Forumindex › Forums › Modellen › Calibra › Trillingen boven 110km/h
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
1 maart 2009 om 19:36 #17209039
Hallo,
Ik ben al een drietal jaar in het bezit van een calibra 2.0 16v van 1990, ondertussen 193000km op de teller.
Sinds enige tijd trilt de calibra boven de 110, eens voorbij de 130 verminderd het. Banden heb ik al meermaals uitgebalanceerd en zelf vervangen door nieuwe en zelfs deze van een andere wagen die niet trilt…geen resultaat…
Gisteren heb ik de linkse cardan veranderd omdat ik de indruk had dat het aan de bestuurderszijde het meest voelbaar is, de trillingen manifesteren zich nu boven de 120km/h en verminderen terug boven de 140…
Zijn het lagers in de versnellingsbak, lagers van de wielen zelf, rubbers van de ophanging, de schokdempers, ik weet eerlijk gezegd niet waar eerst te beginnen…
de trillingen zijn over de hele wagen te voelen en bij lagere snelheden ook in de versnellingspook maar dan niet bij de hogere snelheden…Weet iemand raad?
Bedankt
Ronny
1 maart 2009 om 20:26 #17468346loopt de motor wel goed
we hebben het gehad met een vectra daar liep de motor tussen de 4000 en de 4.500 toeren onregelmatig en dit veroorzaakte de trilling die voelbaar was in de hele auto1 maart 2009 om 21:50 #17468347ik heb ook flinke trillingen in me stuur.
Voor de rest niet echt volbaar door de hele tijd.
Ook bij vferminder het trillen rond de 140.Ik had zelf het idee dat dit aan me remmerij kan liggen.
Mijn remschijven zijn zowieso krom (nieuwe liggen in bestelling).
Maar dit ‘kan’ een rede zijn.gr roy
1 maart 2009 om 22:06 #17468348Rubbers bij de stuurstangen tegen je shutbord zijn uitgelubberd. Vernieuwen of bouten vastdraaien.
1 maart 2009 om 22:07 #17468349bij wie is dat het geval bij ons beide???
gr ory
1 maart 2009 om 22:10 #17468350Vaak wel. Als de wielen goed zijn ligt het daaraan. Iedere calibra heeft (of krijgt) hiermee van doen tussen ruwweg 100 en 140). Je kunt ze aandraaien of de rubbers vervangen. Maar het zal altijd blijven terugkomen.
1 maart 2009 om 22:29 #17468351zou je een kleine uitleg kunnen geven over hoe wat en waar van die rubbers?..
gr roy
2 maart 2009 om 08:50 #17468352ben ook wel benieuwd:D heb er zelf nog geen last van maar voor t geval dat..
2 maart 2009 om 09:15 #17468353En anders zijn het je wiellagers
Die waren bij mij er ook uitgelopen en in het begin voel je dan inderdaad alleen de trillingen2 maart 2009 om 18:38 #17468354Dat heb ik bij mijn calibra ook gehad.
Toen waren m’n velgen krom..2 maart 2009 om 23:14 #17468355Ik denk toch dat het gewoon in de wielen zit. Heb dit ook s mee gemaakt bij een andere wagen, hebben na nieuwe banden gemonteerd te hebben en alles wederom uitgebalanceerd, besloten om eens een compleet andere set wielen te monteren. Na montage bleek alles opgelost te zijn. Deze wagen trilde ook tussen de 100 en de 130.
Misschien kunnen het ook de rubbers van de triangels zijn?
Als het de rubbers van de stuurstangen zijn merk je dit ook met sturen, zit er een grote dode slag in?4 maart 2009 om 06:20 #17468356ja ik heb wel een stukje dood stuur zal ik maar zeggen.
is een stukje waar me auto niet op reageert zeg maar..4 maart 2009 om 06:21 #17468357Om uit te sluiten of het in de wielen zit, probeer anders s te rijden met een set stalen velgen.
Gr. Diederik
4 maart 2009 om 18:03 #17468358Hallo,
Ik al telkens een paar stalen velgen voor en achter gemonteerd helaas zonder resultaat.
Ik heb de volledige ophanging nagelopen en ik heb wel gezien dat de rubbers die triangel verbinden met de torsiebaar verduurd zijn, ik heb de bouten al aangespannen echter ook zonder resultaat maar deze rubbers zijn besteld en die zet ik er deze week nog op… wordt vervolgd…Ronny
4 maart 2009 om 18:46 #17468359kijk dan ook is naar je fusee en stuurkogels. als die te ruim zijn (nog niet apk afkeur) kan soms ook gekke dingen doen met trillen in het stuur!
4 maart 2009 om 20:32 #17468360Hey,
Zal ik doen,
THXRonny
6 maart 2009 om 16:58 #17468361Trillingen beperken zich nu tot 120-125km/h, een goeie verbetering… Alle twee de onderste (triangel) stuurkogels hebben geen spelling…
Afwachten dus als de trillingen terug de kop opsteken in de ander snelheidsgebieden…
GrtzRonny
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.