Trillend stuur bij remmen

Forumindex Forums Modellen Insignia Trillend stuur bij remmen

  • Dit onderwerp is leeg.
20 berichten aan het bekijken - 26 tot 45 (van in totaal 45)
  • Auteur
    Berichten
  • #18122455
    nicocorsa
      Lid sinds:
      6 June 2006

      het verhaal van geperste stalen velgen wil ik gerust wel geloven.

      maar zo als hier gezegt wordt .worden de velgen+banden uit gebalanceerd bij tot op5 gram juist .

      en zou dit weg gewerkt moeten zijn . wat je ook van balanceren kan doen is het wiel gaan balanceren op het voertuig .ken de juist naam niet van buiten maar dit gebeurt zelden .

      als we over insignia mss astra j spreken hebben we het dan allemaal over de 17″ structuur velgen in staal met alu look wieldop of of zijn er ook andere velgen mss .

      #18122456
      nicocorsa
        Lid sinds:
        6 June 2006

        hey iedereen heb even kort gecontroleerd over de mss mogelijk gekend van dit voorgaande remprobleem .

        ik kan enkel wat vinden over de opc remmen . maar eigenlijk kan dit bij elke auto wel voor komen .

        mss handige tip om even snel te controleren wie handig is .
        het zou als volgende gaan . de remblokken kunnen vast komen zitten op de geleiders als ze niet worden gemonteert met vet .en hebben dus geen speling kan mss wel verklaren dat sommige snellen slijtage hebben van hun materiaal . door aanlopen en heet worden waarbij schijven krom trekken .

        dit moet tussen de remblok en de geleider worden gedaan . stond er zelf niet bij stil maar mss eens testen wie het kan .

        #18122457
        hpp
        Deelnemer
          Lid sinds:
          1 May 2011

          Hallo, ik rij nu al vanaf oktober met lichtmetaal 18 inch met winterbanden i.p.v. stalen set met wieldoppen 17 inch met winterbanden. Ik heb geen last meer van trillen tijdens het remmen. Lijkt bij mij de oplossing te zijn. Misschien dat jullie er iets aan hebben.

          #18122458
          GM-Tuningparts
          Deelnemer
            Lid sinds:
            16 July 2005

            @hpp wrote:

            Hallo, ik rij nu al vanaf oktober met lichtmetaal 18 inch met winterbanden i.p.v. stalen set met wieldoppen 17 inch met winterbanden. Ik heb geen last meer van trillen tijdens het remmen. Lijkt bij mij de oplossing te zijn. Misschien dat jullie er iets aan hebben.

            Bij mij was het altijd precies andersom.
            Ik had met 17 inch nergens last van en met 18 was niet te rijden ivm trillen.

            #18122459
            nicocorsa
              Lid sinds:
              6 June 2006

              seg eugene had jij mss niet van die heel dunne 18 dubbele vijf spaak velgen .

              #18122460
              danny84
                Lid sinds:
                18 July 2013

                mensen ik heb het hoofkantoor van gm gecontacteerd met deze vragen en wat ik dus op mijn wagen als antwoordt kreeg schrok ik wel ik word gewoon aan de kant geschoven en mag nog is betalen in mijn garantie wat ik niet van plan ben hieronder de mail van de gm
                wat moet ik nu hiermee doen want ik weet t niet meer

                Geachte heer Meijnders,

                U hebt onlangs bij de Opel klantendienst een vraag neergelegd in verband met het snelle slijten van de remmen aan uw Opel Insignia Sports Tourer.

                Wij hebben inmiddels het probleem uitvoerig met Opel dealer Barto besproken en melden u het volgende:

                Ondanks alle inspanningen van Opel dealer Barto om een afdoende oplossing aan te bieden, blijven de remmen snel slijten en de schijven kromtrekken. Een probleem dat onder normale omstandigheden zelden voorkomt. Opel dealer Barto heeft inmiddels alles met betrekking tot de remmen vervangen zonder evenwel enig mechanisch mankement te kunnen vaststellen.

                Bijkomende navraag bij de Opel technische binnendienst levert het antwoord dat op dit moment geen mechanisch probleem met uw type remsysteem bekend is.

                Het vervangen van de remschijven door een type met perforaties kunnen wij u ook niet aanbieden, omdat die enkel voor extreem gebruik bedoeld zijn en een oneigenlijk gebruik van de wagen laten vermoeden. Ook zijn dergelijke remschijven niet via de Opel dealers te verkrijgen.

