Forumindex › Forums › Modellen › Insignia › Trillend stuur bij remmen
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
31 maart 2013 om 13:11 #17256694
Hi allemaal,
Nieuw hier en benieuwd naar wat jullie vinden van onderstaand probleem (want dat wordt het nu echt een beetje)
Ik rij een Insignia Diesel 130 pk ecoflex uit 2010 in de lease. Ik heb deze auto gekregen van mijn voorganger met 70.000. Bij 90.000 kreeg de auto zijn volgende onderhoudsbeurt bij Opel Lathouwes in Den Bosch. Een aantal mankementen stonden op mijn lijstje waaronder: trillen in het stuur. De remschijven en blokken zijn toen vervangen en even leek het probleem weg, totdat… (heeft er waarschijnlijk niks mee te maken) ik de winterbanden gemonteerd kreeg en het trillen na 2000 km weer terugkwam. Vooral als je van 100 gaat afremmen, ergste rond de 80.
Intussen zaten we op 120.000 en werd ik door verhuizing klant bij Driessen Opel in Eindhoven. Prima service en vriendelijk personeel maar ook zij zijn er nog niet in geslaagd het op te lossen.
Bij 120.000 werden weer de schijven en blokken vervangen en in het begin leek het allemaal weer weg… en na 2000 km begon het meer, weer bij relatief lage snelheden.
Schijven zijn toen bij 123.000 afgedraaid maar ook dicht mocht niet baten. Recenlijk ben ik teruggeweest en heb ik (jaja) Brembo remschijven en Bosch remblokken gemonteerd gekregen (omdat er geen blokken voor de insignia van Brembo waren) Dit neusje van de zalm was na 2000 km ook weer klaar want het begint weer opnieuw, alleen dit keer merk ik het ook bij hoge snelheden, ik hoef de rem bij 140 maar aan te tikken en mijn hele stuur trilt.Hier nog wat feitjes:
– Ik rij per week 1500 km
– Ik ben een rustige berijder
– Na eventueel hard remmen zal ik nooit de voet op het pedaal blijven houden
– Idem bij remmen in water/plassen
– Bij nieuwe remmen heb ik de eerste 500km op advies van de garage rustig ingeremd
– Ik heb geen lichtmetalen velgen, gewoon standaard 17 inch met wieldop.Opel Driessen zegt dat er een aantal opels rondrijden met deze hardnekkige kwaal.
Een kleine hoop van mij is dat dinsdag a.s. de zomerbanden er weer opgaan maar of dit verandering brengt?Ik word er moedeloos van… ik heb nog nooit een auto gehad waar dit steeds blijft terugkomen, verder ben ik heel tevreden over de insignia.
Wie heeft tips?
Gr. Tim
31 maart 2013 om 13:40 #18122666Heb wel eens gelezen dat andere velgen dit soort problemen op hebben gelost.
31 maart 2013 om 13:53 #18122667ja? ik verzamel een lijstje met nieuwe tips, zal deze er zeker bijzetten om uit te zoeken
31 maart 2013 om 14:05 #18122668Heb zelf ook een tijdlopen rommelen met trillende remmen en alles wat erbij komt kijken en daardoor veel gelezen op fora. Je creëert helaas een best wel lange waslijst met eventuele oorzaken, kan van alles zijn. Alles garages beginnen vaak gewoon weer van voor af aan, dus remschijven + blokken vervangen, werkt dat niet houd het bij veel garages als snel op. Op den duur krijg je gewoon zin om de auto van een klif te duwen, maar goed dat we die niet hebben in Nederland.
Ik rij nu rond met mn 3e set schijven en dat gaat goed, 1e set was gaar toen ik de wagen kreeg. 2e set heb ik op vakantie in duitsland vernaggelt, sindsdien nooit meer de voet op het pedaal als ik stil sta.
Trilt je stuur met remmen of heel de auto? Mijn trommelremmen achter waren ook niet best meer en dat voel je echt door de hele auto en niet zozeer in je stuur. Voor merk je echt aan je stuur wat heen en weer gaat.
31 maart 2013 om 14:26 #18122669Nee alleen het stuur en in het pedaal voel ik de remmen ‘bobbelen’
Deze garage denkt best ver mee moet ik zeggen maar ik raak wel door de opties heen zo onderhand. Ik vind het ook zo raar… Als je nou idd een bizarre rijstijl zou hebben of iets dergelijks.
