Forumindex › Forums › Modellen › Insignia › troen rijder goes Insignia
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
14 maart 2009 om 19:10 #17209160
okay dan, ALs Toch wel verstokte citroen rijder voel ik me wat vreemd op eeen Opel forum:hmmz
Prive heb ik een ax gti, een zx gti en een XM staan. Zakelijk moet daar een auto naast komen.
Vraag me alsjeblieft niet waarom maar dit gaat zeer ws een Insignia worden.Volgende week ga ik een proefrit maken met een tourer 160 pk diesel.
De bedoeling is straks een tourer met 130 of 160 pk in de busines uivoering te kiezen. Extra’s zijn de xenon lampen, een schuifdak en een nav systeem.Nu heb ik wat vraagjes aan opel kenners. Hoe is het tegenwoordig met de opel diesels.
In het verleden heb ik een astra 2.0 16v dtl gehad, nieuw, en daar had ik standaard een blik olie in de bak liggen….Was de 100pk versie trouwens. Die diesel was net ff te zwak, maar de beurs ook dus..
Zou de 130 pk voldoende zijn? of “moet “ik toch aan de 160? Scheelt toch in lease prijs en bijtelling… De 110 pk heeft gewoon echt te weinig koppel voor een diesel. Zeker in vergelijking met andere merken.
Aangezien ik meer dan 40k km per jaar ga rijden met deze wagen door heel NL heb ik een goed NAV suysteem nodig. Nu spring ik geen gat in de lucht wbt de dvd800. Slecht 100 adressen in het adresboek, geen invoer op postcode, geen eigen invoer voor POI’s.
Weet iemand of er op de een of andere manier een ander systeem ingebouwd kan worden??Een goede clarion oid.
Een trekhaak, is die zelfstandig er later onder te hangen? IK kan prima sleutelen, ben immers citroen gewend:angel maar kan dat wel met dan canbus (?) systeem of ga ik dan problemen krijgen?
oh ja, als laatste, die stuurbekrachtiging, is die hydraulischj? ik meen electrisch en in het verleden in een renault is me dat enormn tegen gevallen.
Mocht iemand nog tips of opmerkingen hebben… kom maar op :cool:
Oh ja, ik neem overigens dan ook de sportstoelen, die hebben dat uittrekbare stukje bij de benen en dat is me destijds in de astra ENORM goed bevallen.
Kleur? in een sedan zou ik wellicht rood nemen, in tourer versie zal het ws zwart worden…
15 maart 2009 om 08:36 #17470453De motoren van de isignia zijn dezelfde als die van de Antara die verbruiken weinig of geen olie. Wat betreft verbruik vallen deze ook goed mee in vergelijk met de antara.
grtz Guy
16 maart 2009 om 18:55 #17470454origineel gepost door gompy58
okay dan, ALs Toch wel verstokte citroen rijder voel ik me wat vreemd op eeen Opel forum:hmmzPrive heb ik een ax gti, een zx gti en een XM staan. Zakelijk moet daar een auto naast komen.
Vraag me alsjeblieft niet waarom maar dit gaat zeer ws een Insignia worden.Volgende week ga ik een proefrit maken met een tourer 160 pk diesel.
De bedoeling is straks een tourer met 130 of 160 pk in de busines uivoering te kiezen. Extra’s zijn de xenon lampen, een schuifdak en een nav systeem.Nu heb ik wat vraagjes aan opel kenners. Hoe is het tegenwoordig met de opel diesels.
In het verleden heb ik een astra 2.0 16v dtl gehad, nieuw, en daar had ik standaard een blik olie in de bak liggen….Was de 100pk versie trouwens. Die diesel was net ff te zwak, maar de beurs ook dus..
Zou de 130 pk voldoende zijn? of “moet “ik toch aan de 160? Scheelt toch in lease prijs en bijtelling… De 110 pk heeft gewoon echt te weinig koppel voor een diesel. Zeker in vergelijking met andere merken.
Aangezien ik meer dan 40k km per jaar ga rijden met deze wagen door heel NL heb ik een goed NAV suysteem nodig. Nu spring ik geen gat in de lucht wbt de dvd800. Slecht 100 adressen in het adresboek, geen invoer op postcode, geen eigen invoer voor POI’s.
