Forumindex › Forums › Modellen › Astra › Trillende motor Opel Astra G coupe 2.2
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
15 december 2015 om 16:59 #17274242
Hallo allemaal,
Al sinds een tijd maakt de motor van mijn Astra G coupe meer geluid als normaal.
Dit neemt toe hoe harder ik er mee rijd.
Soms heeft hij wel een “goede dag”, dan rijdt hij wel soepel op 160 km/u hoor ik dan bijv. ook niks raars.
Hij is nu al bij meerdere garages geweest maar het probleem is nog steeds niet opgelost.
Er is hier en daar al wel het één en ander vervangen:
2 versleten subframe rubbers, de olie en olie filter, de lucht filter en de 4 nieuwe bougies.
Nu ik de auto vanmiddag op heb gehaald bij de Opel dealer, die niks kon vinden, begin ik de moed een beetje te verliezen.Het geluid is ook geleidelijk aan erger geworden. Het is dus niet iets als de banden (denk ik tenminste, heb er niet zo heel veel verstand van).
De eind en middendemper zijn een beetje roestig, maar nog niet lek, daar kon het dus ook niet aan liggen volgens de garage’s.Vrijdag a.s. gaat hij weer naar de garage die de subframe rubbers vervangen heeft, mede omdat zij er al wel iets aan gedaan hebben en daar het uurloon ong. een 3e is van wat de dealer vraagt.
Nu hoopte ik dat een van jullie het probleem misschien herkent, en mij advies kan geven.
Alvast bedankt,
Jelle
15 december 2015 om 21:28 #18302141Trilt alleen de motor of de hele auto ?
Wat hoor je of voel je ?16 december 2015 om 14:05 #18302142Hoop toch echt voor je dat de mensen goed hebben nagekeken of het niet iets met de distributie ketting heeft te maken in het blok. :shock:
16 december 2015 om 20:12 #18302143@cliffvxr wrote:
Trilt alleen de motor of de hele auto ?
Wat hoor je of voel je ?Alleen de motor, het dashbord trilt wel een beetje mee.
@Dolby wrote:
Hoop toch echt voor je dat de mensen goed hebben nagekeken of het niet iets met de distributie ketting heeft te maken in het blok. :shock:
Dat wil ik dus voor stellen aan de garage om die vrijdag toch maar even te controleren.
16 december 2015 om 20:28 #18302144Als je pech hebt dan is er iets mis met je secundaire ketting die drijft je balansassen en waterpomp aan
heb jij enig idee of je kettingen al een keer zijn vervangen ?
Het probleem is alleen dat je de secondaire ketting en dus de timing van je balansassen alleen kan controleren door de distributie deksel te demonteren :hmmz16 december 2015 om 20:50 #18302145@cliffvxr wrote:
Als je pech hebt dan is er iets mis met je secundaire ketting die drijft je balansassen en waterpomp aan
heb jij enig idee of je kettingen al een keer zijn vervangen ?
Het probleem is alleen dat je de secondaire ketting en dus de timing van je balansassen alleen kan controleren door de distributie deksel te demonteren :hmmzNee, de garage van de vorige eigenaar heeft helaas het onderhoud niet bijgehouden in het boekje…
16 december 2015 om 21:39 #18302146@jelle-lammers wrote:
@cliffvxr wrote:
Als je pech hebt dan is er iets mis met je secundaire ketting die drijft je balansassen en waterpomp aan
heb jij enig idee of je kettingen al een keer zijn vervangen ?
Het probleem is alleen dat je de secondaire ketting en dus de timing van je balansassen alleen kan controleren door de distributie deksel te demonteren :hmmzNee, de garage van de vorige eigenaar heeft helaas het onderhoud niet bijgehouden in het boekje…
Dat is minder :hmmz
Mag er van uit gaan dat de opel dealer je motorsteunen heeft gecontroleerd ?!
Hoeveel heeft het blok gelopen ?
Bij koude start ratelt het blok dan even ???16 december 2015 om 21:59 #18302140@cliffvxr wrote:
Mag er van uit gaan dat de opel dealer je motorsteunen heeft gecontroleerd ?!
Hoeveel heeft het blok gelopen ?
Bij koude start ratelt het blok dan even ???De auto heeft iets meer dan 160000 km gelopen.
Bij de garage zeiden ze dat het niet de motor steunen waren.
Nee, ratelen doet hij niet, als hij slecht loopt hoor je gelijk wel meer geluid, wat hij niet heeft als hij goed loopt16 december 2015 om 22:36 #18302147:hmmz :hmmz @jelle-lammers wrote:
@cliffvxr wrote:
Mag er van uit gaan dat de opel dealer je motorsteunen heeft gecontroleerd ?!
Hoeveel heeft het blok gelopen ?
Bij koude start ratelt het blok dan even ???De auto heeft iets meer dan 160000 km gelopen.
Bij de garage zeiden ze dat het niet de motor steunen waren.
Nee, ratelen doet hij niet, als hij slecht loopt hoor je gelijk wel meer geluid, wat hij niet heeft als hij goed loopt17 december 2015 om 00:04 #18302148Ben je bekend met het geluid van een motor die op drie in plaats van vier cylinders loopt? Zou het dat kunnen zijn?
Bij mij maakt de auto ook een schokkerig gedrag als de krukas sensor problemen heeft. Ik neem aan dat de garage dat bekeken heeft. (Ik heb een Z18XE in een Zafira A)
Hetzelfde voor de nokas sensor.
Wat heeft de garage gedaan om te kijken of de ontsteking goed is? Is bijvoorbeeld het bobine blok (als je er een hebt) tijdelijk vervangen geweest door een gegarandeerd goede? Foute blokken doen het wel eens afwisselend goed en slecht, of zijn goed of slecht afhankelijk van de temperatuur.