Het is idd heel frustrerend, zeker omdat ik veel km maak.Gr. Tim
31 maart 2013 om 14:31 #18122670Pedaal resonantie kun je bij voor en achter hebben. Als je nieuwe schijven en alles monteert is het over voor 2000km zeg je, dan zou je toch denken aan iets anders wat niet helemaal recht is. Naaf krom, velg krom.
Klauwen zullen vast wel goed gangbaar zijn?
31 maart 2013 om 14:45 #18122671De auto is van 2010 dus denk het wel… Naar mijn weten ook geen aanwijzing voor kromme velg maar zal het ook ff onthouden.
31 maart 2013 om 17:00 #18122672Ik ben benieuwd wat er uit gaat komen!
31 maart 2013 om 17:32 #18122673Hallo, ik heb het ook gehad met mijn winterbanden, (origineel insignia 17 inch staal met wieldop) trillen bij hard remmen op 130/140 km/u.
Nu zomerset ( 20 inch ) erop en geen last meer. Ik heb wel eens ergens gelezen dat de stalen wielen niet geschikt zouden zijn voor zo een zware auto.
Ik hoop voor je dat het met de wissel is opgelost.Hans
31 maart 2013 om 19:15 #18122674Hoi!
Dat zou een leuke kunnen zijn. Bij de wissel zetten ze alleen de banden om, de velg blijft gelijk. Het klinkt heel plausibel alleen waarom zouden er dan niet meer problemen zijn denk ik dan, de halve leasemarkt rijdt rond met doe wieldoppen die in de vaatwasser kunnen ;)
1 april 2013 om 17:55 #18122675had dit ook bij mijn 18 ich velgen bij mijn insignia.
deze velgen heb ik verkocht en 20 ich zomervelgen voor terug gekocht.
hierbij heb ik dat probleem niet.
ook met mijn 17 inch stalen wintervelgen heb ik gelukkig dit probleem niet.
bij mijn vorige insignia had ik dit probleem wel.1 april 2013 om 18:05 #18122676Misschien toch een keer wisselen van velgen, wat heb je te verliezen !!!!!!!!
7 april 2013 om 10:02 #18122677Het zou ook kunnen zijn dat de naaf zelf krom is natuurlijk… Als je een nieuwe schijf monteerd op een kromme naaf zal die naar verloop van tijd ook weer krom trekken. Ik doel dan met name op het aanleg vlak waarmee de schijf op de naaf zit. Volgens mij zijn de grote 20” wielen veel stijver dan de stalen wielen. Het kan
dus goed dat de 20” wielen de naaf weer enigsinds ”recht” trekken. Sommige modellen van Seat hadden eenzelfde probleem geloof ik.7 april 2013 om 11:31 #18122678Klinkt inderdaad als kromme naaf! Heb ik ook gehad, in totaal 3 remschijven verspild voor ik erachter was!
Maar kan ook aan de velgen liggen, mijn stalen velgen zorgen voor een lichte trilling tijdens het remmen. De 17 inch opel velgen niet.
Dit zijn de twee opties die je nog hebt zo te lezen :thumb7 april 2013 om 11:36 #18122679Hey! Goed zeg van die kromme naaf! Maar weet je wat nou het vreemde is?! Al jullie tips heb ik de dealer nog niet over gehoord. Driessen in Eindhoven staat er vast wel voor open, ik ga ff wat printjes maken en er van de week langs. Wat nu is gebeurd is het aanpakken van symptomen ipv oorzaken. Maar goed ik schijn dan ook een van de weinigen te zijn met dit probleem.
7 april 2013 om 11:39 #18122680Ik heb nu dus die 130 pk diesel versie en zou best die 160pk als volgende willen maar dit gedoe zorgt er wel voor dat je je vraagtekens gaat zetten bij het merk. Ik heb de auto nog maximaal een half jaar en dan kan ie eruit.
7 april 2013 om 13:11 #18122681trillende remmen komt bij elke insignia wel voor, wij hebben ook veel klanten die klagen over trillende remmen, zowel benzine als diesel motoren
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.