Forumindex › Forums › Modellen › Insignia › Trillend stuur bij remmen
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
31 maart 2013 om 13:10 #17256671
Hi allemaal,
Nieuw hier en benieuwd naar wat jullie vinden van onderstaand probleem (want dat wordt het nu echt een beetje)
Ik rij een Insignia Diesel 130 pk ecoflex uit 2010 in de lease. Ik heb deze auto gekregen van mijn voorganger met 70.000. Bij 90.000 kreeg de auto zijn volgende onderhoudsbeurt bij Opel Lathouwes in Den Bosch. Een aantal mankementen stonden op mijn lijstje waaronder: trillen in het stuur. De remschijven en blokken zijn toen vervangen en even leek het probleem weg, totdat… (heeft er waarschijnlijk niks mee te maken) ik de winterbanden gemonteerd kreeg en het trillen na 2000 km weer terugkwam. Vooral als je van 100 gaat afremmen, ergste rond de 80.
Intussen zaten we op 120.000 en werd ik door verhuizing klant bij Driessen Opel in Eindhoven. Prima service en vriendelijk personeel maar ook zij zijn er nog niet in geslaagd het op te lossen.
Bij 120.000 werden weer de schijven en blokken vervangen en in het begin leek het allemaal weer weg… en na 2000 km begon het meer, weer bij relatief lage snelheden.
Schijven zijn toen bij 123.000 afgedraaid maar ook dicht mocht niet baten. Recenlijk ben ik teruggeweest en heb ik (jaja) Brembo remschijven en Bosch remblokken gemonteerd gekregen (omdat er geen blokken voor de insignia van Brembo waren) Dit neusje van de zalm was na 2000 km ook weer klaar want het begint weer opnieuw, alleen dit keer merk ik het ook bij hoge snelheden, ik hoef de rem bij 140 maar aan te tikken en mijn hele stuur trilt.Hier nog wat feitjes:
– Ik rij per week 1500 km
– Ik ben een rustige berijder
– Na eventueel hard remmen zal ik nooit de voet op het pedaal blijven houden
– Idem bij remmen in water/plassen
– Bij nieuwe remmen heb ik de eerste 500km op advies van de garage rustig ingeremd
– Ik heb geen lichtmetalen velgen, gewoon standaard 17 inch met wieldop.Opel Driessen zegt dat er een aantal opels rondrijden met deze hardnekkige kwaal.
Een kleine hoop van mij is dat dinsdag a.s. de zomerbanden er weer opgaan maar of dit verandering brengt?Ik word er moedeloos van… ik heb nog nooit een auto gehad waar dit steeds blijft terugkomen, verder ben ik heel tevreden over de insignia.
Wie heeft tips?
Gr. Tim
31 maart 2013 om 16:31 #18122431Ook door een defecte stuurkogel of een fuseekogel kan het stuur gaan trillen bij het remmen. Eerder vermoeden stuurkogel :).
7 april 2013 om 11:30 #18122432Das op zich een goeie… Maar de schijven zijn wel steeds krom… Kan jouw verklaring dan nog steeds kloppen?
7 april 2013 om 15:32 #18122433Kapotte stuurkogel(s) zijn eerder een gevolg dan een oorzaak van het trillen op de lange termijn…
13 april 2013 om 16:43 #18122434Dit heb ik met een andere auto (Mazda 6) gehad. Wat was uiteindelijk de oorzaak? Een kromme wielnaaf! Laat de dealer daar eens naar kijken.
6 juni 2013 om 08:58 #18122435ik heb het ooit gehad door regenweer, remschijven warmen op en koelen te snel af door plassen en regen en trekken krom
6 juni 2013 om 17:07 #18122436Hier is een schrijver van geweest vanuit opel. Schijnt dat de remmen hun warmte niet goed kwijt kan icm. stalen velgen. Heb er hier eentje gehad die kreeg een setje lichtmetaal met banden.
14 juni 2013 om 11:26 #18122437Ik had het zelfde probleem er is een nieuwe set schijven en blokken onder gegaan en naar zo’n 3000 km begon het stuur weer licht te trillen bij het afremmen.