Weet iemand of er op de een of andere manier een ander systeem ingebouwd kan worden??Een goede clarion oid.
Een trekhaak, is die zelfstandig er later onder te hangen? IK kan prima sleutelen, ben immers citroen gewend:angel maar kan dat wel met dan canbus (?) systeem of ga ik dan problemen krijgen?
oh ja, als laatste, die stuurbekrachtiging, is die hydraulischj? ik meen electrisch en in het verleden in een renault is me dat enormn tegen gevallen.
Mocht iemand nog tips of opmerkingen hebben… kom maar op :cool:
Oh ja, ik neem overigens dan ook de sportstoelen, die hebben dat uittrekbare stukje bij de benen en dat is me destijds in de astra ENORM goed bevallen.
Kleur? in een sedan zou ik wellicht rood nemen, in tourer versie zal het ws zwart worden…
als troen rijder waarom kies je dan niet voor de c5
16 maart 2009 om 20:47 #17470455De motoren van de isignia zijn dezelfde als die van de Antara
Dat dacht ik ook maar dat is niet waar het zijn dezelfde als de 1.9 diesel (fiat motoren) die nu in de vectra C liggen maar dan 2.0L :P
17 maart 2009 om 14:10 #17470456Waarom ik niet voor de C5 kies ? goede vraag…
omdat:
– ik een opendak wil hebben en dan MOET ik perse een sedan uitvoering nemen…. alleen dat feit is al absurd…
– ik xenon wil hebben en dan weer perse een exclusive uitvoering moet nemen om die OPTIE te kunnen kiezen. Neem je de exclusieve dan moet je weer een andere motor kiezen…
– dat dwingende gedrag van citroen met opties me zwaar irriteerd
– de C5 in verhouding stukje duurder isIk de insignia qua uiterlijk erg mooi vind. Zeker in de tourer uitvoering. De prijs kwaliteit verhouding prima is. Waar ik wel mee in de maag zit is dat dvd800 systeem. Dat heeft toch wel wat beperkingen. Verder is me op dit forum en op een navigatie forum duidelijk geworden dat Opel nu niet direct de beste is met updates…
maar gewoon, ik vind het een mooie wagen….
17 maart 2009 om 17:21 #17470457origineel gepost door gompy58
Waarom ik niet voor de C5 kies ? goede vraag…omdat:
– ik een opendak wil hebben en dan MOET ik perse een sedan uitvoering nemen…. alleen dat feit is al absurd…
– ik xenon wil hebben en dan weer perse een exclusive uitvoering moet nemen om die OPTIE te kunnen kiezen. Neem je de exclusieve dan moet je weer een andere motor kiezen…
– dat dwingende gedrag van citroen met opties me zwaar irriteerd
– de C5 in verhouding stukje duurder isIk de insignia qua uiterlijk erg mooi vind. Zeker in de tourer uitvoering. De prijs kwaliteit verhouding prima is. Waar ik wel mee in de maag zit is dat dvd800 systeem. Dat heeft toch wel wat beperkingen. Verder is me op dit forum en op een navigatie forum duidelijk geworden dat Opel nu niet direct de beste is met updates…
maar gewoon, ik vind het een mooie wagen….
oke is me duidelijk, wat me idd ook opviel met de navi is de dvd die je moet gebruiken… als je nu bijv. de nieuw toyota avansis ziet dan zit daar een kleine sd kaart in die je zelf up to date kan maken…
maar je hebt helemaal gelijk t is een erg erg mooi design wat opel op de markt zet… ik was trouwens blij verrast dat de sports tourer er afgelopen zaterdag al in de showroom stond
in het echt is ieveeeeeel mooier…17 maart 2009 om 17:49 #17470458origineel gepost door scoopy77
origineel gepost door gompy58
Waarom ik niet voor de C5 kies ? goede vraag…omdat:
– ik een opendak wil hebben en dan MOET ik perse een sedan uitvoering nemen…. alleen dat feit is al absurd…
– ik xenon wil hebben en dan weer perse een exclusive uitvoering moet nemen om die OPTIE te kunnen kiezen. Neem je de exclusieve dan moet je weer een andere motor kiezen…
– dat dwingende gedrag van citroen met opties me zwaar irriteerd
– de C5 in verhouding stukje duurder isIk de insignia qua uiterlijk erg mooi vind. Zeker in de tourer uitvoering. De prijs kwaliteit verhouding prima is. Waar ik wel mee in de maag zit is dat dvd800 systeem. Dat heeft toch wel wat beperkingen. Verder is me op dit forum en op een navigatie forum duidelijk geworden dat Opel nu niet direct de beste is met updates…
maar gewoon, ik vind het een mooie wagen….
