Trillend stuur maar geen onbalans in band en velgen

Forumindex Forums Modellen Zafira, Sintra (MPV’s) Trillend stuur maar geen onbalans in band en velgen

  • Dit onderwerp is leeg.
12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Auteur
    Berichten
  • #17274924
    Jones Newton
    Deelnemer
      Lid sinds:
      20 September 2013

      Ik heb nu al een tijdje een trillend stuur met name als ik mn stuur een naar links of rechts beweeg om te corrigeren op de snelweg.

      Auto is daarom al recent uitgelijnd
      banden en velgen zijn gebalanceerd en gecontroleerd met een hunter roadforce machine.
      Geen waarneembare spelingen op stuurkogels of fusee’s

      Iemand een idee waar dit in te zoeken is vooral omdat het alleen voordoet bij sturen.

      Gr. Yoni

      #18307506
      bart-gsi
      Deelnemer
        Lid sinds:
        7 July 2012

        Ei vorming in je band?? Of een slag erin?? Versleten schokdempers..

        #18307507
        Jones Newton
        Deelnemer
          Lid sinds:
          20 September 2013

          Nee banden en velgen uitgesloten door Hunter roadforce, Google die machine eens ;-)
          Dempers rondom billstein b6 nog geen 10K oud.

          Gr

          #18307508
          bart-gsi
          Deelnemer
            Lid sinds:
            7 July 2012

            Ei vorm staat los van het in balans zijnn van een band/velg.. Ik bedoel dat je wiel niet egaal rond is.

            #18307509
            bart-gsi
            Deelnemer
              Lid sinds:
              7 July 2012

              Dat voel je namelijk wel als de auto op de band drukt.. Een balanseer machine kan dat niet meten…

              #18307510
              Jones Newton
              Deelnemer
                Lid sinds:
                20 September 2013

                Google Hunter roadforce machine want die meet velg en band vorm en slinger en druk onbalans.

                Banden en velgen dus reeds uitgesloten.

                #18307511
                SimpleFace
                  Lid sinds:
                  14 July 2014

                  Zou het niet aan de elektrische stuurbekrachtiging kunnen liggen? Las wel vaker iets over de stuurbekrachtiging bij de Zafira. Vaak ging het wel om plakken/kleven maar misschien is een trilling ook mogelijk.

                  #18307512
                  Jones Newton
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    20 September 2013

                    Elektrische Stuurpomp is 1,5 geleden vervangen door een nieuwe en die oude klapperen heel erg.

                    Het zit ook niet in het vliegwiel die is een jaar geleden vervangen en het trillen blijft als ik ontkoppel.

                    #18307513
                    CarloAstra
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      18 December 2006

                      Als ik jouw verhaal zo lees. Denk ik eerder aan een aandrijfaskoppeling die zit te vervelen. Omdat je aangeeft dat het bij rechtuit niet is, maar bij een stuurbeweging optreed. Ik zou de buitenste homokineten laten controleren.

                      #18307514
                      BigB
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        28 May 2015

                        Misschien heb je last van gecupte banden, lees het hier.

                        http://www.velgenhuis.nl/gecupte-banden-i67.html” onclick=”window.open(this.href);return false;

                        #18307515
                        Jones Newton
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          20 September 2013

                          Nee zien er nog heel netjes uit en ze trillen niet altijd maar alleen bij stuur correcties.
                          Homokineten schijnen te gaan bonken als je vol stuurt maar dat is ook niet aan de orde.
                          Morgen ga ik een brug huren en alles in de voortrein en stuur inrichting controleren.

                          #18307516
                          Jones Newton
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            20 September 2013

                            Ik denk dat ik de oorzaak heb gevonden….

                            Tussenas lager van de aandrijfas heeft een heel klein beetje speling en er zit speling in he stuk waar de homokineet op de steekas zit van de tussenas.
                            Heeft iemand een plaatje uit epc van dat gedeelte hoe het precies in elkaar zit?

                            kan namelijk nergens een tussenas of tussenas lager vinden in online shops wel het laatste deel van de rechter aandrijfas.

                            Cheers

                          12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
                          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.