                Opel dealer Barto uit zijn vermoeden dat het slijten van de remmen het gevolg is van de manier waarop de wagen gebruikt wordt.

                Wij hopen dat de klantendienst uw vraag heeft kunnen beantwoorden.

                Indien u nog vragen heeft blijven wij uiteraard ter uwer beschikking voor verdere assistentie.

                Met vriendelijke groet,

                GENERAL MOTORS BELGIUM N.V.

                Martin Klose

                Opel Customer Care

                Tel: +32 03/450.63.29

                Fax: +32 03/450.63.21

                opel.customercare@be.gm.com

                Met het oog op het beantwoorden van uw vraag, worden uw persoonsgegevens en communicatie opgenomen in een bestand van GM Belgium N.V. U hebt recht op inzage en eventuele correctie van de op u betrekking hebbende gegevens.

                Les informations à caractère personnel, ainsi que la correspondance vous concernant sont enregistrées par GM Belgium. Vous disposez d’un droit d’accès, de rectification et de radiation de ces données, que vous pouvez exercer auprès de la société GM Belgium.

                Dit bericht werd verstuurd door General Motors Belgium NV

                #18122461
                sjoerdie
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  19 September 2005

                  lekker dan,

                  ik zou zeggen, hier hou em maar, rij er zelf mee tot de schijven weer krom zijn.

                  #18122462
                  GM-Tuningparts
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    16 July 2005

                    @nicocorsa wrote:

                    seg eugene had jij mss niet van die heel dunne 18 dubbele vijf spaak velgen .

                    klopt inderdaad.

                    #18122463
                    nicocorsa
                      Lid sinds:
                      6 June 2006

                      @eugene die velgen worden vervangen door opel als ze binnen bepaalde serie nr’s stonden . deze waren te licht gebouwd en konde snel een fractuur hebben . verstevigde exemplaren werden dan gemonteert .

                      @ danny ppppffff kut man . dit noemen we geen oplossing zeg . wou dat ik iets voor je kan doen . spijtig genoeg heb ik geen insignia wissel stukke liggen anders liet ik je wat rijden om te testen .

                      vind het zelfs erg om te lezen dat je dealer garage houder erkend dat je de auto eigenlijk misbruikt . door aan te geven voor geboorde schijven . ik ga me proberen bezig houden in mijn klanten bestand en mede garage’s in de buurt .

                      heb je een 16of 17″ rem systeem

                      #18122464
                      danny84
                        Lid sinds:
                        18 July 2013

                        @nico ik heb geen idee hoe kan ik da zien ?

                        #18122465
                        Opeloco
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          12 February 2011

                          Ik heb er van vorige week nieuwe schijven en blokken opzitten, schijven van bosch en blokken van trw. Geen trillen meer en een pak geruster de baan op.
                          Hopelijk houden deze schijven het langer uit dan 30-35dkm eer ze krom staan.

                          Mja, als niemand dit probleem meld “weten” zij zogezegd van niks en ben je een “alleenstaand” geval wrs.
                          Ik ben er alleszins niet mee naar de garage geweest om al die zever te vermijden en vooral de grote kost dat dit zou zijn omdat het om een “slijtage-onderdeel” gaat en dus buiten garantie zou vallen. De schijven en blokken incl werkuren hebben mij nu nog geen 400€ gekost, normaal is materiaalkost alleen al dik in de 400€.

                          Maat van me heeft ook een Insignia en hij heeft ook last van het trillen tijdens remmen…

                          Ben dus eigenlijk nog steeds benieuwd van welke fabrikant die originele remschijven van Opel zijn.

                          #18122466
                          nicocorsa
                            Lid sinds:
                            6 June 2006

                            de remblokken komen van trw die opel leverd

                            de schijven daar geraak ik niet achter .

                            ik rijd nu achteraan op pagid . en voor het moment geen probleem of verschil . mijn achterste zijn ook 95 dkm mee gegaan denk ik .

                            wij hebben dit probleem nog niet gehad . ik heb nu twee insignia’s staan op bosch remschijven met carbon toevoeging volgens de doos . hem nog nooit eentje gehad met trillende remmen .

