Forumindex › Forums › Modellen › Astra › Trillen in het stuur bij remmen Astra Sports Tourer
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
31 augustus 2012 om 10:31 #17251870
Op men Astra J Sports Tourer staan ondertussen 60.000km. Al enige tijd heb ik last van trillen in het stuur bij het remmen (vooral bij hoge snelheid bij harder door remmen en bij lagere snelheid bij ook licht remmen) Ik ben bij de dealer langst geweest voor dit probleem. Ik dacht eerst zelf aan kromme remschijven want zo voelt het (zou ik vreemd vinden want die zijn nog als nieuw en ik doe enkel autosnelweg) . Maar ik heb hem op het werk in de remmeter gereden en mij remmen zijn perfect. Geen slingering te zien en een verschil van slechts 1%. De remblokken zelf zijn nog meer dan half goed. De dealer zelf kon ook niks vinden meteen. Hij zei dat dit aan mijn “bijna versleten banden” zou liggen. Ik heb de eerste originele 215/45-17 michelins nog gemonteerd, er zit vooraan nog een profiel op van 3mm. Maar zou dit kunnen?? Ik vind het maar een vreemde uitleg.
2 september 2012 om 11:20 #18062226Zou je kunnen uitsluiten door de wielen achter en voor te wisselen, indien het probleem dan nog bestaat kan je de banden uitsluiten lijkt me.
6 september 2012 om 09:17 #18062227Hee Bjorn, zijn de remschijven al eens vervangen? het kan namelijk zijn als deze wel vervangen zijn dat het oppervlak tussen je remschijf en de wielnaaf niet opgeschuurd is waardoor er vuil en dus ruimte tussen zit, monteer zelf heel vaak nieuwe remschijven van verschillende auto’s en doe dit altijd, nooit geen getril.
kupers
6 september 2012 om 11:03 #18062228ik heb precies zelfde met me astra g terwijl bande blokke schijve nieuw zijn
6 september 2012 om 12:56 #18062229trillen bij remmen ligt niet aan de banden.
Kan niks anders dan speling in onderstel, of kromme schijven.
Let op het kan ook van de achterkant komen!!6 september 2012 om 15:14 #18062230@Goossens Bjorn wrote:
Op men Astra J Sports Tourer staan ondertussen 60.000km. Al enige tijd heb ik last van trillen in het stuur bij het remmen (vooral bij hoge snelheid bij harder door remmen en bij lagere snelheid bij ook licht remmen) Ik ben bij de dealer langst geweest voor dit probleem. Ik dacht eerst zelf aan kromme remschijven want zo voelt het (zou ik vreemd vinden want die zijn nog als nieuw en ik doe enkel autosnelweg) . Maar ik heb hem op het werk in de remmeter gereden en mij remmen zijn perfect. Geen slingering te zien en een verschil van slechts 1%. De remblokken zelf zijn nog meer dan half goed. De dealer zelf kon ook niks vinden meteen. Hij zei dat dit aan mijn “bijna versleten banden” zou liggen. Ik heb de eerste originele 215/45-17 michelins nog gemonteerd, er zit vooraan nog een profiel op van 3mm. Maar zou dit kunnen?? Ik vind het maar een vreemde uitleg.
Bij mij ligt er toch echt 215/50/R17 op, zou het misschien daar aan kunnen liggen?
18 september 2012 om 21:07 #18062231er kan ook 215/50-17 opliggen, tzijn in ieder geval de eerste banden nog. Remschijven zijn ook nog altyd de eerste. van de week moet ik op groot onderhoud dus ik zal dit nog eens melden
19 september 2012 om 14:50 #18062232Ik meende mij te herinneren dat dit een bekend probleem was, en dat hier ook vanuit Opel een ‘schrijven’ van was.
Toen ook een klant met hetzelfde probleem, schijven af laten draaien, sindsdien niks geen last meer.7 oktober 2012 om 10:52 #18062225Ik hoop het want ik heb nu men winterbanden gelegd en hij tril nog even vrolijk in zen stuur. Binnen een paar weken is het zijn onderhoud van 60.000km en dan moeten ze de hele boel maar vervangen want het is gewoon gevaarlijk aan het worden. Bij snelheden boven de 100km/h moet je je stuur goed vast houden tijdens het remmen.
1 november 2012 om 21:58 #180622332 weken geleden is hij binnen geweest voor zijn onderhoud. Hierbij kwamen ze erbij uit dat de remschijven krom stonden. Deze hebben ze lichtjes afgedraait en nieuwe remblokken gestoken. probleem verholpen :) scheelt echt dag en nacht.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.