Forumindex › Forums › Modellen › Vectra, Signum › Trillen bij het optrekken vectra c 3.2 v6 automaat
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
6 maart 2012 om 09:17 #18004414
@r.v.g. wrote:
Het is gewoon een vraag, misschien is er wel iemand die hetzelfde heeft gehad.
De 2 binnenste homokineeten zijn vervangen nadat ze waren gescheurd.
En eigenlijk is het kort nadat hij is verlaagd kapot gescheurd :argue
Zou het misschien iets met verlaging temaken kunnen hebbenMijn homokineet hoezen zijn ook vervangen na een verlaging maar dat heeft volgens mij niks met elkaar te maken. Heb wel het idee dat mijn Vec iets meer last heeft van resoneren na het verlagen maar dat is te verwaarlozen vind ik. Het zou mij n iks verbazen als Janneman er niet ver naast zit met zijn idee. Zou het eens bij de VOD voorleggen, of ben je daar al geweest?
Groet jraaf.
11 maart 2012 om 19:15 #18004389Nee heb er nog niet naar laten kijken, hij moet voor de keuring dus zal het gelijk melden.
5 april 2015 om 08:28 #18004416Jammer dat de oplossing er niet bij staat want iets gelijks heb ik ook
Schudden tijdens optrekken en bij constante snelheid niet.Iemand bekend met de mogelijke oplossing? :wors
5 april 2015 om 11:02 #18004417Maak je niet gewoon een vette burnout? Of staat de TC driftig zijn best te doen?
5 april 2015 om 18:31 #18004415@wa.ma wrote:
Jammer dat de oplossing er niet bij staat want iets gelijks heb ik ook
Schudden tijdens optrekken en bij constante snelheid niet.Iemand bekend met de mogelijke oplossing? :wors
Uiteindelijk bleek het bij r.v.g. de aandrijfas te zijn… ;)
5 april 2015 om 20:54 #18004418Verlagen kan de kineten een aardige slijtage geven omdat ze een ander draai en slijtpadroon krijgen.
verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini
6 april 2015 om 10:35 #18004419trilling bij acceleratie kan feitelijk alleen uit de aandrijflijn komen, Dus de binnenste homokineten zijn vervangen niet alleen de hoes er rond?
bij verlagen komt de homokineet wel onder een andere hoek te staan wat misschien meer slijtage met zich mee brengt. Ik zou de 2 buitenste homo,s even controleren.heb dit vrij vaak meegemaakt bij vw,s dat de binnenste homo,s de boosdoener waren maar de buitenste geven precies het zelfde probleem
5 mei 2015 om 10:03 #18004420Wat is het beste om te doen om te weten te komen welke kant het is?
Bij mijn is het vanaf 60-70 begint het schudden tot ongeveer 95 dan wordt het minder.
Maar wat mij ook opvalt is dat elke keer als ik optrek is het als of door het schudden er ook onbalans
in het wiel/band lijkt te komen aan de linkerkant .(was bij winterbanden ook het geval)
Voel het schudden in stuur/stoel en bodemplaat.
Heeft maar 72000 op de teller(aantoonbaar) :???:
Maar heb de wagen opgekrikt en dan voel je aan de linkerkant geen speling maar rechts lijkt er
dan heel iets op te zitten(binnen kant naast het steunlager)Moeilijk verhaal ………….
8 mei 2015 om 15:02 #18004421Vandaag nogmaals voorkant op de krik en de wielen eraf .
rechtsvoor kan ik er niet zo bij tegen de bak aan maar iets speling waar de aandrijfas in dat steun lager valt(maar heel weinig en niet hoog/laag.
Maar aan de linkerkant kon ik er wel goed bij en kreeg bijna een :argue :argue :swear
want de as zelf voel ik niet maar waar hij het differentieel in gaat zit zeker 3-4mm speling :(
en zat zelf te denken als de aandrijf as geen speling mag hebben dan hier ook niet?
Heeft iemand dit eerder gehad ?en is hier zelf wat aan te doen? of wat kost zoiets om te laten doen?
Wordt niet zo vrolijk want zo weinig problemen ik vroeger met opel had …..Alvast bedankt en allemaal prettig weekend.
9 mei 2015 om 19:00 #18004422Ik heb dit probleem uiteindelijk ook om de ‘oren’ gehad.
Beide aandrijfassen laten vervangen en toen was het probleem gelijk weg.Heb ze laten vervangen bij KCP. Koste zeker niet de hoofdprijs.
Kunt ze bellen voor een diagnose en kosten plaatje.Groet jraaf
9 mei 2015 om 19:51 #18004423Punt is de aandrijf as zelf lijkt goed maar tussen de as en debak zelf wel speling
even een en ander laten bevestigen bij de garage voordat ik er aan begin28 mei 2015 om 19:03 #18004424Bij de garage geweest (opeldealer) trillen zit in assen of automaat.
Vandaag bij de automaat specialist geweest automaat goed
zit hem dan toch in de aandrijf assen zou 860 euro zijn incl alles.Ga zelf aan de gang en begin maar aan de linker zijde want
voor mijn gevoel komt het toch daar vandaan.
Kan rechts altijd nog doen.
Aan de rechter kant zit ook een verlengde as met een steun lager.
Iemand een idee of het een goed idee is om dit lager ook te vervangen?
En een goed adres om de assen vandaan te halen is ook welkom :DAlvast bedankt.
28 juli 2015 om 16:25 #18004425De aandrijf as aan de linker zijde vervangen trillen is 75% minder
dus ook maar rechts aanpakken.
Wel de oude as uit elkaar gepakt zit zo te zien vet zat in maar inwendig waar de as in de homokineet zit
was het wel droog en wat roestig??????? hoes was niet stuk ? toch raar maar had het erger verwacht.
Zou opnieuw invetten wat zijn geweest?
Hebben meer dit zo gehad?29 juli 2015 om 10:33 #180044264 weken geleden zijn mijn assen onder garantie vervangen, precies hetzelfde probleem. Schudden bij optrekken. Eerst rechts vervangen, daarna linker as. Rijdt nu weer als een zonnetje.
Alleen homokineet vervangen werkt helaas niet uit ervaring.14 augustus 2015 om 16:20 #18004427rechter as ook gedaan en geen :D schudden meer met optrekken.
Is nog een ding wat mijn wel opvalt een heel lichte trilling aan de linkerkant tussen 50-90km/u
banden /velgen nog in nieuwstaat nieuwe assen.
Wel is 20.000km geleden de rechter wiellager vervangen.
Evt Lv wiellager? dit is nog een originele en als het warm is zoals de laatste dagen is het bijna niet te
voelen?
Idee???14 augustus 2015 om 16:31 #18004428Wiellagers wordt meestal aangeraden om die per paar te vervangen… Meestal kun je een lager ook horen…
Als je bij die snelheid hebt dat je stuur trilt zou er eventueel een loodje losgekomen zijn door het schudden van de voorgaande problemen..14 augustus 2015 om 17:18 #18004429Stuur trilt niet maar heel licht trillen in de bodemplaat bestuurder
van 50tot ongeveer90 :hmmz14 augustus 2015 om 17:31 #18004430Ik zit te denken aan een lekke schokdemper maar dan zou het trillen erger moeten worden en het andere.. Een wiel dat uit balans is…
14 augustus 2015 om 20:35 #18004431Schokdempers allemaal nieuw en banden ook :(
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.