Banden uit laten balanceren en van voor naar achter laten leggen. Het is nu een stuk minder maar mij werd geadviseerd om er licht metalen velgen onder te zetten ( heb nu ook 17″ stalen velgen met wieldoppen) en waarom? Men zegt omdat stalen velgen worden geperst en niet worden na gedraaid zijn deze minder nauwkeurig dus minder goed uit te balanceren, bij lichtmetalen velgen is dit niet het geval dus zijn wat toleranties betreft een stuk nauwkeuriger.
Dat is wat men mij heeft verteld.14 juni 2013 om 14:20 #18122438Ik kom nu juist van de dealer met 2 nieuwe remschijven op men Astra J Sports Tourer. Al de 2DE KEER dat ik kromme schijven heb!! Trilde ook immens hard in zen stuur bij het remmen
11 juli 2013 om 14:53 #18122439Hi allemaal,
Tis een tijdje stil geweest maar het probleem is EIN DE LIJK opgelost.
De reden dat mijn schijven steeds krom zouden trekken zou te maken hebben met het feit dat de schijven de warmte niet kwijt kunnen.
Oplossing is: geperforeerde remschijven!
Ik rij nu alweer 6000 km met deze schijven en het is perfect! Normaal begon het feest alweer na 2000 km.
Gr. Tim
11 juli 2013 om 18:03 #18122440De mijne heeft het ook, als de schijven versleten zijn, mss toch ook overwegen om geventileerde te steken.
12 juli 2013 om 17:47 #18122441Hallo,
Zou het kunnen zijn dat je met winterbanden (met wieldoppen) wel last hebt van trillen (te warm worden) en met 20 inch lichtmetaal geen last hebt van trillen (kan beter warmte kwijt)
Zo ervaar ik het, ik ga komende winter proberen zonder wieldoppen te rijden, en dan kijken of het trillen weg blijft.12 juli 2013 om 19:46 #18122442De opties die Opel nog had was een lichtmetalen velg of die geperforeerde schijven. Het probleem is voor zover alleen bij 17inch velg met wieldop.
Toevallig ken ik nu nog iemand met exact hetzelfde probleem ook bouwjaar 2010.
Heeft ook al heel wat setjes schijven versleten en de dealer kan het niet vinden.18 juli 2013 om 10:00 #18122443goh
dat probleem had ik ook al 2 keer mijn schijven krom en hun maar zeggen dat het bij mij lag omdat k te hard zou remmen
nu zeggen ze dat ze het probleem gevonden hebben en dat er iets op de ophanging een bus speling op komt te zitten er daardoor
me schijven krom gaan staan .
nu j.l. 1 aug. moet hij terug voor de reparatie gelukkig onder garantieik kreeg het voornamelijk als ik harder dan 130 reed en zachtjes ging remmen .
we zullen het wel horen
grt
2 februari 2014 om 20:17 #18122444Deze nog eens bovenhalen.
Bij mij wordt het trillen steeds erger en ben eigenlijk een oplossing aan het zoeken.
Ik zou de schijven willen vervangen door een ander setje, maar aangezien geperforeerde niet mogen in ons apenland (België) zoek ik andere kwaliteitsvolle schijven voor mijn insignia. Iemand een idee welk merk/model zeer degelijk is van kwaliteit? Dus beter dan degene die er standaard opzitten, weet trouwens iemand welk merk er standaard opgestoken wordt?2 februari 2014 om 20:32 #18122445beste
ik word er ook moedeloos van en had hier al gelezen van de geperforeerde schijven en die had geen problemen meer van nico gehoord
bij mij is op12/2/13. de wielen gebalanceerd
6/3/13. de remschijven vervangen
2/8/13. de ophangbussen voorste ophang en remschijven vervangen
23/9/13 voorste lagers vervangen en de remschijven vervangen
nu 4/2/14 weer terug voor nieuwe schijven en de reden dat ze weer krom zijn zeiden ze” je remt te hard dat mag niet”
” je mag je rem niet ingedrukt houden voor het stoplicht”
” je mag niet te hard rijden”
” je mag je wielen niet met de hogedruk reiniger schoonmaken”dat is de opel barto in turnhout
ik ben het dus zat en heb naar het hoofdkantoor een mail gestuur kijken wat zij voor mij kunnen doen
het is in behandeling dus ben benieuwd wat ze kunnen doengrt
2 februari 2014 om 21:15 #18122446hallo ik zelf ben er eigenlijk niet meer mee bezig geweest met het remprobleem te zoeken of verder uitzoeken wegens meerdere familale reden .
