Forumindex › Forums › Modellen › Manta › trommelremmen gaan open maar komen niet terug
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
26 juli 2012 om 14:29 #17250865
Hallo – De wagen is een manta A-1200 cc
Het probleem is als volgt bij het aanremmen gaan de achterste remvoeringen open dus remmen maar komen niet meer terug -blijven dus plakken wat kan hiervan de oorzaak zijn – daar ik geen olieverlies zie op de rempompjes denk ik — zou het evt de hoofdrempomp zijn die aan vervanging toe is– ik heb ook alles gereinigd maar het probleem blijft — alle hulp of info — zeer welkom gr :agent26 juli 2012 om 17:36 #18050694Als je er 1 trommel afhaalt en je laat vervolgens iemand rustig het rempedaal intrappen en weer loslaten, dan kun jij kijken wat er gebeurt.
Gaan de remschoenen wel terug naar binnen als je met 2 schroevendraaiers de remschoenen terug-wrikt?
Als dit ook bijna niet lukt, dan kan het inderdaad aan dehoofdremcilinder liggen.
Maar het kan net zo goed de remslang tussen de carrosserie en de achteras zijn.
Deze willen nog wel eens een hele kleine doorgang krijgen, of hun eigen “klepje” creëren.
Je bent toch niet overgestapt op DOT 5 remvloeistof?
26 juli 2012 om 18:18 #18050695Bedankt voor de info—ik heb dit geprobeerd en moet de remshoen wel hardhandig terugduwen heb zelfs een kleine tik van de gummi hamer nodig om ze terug op de plaats te brengen—- Ik gebruik dot 4 olie ik denk dat dit wel juist is –of niet? —- Anders zal ik alvast eens de leiding nazien dog deze is pas 2 jaar geleden volledig vernieuwd wat ik nog niet vernieuwd heb is de hoofdrempomp daarom denk ik dat het probleem daar zit –maar nogmaals alle info zeeer welkom gr —- ;)
26 juli 2012 om 20:39 #18050696zeker niet overstappen op dot 5 als ge dot 4 er in doet is goed genoeg anders kunde veel vernieuwen
28 juli 2012 om 18:33 #18050697Slang achter vernieuwen wat over de achteras loopt, deze zal wel zo goed als zeker dicht zitten. Als de remslangen op de vooras nog niet vernieuwd zijn, zal dit probleem daar ook gaan komen. Als remvloeistof alleen DOT 3 of 4 gebruiken, nooit DOT 5.
2 september 2012 om 13:18 #18050698toch nog even vermelden dat het probleem verholpen is— was inderdaad de remslang die over de achteras liep die nie in orde was is nochtangs mee vernieuwd met de andere iedereen bedankt voor de hulp en wij kunnen er weer mee op de weg mvg — :D :D :D :D :D :D :D :D
2 september 2012 om 13:40 #18050699Kijk, dat horen we graag ! :thumbup :thumbup
Geniet van het rijden in de Manta. :thumb
Voor je het weet strooien ze alweer met pekel op de wegen :puke
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.