oke is me duidelijk, wat me idd ook opviel met de navi is de dvd die je moet gebruiken… als je nu bijv. de nieuw toyota avansis ziet dan zit daar een kleine sd kaart in die je zelf up to date kan maken…
maar je hebt helemaal gelijk t is een erg erg mooi design wat opel op de markt zet… ik was trouwens blij verrast dat de sports tourer er afgelopen zaterdag al in de showroom stond
in het echt is ieveeeeeel mooier…Nee hoor er zit een harde schijf in de radio.
daarmee kan je de dvd over zetten en dan heb je de dvd niet meer nodig.Verder heb ik in de sedan gereden met de 130 pk diesel.
en die komt erg goed mee met het verkeer.wat betreft de stuurbekrachtiging is heel goed.
auto stuurt ook heerlijk direct. maar niet heel direct dat elk tikje tegen het stuur een koers wisseling op treed. en totaal niet te ligt.
Maar let op dit was de sedan.18 maart 2009 om 10:25 #17470459Wat versta je onder goed mee komen in het verkeer ? Ik verwacht van een 130pk motor dat die toch net ff wat meer kan dan van zijn plaats komen.
Wat me wel opviel was dat de koppelkromme van de ecotec diesels in de Insignia maar een heel klein vlak stuk hebben, iets wat nu direct een voordeel is in een diesel, die je juist kiest voor het koppel.
Wat de dvd800 betreft, er zit geen HD in maar een flash disk van 2Gb ( cd500 systeem = 1Gb)
Bij de cd500 krijg j edus een stapel cd’s met de landen erop en moet je die laden op het flasgeheugen. De dvd800 geeft je wat meer ruimte daarin en gemak omdat het maar 1 schijfje betreft.
De praktijk zal ws uitwijzen dat je eigelijk alleen NL en D zult gebruiken en in de vakantie een keer S en of Fr.Wat me stoort aan dat systeem is de beperking ervan waar je niet omheen kunt komen. Je auto merk bepaalt wat je krijgen kunt in je NAV ipv de fabrikant van het systeem. Die laatste is meestal toch meer genegen om wat uitgebreider te werk te gaan. Dit integenstelling tot de auto frabrikant voor wie dit een onontkoombaar randverschijnsel is.
Nadeel van de huidige techniek in autoland is dat je eigelijk niet tot nauwelijks meer een eigen systeem kunt in (laten) bouwen.
Overigens… dat flash geheugen…. Flash heeft een beperking qua lees en schrijf acties… na zoveel acties is het gewoon op… Kan leuk worden zodra de auto in het gebruikte circuit komt.
Maar goed, iig en dus, zaterdag eens ff proefrijden en dan kijken we verder. De dealer heeft al wel aangegeven dat over de prijs absoluut en zeker te praten is…
19 maart 2009 om 06:17 #17470460origineel gepost door gompy58
Wat versta je onder goed mee komen in het verkeer ? Ik verwacht van een 130pk motor dat die toch net ff wat meer kan dan van zijn plaats komen.Wat me wel opviel was dat de koppelkromme van de ecotec diesels in de Insignia maar een heel klein vlak stuk hebben, iets wat nu direct een voordeel is in een diesel, die je juist kiest voor het koppel.
Wat de dvd800 betreft, er zit geen HD in maar een flash disk van 2Gb ( cd500 systeem = 1Gb)
Bij de cd500 krijg j edus een stapel cd’s met de landen erop en moet je die laden op het flasgeheugen. De dvd800 geeft je wat meer ruimte daarin en gemak omdat het maar 1 schijfje betreft.
