Trillen van Opel Corsa 2 maanden oud.

Forumindex Forums Modellen Corsa Trillen van Opel Corsa 2 maanden oud.

• Dit onderwerp is leeg.
6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Auteur
    f.klaveren

Beste kenners,

Sinds 2 maanden heb ik een nieuwe Opel Corsa voor mijn besrijf (Rijschool)

Helaas ben ik op dit moment meer bij de garage dan op de weg. wanneer de auto de 100 KM bereikt gaat de auto trillen en wilt de auto het gas vasthouden…. ook bij een snelheid van 60 KM is dit een paar keer geweest dit duurt ongeveer 12 seconden voordat het weer normaal is. Vandaag ben ik bij de dealer geweest waar ze de auto nagekeken hebben en het probleem verholpen zal zijn door een update bij de motor is er gezegd. Helaas is het toch nog steeds fout en de zelfde klacht. Op dit moment is er nog een klant met een nieuwe Corsa met het zelfde probleem.

Op dit moment weten ze geen raad wat ze moeten doen bij de Opel, ze zijn ingesprek met Opel Nederland/Duitsland om te kijken wat ze moeten doen en te kijken waar dit probleem zit!

Misschien hebben jullie goede tips wat er aan de hand kan zijn???

Groet,
      François

opelvectra

ff verplaatsen naar corsa ,staat nu in meetings

RISL
        Moderator

Verplaatst vanuit Meetings.
          Gelijk een upje!

tamiya
          Deelnemer

Heb je al iets gehoord van de Opel dealer? Is toch wel erg vervelend, en helemaal als je als rijschool er afhankelijk van bent.

f.klaveren

De dealer verteld het volgende. Ik mpet zelf de auto een aantal keer goed doortrekken omdat de leerlingen rustig rijden moet de auto volgens hem even goed er door heen komen. Natuurlijk ben ik het er niet helemaal mee eens, inmiddels heb ik het wel gedaan en is het beter geworden maar goed opgelost is het niet omdat ik deze week weer merkte dat hij 2x begon te rommelen met de klachten weer. wanneer deze aanhouden een paar keer zal ik de auto weer terug brengen en duidelijk maken dat ze het oplossen en eerder wil ik de auto niet terug hebben…..

wim-v6
              Deelnemer

Regenereren van het roetfilter heet dat..
                Dat is belangrijk en geld voor ELKE moderne diesel met roetfilter.

zeker als er veel stad en lage snelheden worden gereden (rijschool), daar komt bij dat je tegewoordig ook met het nieuwe rijden moet lessen (dat is een drama voor de moderne (diesel)motor).

Dan zal het roetfilter sneller verzadigd raken, en zal deze vaker moet regenereren.

Regenereren doet de auto normaal alleen wanneer een langer stuk in 5 of 6, met goed warme motor word gereden.

Deze regenaratie gaat wel gewoon door zodra je tijdens het regenereren van de snelweg af gaat.

Willem

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
              • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.