ga hier op het forum nog iemand proberen helpen met de afl ombouw schema’s te bezorge .
de mogelijk zaken die hier boven genoemd worden kloppen voor een stuk . maar we moete ook eerlijk zijn . we rijden niet op het circuit op ons wegen net dus in principe moete de remmen wel iets kunnen verdragen .
ik zal morge snel proberen op zoeken als er gekende problemen zijn . maar krijg dat deze week niet uit gezcht . welk merk schijven gemonteerd worden heb ik nu niet direct gedacht van . ik heb al op sommige insignia bosch remschijven waar op de doos staat carbon onderschrift gemonteerd .
dit wegens geen orginele schijven de dag zelf beschikbaar en deze wel binnen het uur geleverd konden worden mist de klant het wou. heb er nog geen klachten van gehoord . heb 1 klant rijden op brembo max schijven met groene ebc remblokken
2 februari 2014 om 21:17 #18122447Mijn Astra heeft ondertussen 4 sets remschijven gekregen omdat deze ook steeds krom waren. Ik ben bij Barto Hoogstraten geweest en kreeg net dezelfde uitleg te horen (van een zéér arrogante monteur!!!!) Tis dikke bullshit, schijven zijn tegenwoordig gewoon van minderwaardige kwaliteit. Als ze nog eens krom zijn steek ik ook geen originele meer. De garage weigerde ook andere remschijven te steken.
2 februari 2014 om 21:24 #18122448ja zo ook bij ons daar willen ze alleen maar originele onderdelen gebruiken
en gelukkig zit ik ook nog onder garantie anders kost het het nogal wat
grt
2 februari 2014 om 21:28 #18122449Ik vind persoonlijk nog altyd dat de klant mag beslissen wat hij onder zen wagen legt. Ik betaal het uurloon en de schijven. Als ge uwe wagen bij de carrosserie binnen doet dan plaatsen ze ook immitatie spul als ze dat vragen.
2 februari 2014 om 21:31 #18122450beste bjorn . nu wil ik niet de arrogante mechanieker zijn . maar waarom moest je zo handig zijn . niet zelf gaan vervangen . een stel schijven is niet zo heel duur . en moest je allematerialen hebben dan krijg je dat wel klaar op een uur tijd .
achteraan is wel een andere zaak wegens handrem op de rempomp en je eze moete draaien en indrukken tegelijk
2 februari 2014 om 21:40 #18122451Heb geen zin om te liggen klodden aan mijnen dagelijkse wagen. Kan dat ding ook niet missen. Ik heb er geen materiaal voor dus ik zou meer kapot doen. Tis altyd vooraan dat ze krom staan bij mij. Achterste zijn nog steeds meen eerste. Ik had deze schijven gevonden op ebay.
http://www.benl.ebay.be/itm/310654440599?ssPageName=STRK:MEWAX:IT&_trksid=p3984.m1423.l2649
Volgende keer komt die set eronder.
2 februari 2014 om 21:53 #18122452moest je van in de buurt zijn . contact me pb . of kan je desnoods ook namen geven die het voor je kunnen .
met het materiaal wat jij graag wil .2 februari 2014 om 21:55 #18122453Zal ik zeker onthouden!! :D
3 februari 2014 om 07:05 #18122454@mrharley wrote:
Ik had het zelfde probleem er is een nieuwe set schijven en blokken onder gegaan en naar zo’n 3000 km begon het stuur weer licht te trillen bij het afremmen.
Banden uit laten balanceren en van voor naar achter laten leggen. Het is nu een stuk minder maar mij werd geadviseerd om er licht metalen velgen onder te zetten ( heb nu ook 17″ stalen velgen met wieldoppen) en waarom? Men zegt omdat stalen velgen worden geperst en niet worden na gedraaid zijn deze minder nauwkeurig dus minder goed uit te balanceren, bij lichtmetalen velgen is dit niet het geval dus zijn wat toleranties betreft een stuk nauwkeuriger.
Dat is wat men mij heeft verteld.Daarvoor is balanseren van d velgen om dat onbalans eruit te krijgen, vaak worden ze met de luchtsleutel aangedraaid en daardoor gaat het weer trillen eerst 1 muurvast dan de ander dan zijn zowel je velg als je schijf dus onder spanning eronder gezet en dus krom.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.