Forumindex › Forums › Modellen › Corsa › Trillen corsa A2 sedan
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
28 maart 2016 om 21:36 #17275991
Mijn wagen trilt/schud bij zo`n 80km/h.Je voelt het bij 70km/h al aankomen.Met 90-95km/h is het echt geen pretje in de wagen en bij hogere snelheid gaat het niet weg.De wielen zijn al 3x opnieuw gebalanceerd en er mankeert ook niets aan de banden,rubbers ophanging goed,geen speling op de wielen etc.,alles perfect en toch dit euvel.
Wel is er een soort cadans van een trilling,wat komt-verdwijnt-komt-verdwijnt-komt-verdwijnt,en is vooral bij iets hogere snelheid (90km/h+) merkbaar,echter daarvoor zit ik al lang en breed in de “tril en schud”modus.Als iemand hier ervaring mee heeft,en vooral hoe je er vanaf komt,hoor ik het graag want het plezier van het rijden in de sedan is op zo`n manier gauw verdwenen28 maart 2016 om 22:03 #18314914Kan van alles zijn…
*kromme remschijven
*verkeerde uitlijnen
*slag in een velg
*toch een versleten rubber, demper en/of lagerSent from my SM-P900 using Tapatalk
28 maart 2016 om 22:04 #18314915(Jezelf voorstellen wordt ook gewaardeerd hier op de forum…)
Sent from my SM-P900 using Tapatalk
28 maart 2016 om 22:19 #18314916@KRSA2000 wrote:
Kan van alles zijn…
*kromme remschijven
*verkeerde uitlijnen
*slag in een velg
*toch een versleten rubber, demper en/of lagerSent from my SM-P900 using Tapatalk
niet schoongemaakte naven bij een schijfvervanging
een stabilisatorstang die niet goed aan de ophanging zit
28 maart 2016 om 22:46 #18314917Dat ook nog… :thumb
Sent from my SM-P900 using Tapatalk
31 maart 2016 om 13:22 #18314918Ik heb dezelfde symptomen ervaren die jij beschrijft. Banden goed gebalanceerd. Op 2 banden apparaten zelfs. Ook het komt-verdwijnt-komt verhaal had ik. Bij mij waren het slecht gecentreerde velgen. Ik heb toen centreerringen 3d getekend en laten printen. Probleem was helemaal weg. 0.0 trillingen. De bouten centreerde mijn velgen niet genoeg. Ik was altijd in de veronderstelling dat dit altijd goed zat maar dat was dus niet zo.
Dat “komt-verdwijnt-komt” is omdat links en rechts waarschijnlijk allebei niet gecentreerd zitten. Als je dan een flauwe bocht in de snelweg heb dan is 1 wiel al weer iets verdraaid ten opzichte van de andere en dat blijft steeds afwisselen. Ik zeg het je. Centreer je velgen :) kan ook op het oog als je een open naaf hebt. Gewoon ff in t naafgat kijken of de ruimte in de rand tussen naafgat en naaf overal gelijk is. -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.