De praktijk zal ws uitwijzen dat je eigelijk alleen NL en D zult gebruiken en in de vakantie een keer S en of Fr.Wat me stoort aan dat systeem is de beperking ervan waar je niet omheen kunt komen. Je auto merk bepaalt wat je krijgen kunt in je NAV ipv de fabrikant van het systeem. Die laatste is meestal toch meer genegen om wat uitgebreider te werk te gaan. Dit integenstelling tot de auto frabrikant voor wie dit een onontkoombaar randverschijnsel is.
Nadeel van de huidige techniek in autoland is dat je eigelijk niet tot nauwelijks meer een eigen systeem kunt in (laten) bouwen.
Overigens… dat flash geheugen…. Flash heeft een beperking qua lees en schrijf acties… na zoveel acties is het gewoon op… Kan leuk worden zodra de auto in het gebruikte circuit komt.
Maar goed, iig en dus, zaterdag eens ff proefrijden en dan kijken we verder. De dealer heeft al wel aangegeven dat over de prijs absoluut en zeker te praten is…
weten jullie dan toevallig ook of er een evetuele rca uitgang op de radio junit zit , ivm een woofer achterin….
21 maart 2009 om 18:08 #17470461Ik heb net een week geleden een Insignia besteld, ha dzelf ook wel wat twijfels over de diesel maar heb daar uiteindelijk toch wel voor gekozen.
In het verleden vond ik de Opel diesels niet zo goed maar hopelijk gaat dat nu beter.21 maart 2009 om 19:00 #17470462origineel gepost door gompy58
Wat versta je onder goed mee komen in het verkeer ? Ik verwacht van een 130pk motor dat die toch net ff wat meer kan dan van zijn plaats komen.Wat me wel opviel was dat de koppelkromme van de ecotec diesels in de Insignia maar een heel klein vlak stuk hebben, iets wat nu direct een voordeel is in een diesel, die je juist kiest voor het koppel.
Wat de dvd800 betreft, er zit geen HD in maar een flash disk van 2Gb ( cd500 systeem = 1Gb)
Bij de cd500 krijg j edus een stapel cd’s met de landen erop en moet je die laden op het flasgeheugen. De dvd800 geeft je wat meer ruimte daarin en gemak omdat het maar 1 schijfje betreft.
De praktijk zal ws uitwijzen dat je eigelijk alleen NL en D zult gebruiken en in de vakantie een keer S en of Fr.Wat me stoort aan dat systeem is de beperking ervan waar je niet omheen kunt komen. Je auto merk bepaalt wat je krijgen kunt in je NAV ipv de fabrikant van het systeem. Die laatste is meestal toch meer genegen om wat uitgebreider te werk te gaan. Dit integenstelling tot de auto frabrikant voor wie dit een onontkoombaar randverschijnsel is.
Nadeel van de huidige techniek in autoland is dat je eigelijk niet tot nauwelijks meer een eigen systeem kunt in (laten) bouwen.
Overigens… dat flash geheugen…. Flash heeft een beperking qua lees en schrijf acties… na zoveel acties is het gewoon op… Kan leuk worden zodra de auto in het gebruikte circuit komt.
Maar goed, iig en dus, zaterdag eens ff proefrijden en dan kijken we verder. De dealer heeft al wel aangegeven dat over de prijs absoluut en zeker te praten is…
Nou zo als ik het zeg komt goed mee in het verkeer.
tussen acceleraties zijn gewoon goed.
is misschien wel nodig om terug te schakelen.
Zelf vind ik dat geen probleem.Het is geen racer komt gewoon goed van zijn plek.
als je een racer diesel wit moet je de 190 pk twin-turbo halen.23 maart 2009 om 02:00 #17470463Zaterdag proefgereden in de Insignia. Een 130pk 6bak versie.
De wagen rijd en stuurt prima in principe. Maar helaas, ik heb ‘m afgekeurd en daar baal ik best wel van.
De zit is Klote. Heb echt zitten zoeken om de stoel zo te krijgen dat ik goed kon zitten maar dat lukt niet. Het probleem zit in de middenconsole. Die gaat net ff te vroeg afbuigen naar het dashboard. Ik zit daardoor met mijn rechterknie gewoon strak tegen het kunstof aan. Afgezien dat ik dat na ene half uurtje sturen wel zat was moet ik er niet aan denken wat er gebeurt bij een aanrijding.
helaas… exit Insignia…
24 maart 2009 om 13:26 #17470464origineel gepost door gompy58
Zaterdag proefgereden in de Insignia. Een 130pk 6bak versie.De wagen rijd en stuurt prima in principe. Maar helaas, ik heb ‘m afgekeurd en daar baal ik best wel van.
