Forumindex › Forums › Modellen › Astra › Trommel remmen achter spuiten
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
1 mei 2013 om 12:27 #17257464
Beste forum leden,
Ik ga over een week of 2 me wielen wisselen en me autoverlagen. Ik ga dan ook gelijk me remklauwen & trommels (achter) spuiten en me wielkasten tectyleren.
Vorig jaar zomer heb ik me trommels al zwart gespoten en toen hadden ze al roest. Ik heb ze toen goed geschuurd en schoongemaakt met remreiniger en vervolgens gespoten.
Ze waren erg netjes geworden, maar na paar maandjes zag ik dat er weer roest erop kwam. Ziet er heel lelijk uit.Heeft iemand misschien advies wat ik kan doen om het te voorkomen?. Ik heb nu een grijs antraciet spuitbus gekocht hittebestendig tot 800 grade celsius. Ik dacht eraan om blanke tectyl erop te spuiten, maar die zijn niet hittebestendig. Ik heb namelijk blanke tectyl gekocht voor me schroefset, maar helaas kan die maar 35 grade hitte hebben.
Ik hoor het graag van jullie. alle tips zijn welkom.
Gr,
Kishen
1 mei 2013 om 12:38 #18138685Jou oplossing; zwarte hammerite en een kwastje om het op te brengen :thumbup
Ik heb het zo zelf ook gedaan bijna een jaar terug!
TIP; wees niet te zuinig met erop smeren! Als je het te dun erop smeert zal het niet goed gedekt worden.
1 mei 2013 om 12:47 #18138686Dus eerst Hammerite en daarna eroverheen spuiten bedoel je ?
1 mei 2013 om 12:51 #18138687Ik heb even gegoogled. Ik denk dat Hammerite anti roest grondverf wel een oplossing zou kunnen zijn.
Weet jij misschien waar ik het kan halen? bij de gamma misschien? Ik heb geen zin om online te bestellen.1 mei 2013 om 12:58 #18138688Bedankt Harie. Ik zie dat ik het bij karwei kan halen.
1 mei 2013 om 13:01 #18138689ik heb bij mij grijze hammerrite gebruikt op het middenstuk van de remschijf en blauwe op de remklauw, aangebracht met een kwastje en dat blijft prima zitten ondanks de warmteontwikkeling, wel twee lagen aanbrengen.
mark
http://www.AstraTuningClub.nl” onclick=”window.open(this.href);return false;1 mei 2013 om 14:30 #18138690Enkel hammerite en daarover niet meer spuiten. Kun je inderdaad halen bij zowat alle doe-het-zelf zaakjes.
Zoals Mark aangeeft KUN je 2 lagen aanbrengen, echter heeft 1 dikke laag ook goed gehecht bij mijn Astra. Heb met dit spul ook de remklauwen voor gedaan.
Succes ermee en we zien graag het resultaat!
1 mei 2013 om 14:44 #18138691Bedankt. Ik zal het posten als het zo ver is.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.