Forumindex › Forums › Modellen › Calibra › Trillen in het stuur
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
27 december 2011 om 18:08 #17236283
Ik heb na het powdercoaten van mijn velgen natuurlijk de boel weer laten balanceren.
Nu hebben ze de 1e keer de plakloodjes blind weggeplakt.
Resultaat dat het stuur ging trillen bij ca. 100kmh.
Teruggegaan en voor de 2e keer laten balanceren op de traditionele manier.
Stuur trilt nog steeds bij 100kmh , zij het wat minder.
Of hij boven de 100 nog trilt kan ik niet zeggen, de snelweg zat vol….banden 225 breed 40 hoog
velgen
Voor 8.5J 18 inch
Achter 9.5J 18 inchHeb t laten doen bij Euromaster in Deventer.
Kan hier iets anders aan de hand zijn ?
Volgens de heren Euromaster zijn de velgen OK .
De voorbanden zijn nieuw.Er zitten adapters op van 4 naar 5 gaten .
Deze zijn op 1 na niet los geweest en zitten gewoon goed vast en ook gecentreerd.
Die ene is los geweest omdat ze de schroefdraad uit het aluminium hadden gedraaid.Nu hoor ik over uitbalanceren met de banden nog aan de auto.
Heeft iemand hier info over ?Bedankt vast.
27 december 2011 om 20:15 #17864504uibalanceren aan de auto wordt bijna niet meer gedaan, is erg oldscool
voor het trillen, zou eerst de centreerringen controleren en anders de adapters ertussenuit halen en ff 4 gaats velgjes eronder.
als dat goed gaat adapters terug en andere 5 gaats velgen. dan kan je dingen uitsluiten ;)mijn ervaring leerd dat uitbalanceren simpelweg wel s fout gaat.
heb mijn velgen 3x moeten laten balanceren voordat ze echt goed waren :swear (bij verschillende bedrijven)27 december 2011 om 21:13 #17864505kijk eerst eens even naar je draagarmen en fuseekogel of daar geen speling opzit.neem aan dat je velgen toch goed gebalanceerd zijn.
27 december 2011 om 21:19 #17864506Hahaha en ik maar denken dat uitbalanceren aan de auto iets nieuws was.
Had er nog nooit van gehoord…… :hmmz
Volgens mij doen ze bij Euromaster ook APK .
Kunnen ze straks als ik er weer heen ga die fuseekogels en of draagarm ook gelijk testen.Centreer ringen zitten er alle 4 in en passen goed.
Ik zal me nog eens melden bij Euromaster…… 3 x is scheepsrecht , maar kost 3 x meer tijd…..
Fijne dagen allemaal !
27 december 2011 om 21:29 #17864507@gto-tje wrote:
kijk eerst eens even naar je draagarmen en fuseekogel of daar geen speling opzit.neem aan dat je velgen toch goed gebalanceerd zijn.
zou normaal ook een logische oorzaak zijn maar dit is niet veranderd nadat de velgen verwisseld zijn.
altijd beginnen te zoeken bij wat je het laatste veranderd heb ;)27 december 2011 om 21:41 #17864508Uhh lees ik er nou overheen of denkt niemand aan uitlijnen?
Want als dat nog niet gebeurd is, is dat hoogstwaarschijnlijk de oorzaak.
27 december 2011 om 22:42 #17864509had ik inderdaad nog niet aan gedacht :jerry ,
maar ook dat is niet veranderd door de wielen te wissellen. :hmmz
27 december 2011 om 22:46 #17864510Bij geen opmerkelijke menselijke schades, bij geen fabrieksfout(en), heb je je auto goed gebalanceerd en heb je nog steeds opmerkingen, zou ik je auto (opnieuw) laten uitlijnen.
28 december 2011 om 00:08 #17864511Sja, ik zou het balanceren opnieuw laten doen.
Wat vaak gebeurt is dat er niet gecontroleerd wordt na het balanceren. Laat ze het wiel nog maar eens spinnen nadat de loodjes zijn geplakt.
Het kan namelijk zomaar dat er nogsteeds een onbalans in zit na de eerste poging.
Ik controleerde mijn balanceerwerk altijd wel na door nogmaals te spinnen na het plakken.Soms is de band ietsjes ontwricht. Iets dikker rubber op een plekje, bobbeltje, etc. Als dat in de wang zit, heb je daar geen last van met rijden, maar zorgt het wel voor onbalans.
Daar door kan het ook heel goed dat één keer balanceren niet genoeg is, en dat er een tweede of zelfs derde run nodig is.
Gewoon het wiel op de balanceermachine laten zitten en na het plakken nogmaals draaien. Zit er een nieuwe onbalans in, kan je dat gewoon weer wegwerken met plakken.Niet ideaal, maar het is goedkoper als nieuwe banden.
28 december 2011 om 08:30 #17864503@81supporter wrote:
Hahaha en ik maar denken dat uitbalanceren aan de auto iets nieuws was.
Had er nog nooit van gehoord…… :hmmz
Volgens mij doen ze bij Euromaster ook APK .
Kunnen ze straks als ik er weer heen ga die fuseekogels en of draagarm ook gelijk testen.Centreer ringen zitten er alle 4 in en passen goed.
