daarvoor zijn Citroën Xantia op LPG als leswagen. Hij heeft al drie keer een benzinebrandstofpomp vervangen omdat deze warm staat te draaien, terwijl er geen benzine doorheen stroomt.
Iemand die me wat kan vertellen over het systeem op mijn auto (Koltec V392)?
6 januari 2012 om 15:16 #17967758Bij jouw opel pomp ie de benzine wel rond!!
dat is het probleem niet, zorg alleen dat je tank minimaal Halfvol is.
Willem
6 januari 2012 om 15:22 #17967759Okay, bedankt :) Ik houd de benzine altijd minimaal halfvol, dus dat is geen probleem.
Bij die Citroën stond de pomp te draaien, maar maar er stroomde natuurlijk geen benzine door. Hebben eens met een warmtecamera van de brandweer (heb lang bij de jeugdbrandweer gezeten) staan kijken en dan zag je de temperatuur langzaam oplopen naar een graad of 50, met buitentemperatuur van ongeveer 20 graden. We hebben ‘m toen wel een uur stationair laten draaien, dus rijwind miste je rond de tank, maar dan nog….6 januari 2012 om 16:02 #17967760ik had mijn vorige auto (toyota starlet 1.3injectie) 180 km/h op de teller gehaald. vond ik redelijk rap voor zo’n gare frikandel van 20 jaar oud. met mijn huidige astra ooit 205 km/h aangetikt, maar het zullen we niet de echte kilometers zijn denk ik
6 januari 2012 om 16:07 #17967761Ik heb met een Alfa Romeo Alfa-33 1.4ie L van 1990 205gehaald op de navi op vlakke weg, liet daarbij een Megane Coupe 2.0 8V achter me… haha…
6 januari 2012 om 16:18 #17967762Alfa :hmmz :hmmz :hmmz
Daar heb ik nou helemaal niks mee.
Dan nog liever VW :shock:Rik :)
6 januari 2012 om 16:23 #17967763@KadAstra-EF wrote:
Alfa :hmmz :hmmz :hmmz
Daar heb ik nou helemaal niks mee.
Dan nog liever VW :shock:Rik :)
Ik rijdt 100x liever een Alfa Romeo, wel met Boxer of V6 motor, dan welke VW dan ook.
een Auto met Karakter, zeker qua rijden……
een 1.3 injectie motor met 2kleppen per cilinder en dan 95pk eruit wippen, vind ik helemaal niet slecht.
en als je er dan mee gaat rijden, Is het het eerste wat je verbaasd is de prestaties van deze boxer motor, en tel daarbij de motorkarakteristiek en het ALFA-boxer geluid, dan is zo’n Karretje Compleet..
Dat heb ik met nog geen een Volkswagen gehad, rijden allen even saai en neutraal…
Let wel, de Alfa had bij het behalen van de 205km/u al dik 3ton aan kilomoeters weg, dus slecht is zo’n motor echt niet.
Willem
6 januari 2012 om 17:31 #17967764Ik vond vroeger die Alfa 33 boxer wel een stoere kar, dat klonk zo mooi als ze voorbij reden.
Maar de huidige Alfa’s hebben allemaal nogal last van overgewicht, al vind ik de 159 en de GT nog wel erg mooi.7 januari 2012 om 21:58 #17967765ALFA en OPEL delen veel onderstellen..
Willem
8 januari 2012 om 12:51 #17967766Rijbewijs kan alleen ingevorderd worden na overschrijding van snelheid met meer dan 50km/u.
Ik kan nergens vinden dat dat ook al vanaf 30km/u kan bij een beginnend bestuurder?
8 januari 2012 om 13:08 #17967767@Wim, dat valt nog tegen hoor. Alleen de Mito, die staat op zelfde bodem als de Corsa D. De allereerste Insignia Concept stond op dezelfde bodem als de Alfa 159, maar die is nooit in productie gegaan, de huidige insignia staat op een ander platform, voor de rest heeft het niks met elkaar gemeen. Op motorisch gebied wel overigens. Veel diesels worden in beide merken gebruikt en de 3.2 en 2.2 JTS zijn GM blokken maar wel zwaar gemodificeerd tov wat Opel en GM gebruikt.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.