Trillingen wegdek…schokbrekers of veren? Corsa Opgelost

Forumindex Forums Modellen Corsa Trillingen wegdek…schokbrekers of veren? Corsa Opgelost

• Dit onderwerp is leeg.
5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Auteur
    john9821

Beste allemaal,

De laatste tijd heb ik het idee dat ik veel meer trilling van het wegdek voel als trilling in mijn auto. Vooral bij mijn gaspedaal. Ik voel hier duidelijk een trilling in, vooral tussen de 80 en 100km per uur. Mijn banden zijn pas gebalanceerd dus dat is het niet (voel het ook niet in mijn stuur).

Het zijn voornamelijke kleine trillingen. Ook wanneer ik mijn auto uit laat rollen voor het stoplicht voel ik duidelijk alle oneffenheden in het wegdek. Alsof de wielen niet meer rond zijn….

Wanneer ik mensen achterin heb zitten en ga een drempel over hoor ik veren of brekers piepen…..

Mijn vraag nu… zijn dit de veren of de schokbrekers. Of allebei? En als ik alles laat vervangen…. gewoon simpele/ imitatie onderdelen, niet te duur, wat zou dit ongeveer kosten?

Alvast bedankt!

Bas

Adam OPEL

Is de auto ook goed uitgelijnd?
        Bij een verkeerde uitlijning wil er ook nog weleens vanalles trillen

HOT ROD
        Deelnemer

Je banden kunnen een hoogteslag hebben, of kunnen gecupped zijn. Dat is net of, wanneer je van de zijkant tegen je loopvlak aankijkt, of je profiel op zaagtanden lijken. Wrijf je met je vlakke hand over het loopvlak, voelt het als je de ene kant op wrijft glad aan maar als je de andere kant op wrijft voelt het scherp aan en blijft je hand haken.
          Piepen wordt in het algemeen veroorzaakt door rubbers in je wielophanging en niet door veren of schokbrekers.
          Simpele imitatie onderdelen hebben over het algemeen een slechte pasvorm, werken vaak maar half en hebben een korte levensduur.

Wie voor een dubbeltje op de eerste rang wilt zitten, komt meestal bedrogen uit.

joop1970
          Deelnemer

Dit probleem heb ik ook gehad, was inderdaad een hoogteslag in de te oude achterbanden. Zie je niet altijd bij balanceren.

john9821

Inderdaad nieuwe banden en het is stukken beter. Ik voel nog steeds wel trillingen maar volgens mij is het normaal om wat trilling te voelen door het wegdek e.d. Maar het is vele malen minder. Hij rolt nu ook soepel uit.

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.