Ik vermoed dat er ook vreemde dingen gebeuren als de knock-sensor vreemd doet, en de onsteking bijvoorbeeld veel te vroeg komt. Ik heb zelf daar geen ervaring mee, dus ik weet niet hoe dat “klinkt”, en het schijnt weinig voor te komen, maar juist omdat het weinig voor komt kan het goed zijn om dat niet te vergeten als mogelijke oorzaak.
Ik neem aan dat het geen probleem is van kleppen of injectoren, want dat geluid wordt in een garage snel herkend.
17 december 2015 om 07:36 #18302149Helaas ben ik bekent met het geluid, en het vermogens verlies van een kapotte cylinder, daar is mijn vorige 1.8 coupé aan overleden.
Maar ik merk geen vermogens verlies. Dus dat zal het wel niet zijn. Aan de het bobine blok heb ik ook al gedacht, maar bij het AOC, de lokale onderdelen handelaar zei dat het niet mogelijk was om het even te proberen, misschien dat de garage wat meer meewerkend is. Wat de garage verder heeft gedaan om alles te controleren weet ik niet. verder heeft het weer buiten ook geen effect op hoe goed hij loopt. wat de sensoren betreft, ik zal het de garage vragen om het te controleren. En schokkerig loopt hij ook niet echt…17 december 2015 om 09:56 #18302150Z22SE heeft geen nokkenas sensor, kan je er een filmpje van maken als het blok zo beroerd loopt?
17 december 2015 om 21:00 #18302151@Opeltje17 wrote:
Z22SE heeft geen nokkenas sensor, kan je er een filmpje van maken als het blok zo beroerd loopt?
Dat zal morgen avond worden als hij dan nog niet gemaakt is, waar ik wel op hoop…
18 december 2015 om 10:45 #18302152Net de garage gesproken en die denken toch dat het een van de motor steunen is, kosten komen totaal op ongeveer 200 euro.
Voor volgende week woensdag een afspraak gemaakt om de steun te laten te vervangen.18 december 2015 om 21:10 #18302153Zou mooi zijn als dat het daadwerkelijk is :jerry
Wel een beetje jammer dat die andere andere garage dat niet heeft geconstateerd :hmmz18 december 2015 om 21:36 #18302154Bij kapotte motorsteunen zie en, voel je het motorblok vaak kantelen of erg bewegen met gas geven en, weer gas loslaten, vooral als die in z”n versnelling staat.
Als het rubber weg is dan heb je ijzer op ijzer en dan voel je de motor ook trillen, een beetje monteur moet zo kunnen zien of een steun kapot is, dus denken dat het een motorsteun is vind ik een raar verhaal, je gaat weer terug naar de zelfde garage die eerst je subframe rubbers heeft vervangen, waarschijnlijk zijden ze toen ook misschien zijn het je subframe rubbers, pas maar op dat je geen geld kwijt ben voor reperaties die niet nodig zijn, er word nog steeds misbruik gemaakt van onwetende mensen.Laat ze maar aantonen dat het de motorsteunen zijn en, niet zomaar wat laten vervangen.
21 december 2015 om 07:38 #18302155@b07 wrote:
Bij kapotte motorsteunen zie en, voel je het motorblok vaak kantelen of erg bewegen met gas geven en, weer gas loslaten, vooral als die in z”n versnelling staat.
Als het rubber weg is dan heb je ijzer op ijzer en dan voel je de motor ook trillen, een beetje monteur moet zo kunnen zien of een steun kapot is, dus denken dat het een motorsteun is vind ik een raar verhaal, je gaat weer terug naar de zelfde garage die eerst je subframe rubbers heeft vervangen, waarschijnlijk zijden ze toen ook misschien zijn het je subframe rubbers, pas maar op dat je geen geld kwijt ben voor reperaties die niet nodig zijn, er word nog steeds misbruik gemaakt van onwetende mensen.Laat ze maar aantonen dat het de motorsteunen zijn en, niet zomaar wat laten vervangen.
Toen ik hem daar voor het eerst bracht zei de monteur ook al dat het een motorsteun was, maar na nadere inspectie bleek dat er 2 rubbers heel erg versleten waren. Die heb ik toen bij een vriend op zijn werk laten vervagen, daar was ik vervolgens 30 euro voor kwijt, de rubbers zelf en een kratje bier. Mijn ouders komen al zo’n 20 jaar bij die garage, en ik zelf nu ook al zo’n 4 jaar. En ik heb nog nooit het idee gehad dat ze me een poot aan probeerde te naaien. Zelf toen ik met mijn eerste auto mijn voorruit moest vervangen en daar toen niet echt geld voor had mocht ik het zelfs in termijnen betalen. Heb sindsdien wel altijd WA-plus…
23 december 2015 om 19:03 #18302156Hij is weer terug van de garage. En eindelijk gemaakt! Het was inderdaad de motorsteun. Hij rijd weer als een zonnetje, heerlijk. Nu heb ik alleen nog een dingetje waar jullie mee kunnen helpen, de bestuurders stoel kraakt nogal. Wat kan ik daar het beste tegen doen? Zelf dacht ik aan demonteren en op alle bewegende delen wat wd40 spuiten, maar weet niet of dat er nou zo goed voor is.
23 december 2015 om 19:21 #18302157WD-40 is bijna overal goed voor maar dit spul droogt ook weer op en het gekraak is weer terug, je kan beter even kijken waar het vandaan komt, misschien schraapt er een veer ergens langs onder de zitting of iets dergelijks.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.