Trilling in het stuur.

Forumindex Forums Modellen Corsa Trilling in het stuur.

• Dit onderwerp is leeg.
6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Auteur
    Opelfreakz
    Deelnemer

Goede morgen.

Sinds gister heb ik ineens trilling in het stuur.
      Tussen de 80 en 130, rond de 120 is de trilling het hevigst.
      Nu viel het me op als ik het stuur onderaan vast pak en op en neer beweeg
      Er een knoepend/bonkend geluid te horen is.

Kan het daaraan liggen?

Hoe sluit ik dingen uit?
      Heb in iedergeval geen noodstop gemaakt.

Mvg

Edit:

Rij een Corsa B c1.4nz uit 1995.

baboe
      Deelnemer

rij je op een motor of fiets of kinderwagen ?iets meer duidelijke uitleg zal iets beter zijn ?

McKaamos
        Deelnemer

Het staat in ieder geval in het Corsa subforum, dus het zal allicht een Corsa zijn van ergens tussen 1982 en 2013 :P

Wat je sowieso kan checken, met niks anders dan een krik, is speling op de stuurkogels en de wiellagers.
          Krik je wagen op, zorg dattie op stuurslot staat. Pak met twee handen je wiel vast (boven en onder) en probeer je wiel te kantelen. Paar keer goed rukken. Hoor je het bonkende geluid of voel je dat het wiel beweegt, dan is het waarschijnlijk het wiel-lager.
          Als je je wiel links en rechts pakt en dan probeert het wiel te verdraaien (sturen), en je hoort het geluid dan, dan is het waarschijnlijk een stuurkogel.

Wat ook nog kan, is dat je wielen niet goed gebalanceerd zijn. Misschien ben je een loodje kwijt, maar de enige manier om dat te checken is je wielen opnieuw laten balanceren.

Remschijven kunnen ook een onbalans veroorzaken, maar dan moet je dat ook voelen met remmen. (kromme schijven)

Wat een hele enkele keer ook voorkomt is een versleten draag-arm rubber.

Opelfreakz
          Deelnemer

Hallo,

Na het 4 keer opnieuw te laten uit balanceren was het probleem nog niet opgelost.
            Op het balanceer apparaat waren de wielen telkens in balans.

Werd er ook niet minder op de trillingen in het stuur.
            Nu bleek achteraf dat er één velg krom was. Wat blijkbaar niet te balanceren is? :hmmz

Kwam erachter nadat ik een ander setje velgen heb geprobeert en gebalanceerd. Weg probleem.
            Achteraf vertelde mijn vriendin dat ze per ongeluk een stoeprandje had geraakt. :swear

Maar al met al..

Probleem opgelost!

EdGSI

@Opelfreakz wrote:

Hallo,

Na het 4 keer opnieuw te laten uit balanceren was het probleem nog niet opgelost.

Nu bleek achteraf dat er één velg krom was. Wat blijkbaar niet te balanceren is? :hmmz

Kwam erachter nadat ik een ander setje velgen heb geprobeert en gebalanceerd. Weg probleem.
              Achteraf vertelde mijn vriendin dat ze per ongeluk een stoeprandje had geraakt. :swear

Maar al met al..

Probleem opgelost!

Je moet je vriendin ook niet in je auto laten rijden :jerry

BlackDevil

@EdGSI wrote:

@Opelfreakz wrote:

Hallo,

Maar al met al..

Probleem opgelost!

Je moet je vriendin ook niet in je auto laten rijden :jerry

Tsjaaa, vrouwen en auto’s….. Geen goeie combi. Die moet flink de stoeprand op gebeukt zijn om een velg krom te rijden.

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
              • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.