Trommel remmen achter spuiten

Forumindex Forums Modellen Astra Trommel remmen achter spuiten

  • Dit onderwerp is leeg.
8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Auteur
    Berichten
  • #17257464
    Astragz16se
      Lid sinds:
      22 June 2012

      Beste forum leden,

      Ik ga over een week of 2 me wielen wisselen en me autoverlagen. Ik ga dan ook gelijk me remklauwen & trommels (achter) spuiten en me wielkasten tectyleren.
      Vorig jaar zomer heb ik me trommels al zwart gespoten en toen hadden ze al roest. Ik heb ze toen goed geschuurd en schoongemaakt met remreiniger en vervolgens gespoten.
      Ze waren erg netjes geworden, maar na paar maandjes zag ik dat er weer roest erop kwam. Ziet er heel lelijk uit.

      Heeft iemand misschien advies wat ik kan doen om het te voorkomen?. Ik heb nu een grijs antraciet spuitbus gekocht hittebestendig tot 800 grade celsius. Ik dacht eraan om blanke tectyl erop te spuiten, maar die zijn niet hittebestendig. Ik heb namelijk blanke tectyl gekocht voor me schroefset, maar helaas kan die maar 35 grade hitte hebben.

      Ik hoor het graag van jullie. alle tips zijn welkom.

      Gr,

      Kishen

      #18138685
      HarrieAstra
      Deelnemer
        Lid sinds:
        20 October 2012

        Jou oplossing; zwarte hammerite en een kwastje om het op te brengen :thumbup

        Ik heb het zo zelf ook gedaan bijna een jaar terug!

        TIP; wees niet te zuinig met erop smeren! Als je het te dun erop smeert zal het niet goed gedekt worden.

        #18138686
        Astragz16se
          Lid sinds:
          22 June 2012

          Dus eerst Hammerite en daarna eroverheen spuiten bedoel je ?

          #18138687
          Astragz16se
            Lid sinds:
            22 June 2012

            Ik heb even gegoogled. Ik denk dat Hammerite anti roest grondverf wel een oplossing zou kunnen zijn.
            Weet jij misschien waar ik het kan halen? bij de gamma misschien? Ik heb geen zin om online te bestellen.

            #18138688
            Astragz16se
              Lid sinds:
              22 June 2012

              Bedankt Harie. Ik zie dat ik het bij karwei kan halen.

              #18138689
              opel-mark
              Deelnemer
                Lid sinds:
                6 March 2011

                ik heb bij mij grijze hammerrite gebruikt op het middenstuk van de remschijf en blauwe op de remklauw, aangebracht met een kwastje en dat blijft prima zitten ondanks de warmteontwikkeling, wel twee lagen aanbrengen.

                mark
                http://www.AstraTuningClub.nl” onclick=”window.open(this.href);return false;

                #18138690
                HarrieAstra
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  20 October 2012

                  Enkel hammerite en daarover niet meer spuiten. Kun je inderdaad halen bij zowat alle doe-het-zelf zaakjes.

                  Zoals Mark aangeeft KUN je 2 lagen aanbrengen, echter heeft 1 dikke laag ook goed gehecht bij mijn Astra. Heb met dit spul ook de remklauwen voor gedaan.

                  Succes ermee en we zien graag het resultaat!

                  #18138691
                  Astragz16se
                    Lid sinds:
                    22 June 2012

                    Bedankt. Ik zal het posten als het zo ver is.

                  8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.