De zit is Klote. Heb echt zitten zoeken om de stoel zo te krijgen dat ik goed kon zitten maar dat lukt niet. Het probleem zit in de middenconsole. Die gaat net ff te vroeg afbuigen naar het dashboard. Ik zit daardoor met mijn rechterknie gewoon strak tegen het kunstof aan. Afgezien dat ik dat na ene half uurtje sturen wel zat was moet ik er niet aan denken wat er gebeurt bij een aanrijding.
helaas… exit Insignia…
daaaaag… ik neem em wel..
24 maart 2009 om 14:29 #17470465origineel gepost door gompy58
Zaterdag proefgereden in de Insignia. Een 130pk 6bak versie.De wagen rijd en stuurt prima in principe. Maar helaas, ik heb ‘m afgekeurd en daar baal ik best wel van.
De zit is Klote. Heb echt zitten zoeken om de stoel zo te krijgen dat ik goed kon zitten maar dat lukt niet. Het probleem zit in de middenconsole. Die gaat net ff te vroeg afbuigen naar het dashboard. Ik zit daardoor met mijn rechterknie gewoon strak tegen het kunstof aan. Afgezien dat ik dat na ene half uurtje sturen wel zat was moet ik er niet aan denken wat er gebeurt bij een aanrijding.
helaas… exit Insignia…
Jammer man, hebben ze bij de dealer niet geholpen met het maken van de juiste instelling?? Maar als het echt niet gaat, ik snap het wel, ik kan me er ook gruwelijk aan storen als ik niet lekker kan zitten in een auto. Ook een reden waarom dat ik Opel rijd, lekker stevig en ruim, maar goed das persoonlijk.
26 maart 2009 om 09:10 #17470466origineel gepost door Astraman
origineel gepost door gompy58
Zaterdag proefgereden in de Insignia. Een 130pk 6bak versie.De wagen rijd en stuurt prima in principe. Maar helaas, ik heb ‘m afgekeurd en daar baal ik best wel van.
De zit is Klote. Heb echt zitten zoeken om de stoel zo te krijgen dat ik goed kon zitten maar dat lukt niet. Het probleem zit in de middenconsole. Die gaat net ff te vroeg afbuigen naar het dashboard. Ik zit daardoor met mijn rechterknie gewoon strak tegen het kunstof aan. Afgezien dat ik dat na ene half uurtje sturen wel zat was moet ik er niet aan denken wat er gebeurt bij een aanrijding.
helaas… exit Insignia…
Jammer man, hebben ze bij de dealer niet geholpen met het maken van de juiste instelling?? Maar als het echt niet gaat, ik snap het wel, ik kan me er ook gruwelijk aan storen als ik niet lekker kan zitten in een auto. Ook een reden waarom dat ik Opel rijd, lekker stevig en ruim, maar goed das persoonlijk.
Daar zeg je wel een leuk ding.
Mijn ervaring is dat de dealers daar idd een steek laten vallen. Het is geen enkel probleem om met koffie een half uur tot een uur aan tafel te zitten om de auto samen te stellen.
Bij de proefrit gaat het echter van: hier zijn de sleutel, daar staat tie, ik zie jullie straks wel weer….28 maart 2009 om 23:11 #17470467Jah, mijn ervaring is dat ze mij toen wel hielpen, kwam uit een corsa a, en kwam in mijn astra met sportstoelen, legde ze effe kort uit van de stuurverstelling, de lendesteun, de zitting die je kan verlengen enzo.
Zit is ook ow zo belangrijk want buiten een aantal ‘hobbyisten’ is dat het enige wat mensen in hun auto doen, zitten en rijden. Maar ook uit veiligheid is het wel belangrijk. Ik ben een best stevige rijder en ik voel in m’n stuitje zeg maar precies wat de wagen doet als het tricky word. Dat lukt echt niet in de ligstand.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.