Ik zal me nog eens melden bij Euromaster…… 3 x is scheepsrecht , maar kost 3 x meer tijd…..
Fijne dagen allemaal !
Zover ik weet doen ze bij de euromaster in Deventer geen APK”s, en ja zover ik weet kan het met balanceren wel idd vaker foutgaan. Plaklood scheef geplakt, velg niet goed gecentreerd op de balanceer apperaat etc. Of het verkeerd instellen van de balanceerapperaat.
28 december 2011 om 16:42 #17864512Dan doe we Jan Steverink ff een bezoekje toekomen.
Die is meer thuis in het bredere werk wat velgen betreft.
Stap 1 controle fuseekogels etc.
Stap 2 uitlijnen
Stap 3 nogmaals balanceren.Dan eventueel nog de test met directe montage van stalen velgen zonder adapter etc. en van daar uit elimineren.
Goede jaarwisseling.
PS.
Denk aan het milieu , gebruik alleen vuurwerk met roetfilter.29 december 2011 om 07:18 #17864513Idd Jan steverink heb ik wat betere ervaring mee. :thumb
29 december 2011 om 18:50 #17864514balanceren aan de auto word zeker nog wel gedaan,o.a bij sommige vestigingen van euromaster
30 december 2011 om 08:03 #17864515@81supporter, waarom zie ik jou trouwens nooit in Deventer rondrijden met je calibra? :D
30 december 2011 om 11:45 #17864516Ik rij meestal richting Twello……. als ik naar t werk moet.
Maar de afgelopen tijd ook weinig km gemaakt ivm det geklooi met dat trillen ….
Daarnaast heb ik ook nog mijn Vito,die hopelijk vandaag verkocht wordt.Ik heb de wagen nu een maandje denk ik…je gaat me heus nog wel zien.
En als je niet kan wachten dan pm me maar.12 januari 2012 om 07:16 #17864517Volgens mij werk jij met Elvedin samen toch? :D, en o ja als je voortaan moet balanceren of whatever, PM mij dan ook effe. Dan regel ik dat voor jou :thumb
13 januari 2012 om 10:13 #17864518@re2flex wrote:
Volgens mij werk jij met Elvedin samen toch? :D, en o ja als je voortaan moet balanceren of whatever, PM mij dan ook effe. Dan regel ik dat voor jou :thumb
Klopt helemaal.
” Elvis ” zit in een ander team , maar we werken onder het zelfde dak.Bedankt voor je aanbod.
13 januari 2012 om 19:55 #17864519Ik denk aan een kromme aandrijfas.
13 januari 2012 om 20:40 #17864520@corsa_c20xe wrote:
Ik denk aan een kromme aandrijfas.
Mis.
Ik had het hier al ergens geschreven geloof ik maar hier nogmaals.
Ben bij Jan Steverink in Deventer geweest en die constateerde dus 40 en 55 gram onbalans in de voorwielen.
Dat is het resultaat van 2 x loodjes plakken door Euromaster.
Het trillen is nu 100% over en uit na 1 x Jan Steverink.Nu ben ik vandaag terug geweest bij Euromaster en heb het verhaal gedaan.
Voor hun een niet uit te leggen verhaal hoe dit nou mogelijk is.
Machine verkeerd ingesteld , monteur niet deskundig…. ik weet het nog niet.
Maar ik kreeg direct mijn geld terug zonder er om te vragen .
Dus het uitbalanceren viel tegen bij Euromaster , maar de klantvriendelijkheid is er buitengewoon goed.
Eerlijk is eerlijk.
:wors15 januari 2012 om 12:07 #17864521goed dat het opgelost is :D
heb dit ook wel s gehad,nieuwe banden, na 2x balanceren bij verschillende bedrijven en de hele auto ondersteboven gekeerd te hebben kwamen we er bij de 3e keer achter dat ze er 40gr naastzaten
vaak denken mensen veel te ingewikkeld (ik was er ook 1 :angel ) , altijd beginnen te zoeken bij hetgene wat je als laatste veranderd heb :vertag :-P
nu alleen nog een lading foto’s van die meesterlijke machine plaatsen ;) :kewlpics
15 januari 2012 om 12:12 #17864522@drakos wrote:
goed dat het opgelost is :D
heb dit ook wel s gehad,nieuwe banden, na 2x balanceren bij verschillende bedrijven en de hele auto ondersteboven gekeerd te hebben kwamen we er bij de 3e keer achter dat ze er 40gr naastzaten
vaak denken mensen veel te ingewikkeld (ik was er ook 1 :angel ) , altijd beginnen te zoeken bij hetgene wat je als laatste veranderd heb :vertag :-P
nu alleen nog een lading foto’s van die meesterlijke machine plaatsen ;) :kewlpics
Welke meesterlijke machine…. het balanceer apparaat ?
Wie denkt er nou dat uitbalanceren 2 x fout gaat ?
Ik niet, ook nooit eerder meegemaakt.
Maar ik ging ook altijd direct naar Jan Steverink toe……maar nu was er tijdgebrek…..16 januari 2012 om 18:10 #17864523haha, nee de auto ;)
16 januari 2012 om 19:46 #17864524 -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.