                            @ danny hoe je dat kan zien optisch moeilijk je zou het kunnen zien aan de diameter van je velgen tegen over de remschijf . als je mijn bekijkt op de 17″ winterwielen dan zie je dat ik een 16″ remsysteem heb . zijn ze groter heb je een17″ en anders opc remsysteem

                            #18122467
                            danny84
                              Lid sinds:
                              18 July 2013

                              @nico ok dus ik heb 18 inch velgen en daar moet ik dan is ff kijke

                              #18122468
                              danny84
                                Lid sinds:
                                18 July 2013

                                is er niet iets van een tv programma zoals kassa of radar die op nl1 wordt gezien

                                maar dan voor in belgie miss worden we dan wel begrepen?

                                #18122469
                                nicocorsa
                                  Lid sinds:
                                  6 June 2006

                                  ja bij ons belgie heb je test aankoop .

                                  en anders mss de belgische krant eens schrijven mss heeft dat wel oplossing .
                                  weet niet als je eriets mee zal bereiken . maar je kan altijd vraag doen .

                                  inverband je 18″ velgen stuur mij eens foto er van als ik het model zien dan kan ik daar wel snel antwoord opgeven . het gaat over de zeer dunnen 18 dubbele 5 spaak ster velgen

                                  #18122470
                                  simon1984
                                    Lid sinds:
                                    31 January 2015

                                    Hoi iedereen!

                                    Mij hier net ingeschreven en al heel wat interessante dingen kunnen lezen.
                                    Mijn insignia van 2011 heeft sinds enkele maanden shimmy tijden het remmen. Dit enkel als ik rijd met een snelheid boven de 70 km/h.
                                    Ik vermoed dat mijn remschijven vooraan krom zijn.
                                    Hier en daar al eens prijs gevraagd en steeds zegt men mij rond de 500 eur. Dit voor 2 nieuwe remschijven vooraan en eveneens nieuwe remblokken.

                                    Via internet eens gekeken (mister auto) en daar komt het op 110 eur voor 2 remschijven en ong 100 eur voor 4 remblokken…

                                    Is toch wel een serieus verschil als je weet dat remschijven en blokken vervangen ongeveer een uurtje duurt.

                                    Iemand ervaring met onderdelen bestellen op mister auto?

                                    #18122471
                                    Franco49
                                      Lid sinds:
                                      29 June 2014

                                      Simon1984 ik zou hier kijken: http://www.ebay.nl/sch/i.html?_from=R40&_trksid=p2050601.m570.l1313&_nkw=remschijven+insignia&_sacat=0″ onclick=”window.open(this.href);return false;

                                      #18122472
                                      Opeltje17
                                      Deelnemer
                                        Lid sinds:
                                        18 January 2012

                                        @simon1984 wrote:

                                        Hoi iedereen!

                                        Mij hier net ingeschreven en al heel wat interessante dingen kunnen lezen.
                                        Mijn insignia van 2011 heeft sinds enkele maanden shimmy tijden het remmen. Dit enkel als ik rijd met een snelheid boven de 70 km/h.
                                        Ik vermoed dat mijn remschijven vooraan krom zijn.
                                        Hier en daar al eens prijs gevraagd en steeds zegt men mij rond de 500 eur. Dit voor 2 nieuwe remschijven vooraan en eveneens nieuwe remblokken.

                                        Via internet eens gekeken (mister auto) en daar komt het op 110 eur voor 2 remschijven en ong 100 eur voor 4 remblokken…

                                        Is toch wel een serieus verschil als je weet dat remschijven en blokken vervangen ongeveer een uurtje duurt.

                                        Iemand ervaring met onderdelen bestellen op mister auto?

                                        Heb daar al verschillende onderdelen besteld en wel tevreden, alleen de levertijd vindt ik meestal erg lang dus je moet geen haast hebben.

                                        #18122473
                                        Dennis120506
                                          Lid sinds:
                                          16 October 2014

                                          http://www.fsrs-opelwebshop.nl/insignia/insignia/remmen/” onclick=”window.open(this.href);return false;

                                          Is ook een optie

                                          #18122474
                                          remutr
                                          Deelnemer
                                            Lid sinds:
                                            7 August 2012

                                            wat een reactie van de opel belgie, net zo als opel nederland.

                                            Vind het belachelijk dat opel gewoon door blijft gaan met slechte kwaliteit voor een hoge prijs.

                                            Mij auto heeft opel zonder handrem meegegeven, met de mededeling, kunnen we niks mee de hevels zijn geroest en die zijn niet los te koop. kosten € 200 voor een kabel set van 60 euro.

                                            ook met deze klacht deed opel nederland niks

                                          20 berichten aan het bekijken - 26 tot 45 (van in totaal 45)
                                          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.